Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schokkerig rijden vanaf 110 km per uur op de snelweg

vragen over de T5
Plaats reactie
NLM TDI
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2011, 22:09

schokkerig rijden vanaf 110 km per uur op de snelweg

Bericht door NLM TDI »

Hallo mensen,

Ik heb een 2,5 tdi , ik dacht 186 PK. KM 240.000, fijne bus, maar laatste jaar al veel problemen gehad.
Waterpomp, turbo vervangen, spruitstuk ook, vorige week staafjes bij schokbrekers .
En nu het volgende: Ik reed op snelweg gisteravond en kreeg va 100 km/u gewaarwording of auto over ribbels reed. ik dacht aan lekke band. Maar banden oké.
Hoe kan dit? is dit aandrijving? brandstof voorziening? Bij rustig rijden, 80 km/u is het vrijwel weg.
Ik moet naar garage, kan niks zelf.
groet
Nicky
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: schokkerig rijden vanaf 110 km per uur op de snelweg

Bericht door vw_camper »

Losse wielbouten of moeten de banden gebalanceerd worden?
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: schokkerig rijden vanaf 110 km per uur op de snelweg

Bericht door ferry395 »

Hallo is het een automaat of handgeschakeld,het kan of de automaten bak zijn ,of van de handgeschakelde is het tweede massa vliegwiel.
Tenminste dat denk ik.

Mvgr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
NLM TDI
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2011, 22:09

Re: schokkerig rijden vanaf 110 km per uur op de snelweg

Bericht door NLM TDI »

Dank jullie wel zover. Heb schakelbak, 6 versnellingen. Auto is inmiddels in garage, het werd erger ook bij lagere snelheden. Ik ben gestopt, op weg naar garage en heb wegenwacht gebeld. Mijn ventilator bleek los te liggen??maar na provisorisch vastzetten en onder geleide verder naar de garage nog steeds wel trillen. Ja wie weet de wielbouten/ wielbalans, de wielen zijn er vorige week af geweest vanwege de stabilisatoren. En vliegwiel kan dus ook. Maandag heb ik contact met de garage.
wordt vervolgd
NLM TDI
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2011, 22:09

Re: schokkerig rijden vanaf 110 km per uur op de snelweg

Bericht door NLM TDI »

o ja, de banden zijn ook gecontroleerd door de wegenwacht en die waren gewoon 'rond'.
groet
Nicky
Gebruikersavatar
hayke70
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2009, 09:20
Locatie: Twente

Re: schokkerig rijden vanaf 110 km per uur op de snelweg

Bericht door hayke70 »

Hallo, dat schudden komt mij bekend voor. Het werd steeds erger. Na de bus opgekrikt te hebben bleek het linker voorwiel een kleine centimeter te kunnen verdraaien zonder dat de stuurinrichting mee ging. Linker stuurkogel vervangen en de auto rijd weer als nieuw :driveT5 . Materiaal kosten bij de dealer 65 euries :bonk en zelf gemonteerd, een rechter kogel besteld op E-bay voor 20 euries incl verzend kosten.

Gr Hayke70
Vake buj te bange.....gang is alles !
Plaats reactie