Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bearlock

vragen over de T5
Plaats reactie
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

bearlock

Bericht door Rogier663 »

Hallo,

Ben ik nog een keer met de volgende vraag: hoe zijn de ervaringen met het gebruik van de bearlock?

Ik heb via het forum begrepen dat er 2 soorsten zijn, met een losse pen en een andere (duurdere versie). Een losse pen lijkt mij wat omslachtig maar bij de duurdere versie moet de sleutel erin blijven zitten???

Ook dat lijkt mij niet echt handig, dan kan je de sleutel niet aan je sleutelbos laten zitten.

Ook van de bearlock (2 verschillende systemen) zou ik graag een fotootje zien en uitleg over de werking. Wie helpt mij aan de info??

Gr. Rogier
Gebruikersavatar
lars 766
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:39
Locatie: assendelft

Re: bearlock

Bericht door lars 766 »

kijk maar hier op http://www.bear-lock.de/ :driveT5 :yes :driveT5
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: bearlock

Bericht door vw_camper »

Wij hebben een Bearlock met vaste pen in onze T4 en het bevalt ons prima. Klopt, de sleutel blijft er in zitten als je rijdt. Het wordt terecht afgeraden om autosleutel en Bearlock sleutel bij elkaar te bewaren, als je dan een sleutel verliest ben je ze allebei kwijt.....
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: bearlock

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb ook een Bearlock. Vaste pen en de sleutel gaat er gewoon weer uit. Je moet je aanwennen, om hem altijd te gebruiken. Ook op die plekken, waarvan je denkt: kan niks gebeuren. Als het een gewoonte is, denk je er bijna niet meer bij na.

Of het bevalt? :gekte

Dat weet je pas, als ze gepobeerd hebben je bus te stelen :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Ronald van Brandwijk
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13

Re: bearlock

Bericht door Ronald van Brandwijk »

Bij mijn buurman werkte hij wel.
Een hoop schade omdat ze de auto wel hebben gestart maar weg rijden zat er niet in. :jumpklap
En de sleutel kan er tijdens het rijden gewoon uit.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: bearlock

Bericht door Mickel Moen »

Ronald van Brandwijk schreef:Bij mijn buurman werkte hij wel.
Een hoop schade omdat ze de auto wel hebben gestart maar weg rijden zat er niet in. :jumpklap
En de sleutel kan er tijdens het rijden gewoon uit.
Kijk, die schade is te herstellen :werkaanT4 en je hebt je bus nog. :jumpklap
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: bearlock

Bericht door pootpeter »

Je Moët er aan wennen om de bearlock altijd te gebruiken.
Wat handig is, is om de sleutel er altijd in te laten zitten tijdens het rijden.
Dan wen je eraan om hem ook weer opslot te zetten.
Een handigheidje is een om aan je sleutelbos een soort skipashouder te gebruiken. Aan de enekant sleutelbos aan de andere kant je bearlock sleutel.
Zal wel even een foto plaatsen. :yes
Bijlagen
IMAG0002.jpg
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bearlock

Bericht door Multivan Generation »

Wat een zeer goed idee om het zo te doen :toppie :toppie
Dan kun je hem gewoonweg nooit vergeten.! :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: bearlock

Bericht door Rogier663 »

Kijk, het begint mij allemaal duidelijk te worden, je kan dus de sleutel eruithalen en de sleutel dus wel aan je sleutelbos doen. Ik was al bang dat ik met een losse sleutel zou zitten, ik ken mijzelf...........die zou ik dus zo kwijt zijn!!

Met die skipas automaat is idd, ook een goed idee.

Dus kiezen voor de uitvoering zonder losse pen en waarbij ik wel de sleutel eruit kan halen.

Werkt het vergrendelen ook makkelijk?? Gewoon in achteruit zetten en sleutel omdraaien?? Ik las o.a.hier op het forum dat sommige moeite hebben om hem op slot te doen, hoe zijn de ervaringen hiermee??

Kent iemand een inbouw bedrijf in NH waar je zelf ook de bearlock hebt laten inbouwen?? Een bedrijf die ervaring heeft met een T5...!!

Bedankt in iedergeval voor de info

Gr. Rogier
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: bearlock

Bericht door Mickel Moen »

Rogier663 schreef: Werkt het vergrendelen ook makkelijk?? Gewoon in achteruit zetten en sleutel omdraaien?? Ik las o.a.hier op het forum dat sommige moeite hebben om hem op slot te doen, hoe zijn de ervaringen hiermee??
Inderdaad zo doe je dat. Als je hem niet in z'n achteruit zet, maar in een andere versnelling, dan gaat jet bij mij wel eens moeilijk. Springt ie bv moeilijk weer uit het slot. Maar goed hij is ook gemaakt voor de versnelling in z'n achteruit.

Hierbij een lijst van inbouwers. http://www.bearlock.nl/images/Bearlock% ... %20pdf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb bij m'n T5 het bij JWG in Grootegast laten doen, maar dat is niet in NH.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: bearlock

Bericht door Roel »

Rogier663 schreef:Kijk, het begint mij allemaal duidelijk te worden, je kan dus de sleutel eruithalen en de sleutel dus wel aan je sleutelbos doen.

Ik weet niet of er verschillende modellen zijn met vaste pen, maar ik krijg alleen mijn sleutel eruit als ik de bearlock op slot doe. tijdens het rijden blijft hij er gewoon in (krijg hem er ook niet uit ! )

Ik gebruik zo'n tweedelige sleutelhanger.

- Auto parkeren
- in z'n achteruit zetten
- bearlockpen induwen en sleutel omdraaien
- sleutel eruit en bij mijn autosleutel vast klikken

En of ie werkt ? tot nu toe wel :knipoog op mijn vorige bus had ik hem niet, en die rijd nu waarschijnlijk ergens in warmere oorden.
Ik heb hem trouwens laten inbouwen bij Camper centrum in Amersfoort

Groet Roel
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: bearlock

Bericht door Leo45 »

Ach en als extra tic zet ik nu elke auto die ik parkeer in de achteruit i.p.v 1e versnelling. Maakt niets uit alleen als daarna een collega de auto pakt kijkt tie even raar.

Leo
p.s
mijne is door Achtermap Campers in Tynaarlo erin gezet, verplicht voor de verzekering.
T4 2.5TDI automaat RIP
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: bearlock

Bericht door Thé Vier »

Het is niet slim, om de sleutel van de Bearlock bij je autosleutels te bewaren.
Stel, dat het iemand lukt, om heel stiekem je autosleutels uit je jas of zo te krijgen, of inbreekt om je sleutels te jatten.
Wat heb je dan aan een Bearlock.
Nee je kunt veel beter je Bearlock sleutel apart bewaren. Kijken die gasten toch wel raar op, als ze eerst veel moeite hebben genomen, om aan de sleutels te komen en kunnen ze de auto nog niet mee nemen.
De verzekering gaat ook moeilijk doen, denk ik. Altijd handig, als ze je auto weghalen en je kunt toch twee sleutels tonen.
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: bearlock

Bericht door vw_camper »

Thé Vier schreef:Het is niet slim, om de sleutel van de Bearlock bij je autosleutels te bewaren.
Stel, dat het iemand lukt, om heel stiekem je autosleutels uit je jas of zo te krijgen, of inbreekt om je sleutels te jatten.
Wat heb je dan aan een Bearlock.
Nee je kunt veel beter je Bearlock sleutel apart bewaren. Kijken die gasten toch wel raar op, als ze eerst veel moeite hebben genomen, om aan de sleutels te komen en kunnen ze de auto nog niet mee nemen.
De verzekering gaat ook moeilijk doen, denk ik. Altijd handig, als ze je auto weghalen en je kunt toch twee sleutels tonen.
Nog sterker, staat onderstreept en in rood gedrukt in de gebruiksaanwijzing van Bearlock, dus de verzekering gaat bijna zeker moeilijk doen:
"Bewaar uw Bearlocksleutel nooit bij de andere autosleutels, maar altijd volledig gescheiden!! Dit i.v.m. zakkenrollen!!"
Wel inventief die skipashouder, maar ik ga het niet doen. Ben te veel gehecht aan mijn busje.
Groeten, Bert
Plaats reactie