Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterbumper demonteren

vragen over de T4
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Bericht door erik988 »

Ha Maurice,
Sorry voor de late reactie, ik heb een paar daagjes niet veel achter de computer gezeten en daardoor niet gemerkt dat je wat had gevraagd.
Ik heb die binnenbumper van een particulier over gekocht bij mij in de buurt (marktplaats.nl). Hij had een trekhaak laten plaatsen en dus de bumper over, want de binnenbumper van een t4 zonder trekhaak is namelijk anders en past er niet zomaar op als je een trekhaak hebt. Echter, de bumper bleek wel aan te passen. Hij bestaat namelijk uit drie aan elkaar gepuntlaste profielen. Eén deel van de drie is overbodig, omdat daar de trekhaak constructie voor in de plaats komt. Ik heb (met een vlak geslepen boor) de puntlassen losgeboord en hopsakee... klaar was ik (na anderhalf uur boren). Het ligt er dus aan of je een trekhaak hebt. Ik vond de bumper, zoals gezegd, via marktplaats.nl en was voor 20 euro klaar... Succes!

Mocht je nog vragen hebben, mail me gerust (dan is mijn reactie terug wat sneller)

Groet,
Erik988
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

te koop...

Bericht door erik988 »

Hallo Maurice,

Ik kan geen e-mail adres van je vinden, daarom via deze weg. Op markplaats.nl staan wat bumpers te koop. Vooral de tweede ziet er nog strak uit:

Advertentienr.:8760287713
Advertentienr.:9529840413

Succes met vervangen,

groet,
Erik 988
Gebruikersavatar
Maurice 858
Berichten: 183
Lid geworden op: 15 jan 2007, 20:56
Locatie: Westfriesland

Bericht door Maurice 858 »

Hoi Erik,

Bedankt voor het zoeken en meedenken :toppie , ik heb nog een zoekopdracht lopen, ik laat wel effe weten wat het uiteindelijk geworden is.

groeten Maurice
Ik heb een hekel aan bumperklevers, vandaag had ik er wéér eentje voor me!
Gebruikersavatar
Maurice 858
Berichten: 183
Lid geworden op: 15 jan 2007, 20:56
Locatie: Westfriesland

Bericht door Maurice 858 »

Oh ja,

Was nog effe vergeten te melden dat ik ook een trekhaak heb (staat wel op het gevraagd/te koop forum), als de zoekopdracht niets oplevert, ga ik ook maar een standaard bumper aanpassen. :nuts

Maurice
Ik heb een hekel aan bumperklevers, vandaag had ik er wéér eentje voor me!
Plaats reactie