Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

inklappen buitenspiegels

vragen over de T5
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

inklappen buitenspiegels

Bericht door dickydick »

beste weetjewellers,

ik heb sinds maart een T5 Multivan 128KW automaat.
ik heb bij de garage gevraagd of hun een oplossing hadden voor het automatisch in laten klappen van de buitenspiegels als ik mijn van fabriek uit ingebouwde alarm inschakel cq. de auto afsluit.
hadden er geen oplossing voor en ik geloof ook niet dat er veel animo was om het uit te zoeken.
is er misschien iemand die hier een oplossing voor heeft.

Groeten DickyDick
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

inklappen buitenspiegels

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo Dickydick,

:jumpklap :alarm

Volgens mij is het geen probleem als je een comfortmodule laat installeren.
Deze module doet namelijk de ramen dicht , alarm aan zetten en spiegels inklappen als de auto op slot gedaan wordt met de afstandbediening.

In Fabriek af bestelbaar.
Zie http://www.vwwinkel.nl

dan bij T5 en daarna bij interieur en zoek je comfortmodule

rond de 100 eurie

succes

De Bloemenman 211
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Heb jij die module ook af fabriek laten monteren bloemenman,of later?
Ik krijg hier namelijk verschillende berichten over hier en daar,en ben dus ook op zoek naar diezelfde oplossing.

Wat waren je kosten eventueel?

:toppie
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

ik ga het volgende week over de alarm aan laten sluiten, als dat lukt zal ik het hier melden.


Fred
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Bericht door dickydick »

ik ben benieuwd Fred. bij VW wist de monteur geen oplossing. is die comfort sluiting origineel VW.
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Bericht door dickydick »

Fred is jouw alarm later ingebouwd of af fabriek? ik heb een multivan High Line waar standaard een alarm in zit.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Ik wil een alarm later inbouwen,aangezien er bij het fabrieks alarm geen certificaat zit,wat de nodige problemen geeft bij de verzekering soms,maw,als er wat gebeurd,heb je veel eigen risico,en met een certificaat niet.
( Lees bedrijfsbus vol gereedschap met transportverzekering)

:muur :muur

Mijn alarm inbouwer begon dus ook over dat comfortmodule,en ik ben zeer benieuwd wat hier het antwoord op is.

:toppie
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Bericht door dickydick »

ik had hetzelfde probleem bij mijn verzekeraar met betrekking tot het alarm.
echter de verzekering die VW aanbied maakt hier geen probleem van omdat ze achter hun eigen produkt staan.
en het inbouwen van een klasse 3 alarm kost al gauw 800 euro. ze waren ook nog eens 15 euro per maand goedkoper dan mijn oude verzekering.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Kijk,dat is een positief bericht,dat ze achter hun eigen spullen staan.

:toppie

Kosten voor een aftermarket alarm zijn ca 450 euro ex btw,inc certificaat,klasse 3.
Bij VW ca 250.ex btw.zonder certificaat,Af fabriek.
Geen idee van het merk,maar werkt wel op de originele afstand bediening.

Voor de kosten ga ik het niet laten,maar wel voor de zekerheid van certificaat,verzekeringverstrekkers hebben de nare gewoonte om hun polisvoorwaarden aan te passen.

:ie :ie :gif

Verzekering kost me ca 220 e per 3 mnd,met 75% noclaim,all risk wel te verstaan.

:toppie
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

Ik heb naderhand een clifford alarm in laten bouwen.Dit omdat deze een binnen en een buitenradar heeft en ik de binnenradar apart uit kan zetten als de hond in de auto blijft.
Tevens geeft dit alarm een waarschuwing als er om de auto gelopen word.
Hett inklappen van de buitenspiegels zou geen probleem moeten zijn werd mij verteld, maar eerst zien dan geloven.
Zaterdag de 16 e gaat ie, ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Hoe weet je eigenlijk welke comfortmodule je moet hebben voor het sluiten van ramen en inklappen spiegels ?
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Bericht door dickydick »

ik heb in de auto van mijn vriendin, een Sorento, ook een clifford alarm in laten bouwen ook met binnen en buiten sensor. werkt perfect ook met inklappen van spiegels. Buiten sensor is leuk omdat als mensen in de auto kijken uit nieuwsgierigheid er een signaal klinkt. bij het fabrieksalarm van VW is het ook mogelijk om de binnen sensor uit te zetten dit gaat met een knop in de B-stijl. daar zit ook een knop om de hellingshoeksensor uit te zetten voor als je bijvoorbeeld op een schip zit.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

En vandaag bij de alarm inbouwer geweest, wilde mijn ramen laten sluiten als ik hem op alarm zet, en mijn buitenspiegels op afstand laten inklappen.
Echter....... Het werkte niet, waarom wist hij ook niet te vertellen, waarschijnlijk lag het aan de nieuwste versie t5's.Iets met een digitaal??? signaal, en hij kon de comfort module niet vinden.
Dus iedereen met een tip hierover , is welkom bij mij , want ik wil het nog steeds.

Mijn alarm is clifford.

Fred.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Fred loodrecht schreef:, en hij kon de comfort module niet vinden.
Omdat die er niet standaard inzit :bonk
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

maar, ik weet niet of het iets met de comfort module te maken heeft , ik kan wel met de sleutel mijn ramen dichtdoen.
Ga maandag maar de garage bellen wat een comfort module installeren kost.



Fred
Plaats reactie