Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Luchtmassameter defect?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
de blue devil
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jun 2007, 18:46
Locatie: kielwindeweer
Contacteer:

Bericht door de blue devil »

gefeliciteerd jongen weer een probleem opgelost en bent weer helemaal opgelucht
groet de blue devil
nog steeds leuk het t4 gebeuren//////foto te zien op 1056 http://www.nmmluchttechniek.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ surfgear weer genieten dan.

Heb je het meteen bij de dealer laten doen?
Of toch zelf de handen uit de mouwen gestoken?

wat kostte dat geintje als ik vragen mag?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

Ik ben hiervoor toch wel naar de dealer gegaan, omdat ik de auto eerste wilde laten uitlezen.
Ik had problemen met vermogen verlies en de tankmeter geeft geen goede indicatie meer.
Beide problemen konden ze vinden in het motermanagement.

Ik vond de kosten van de LLM niet zo erg duur, +- 90 euro voor een Bosch.
totaal ben ik met de werkuren bijna 300 euro kwijt, maar ik heb nu wel 2 jaar garantie en ik vertrouw erop dat het goed is uitgevoerd.

Plus..ik heb de bon nodig voor mijn bedrijfje...
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Bericht door richie »

De lmm zit met 2 schroefjes vast. Als alles met uitlezen en resetten is verholpen vind ik 300 euro aan de duren kant.

Gr

Richie
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Bericht door surfgear »

die 300 is inclusief het vervangen van de vlotter in de brandstoftank en alles wat daar bij komt.
Zal vast wel duurder zijn dan als je het zelf doet, maar ik vind het prima zo. Ik heb nog niet zo veel ervaring met zelf sleutelen aan de auto.

gr,

Mattijs
herman854
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2007, 20:46
Locatie: Rijssen

Bericht door herman854 »

Het schijnt dat de LMM door de aanzuiglucht min of meer wordt gezandstraalt...en daardoor zijn werking verliest Ik heb ook altijd geklaagd dat de bus niet trok,totdat de LMM is vervangen,idd je kent um niet terug,wat een speed voor 88 pk! :jumpklap
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

herman854 schreef:Het schijnt dat de LMM door de aanzuiglucht min of meer wordt gezandstraalt...en daardoor zijn werking verliest Ik heb ook altijd geklaagd dat de bus niet trok,totdat de LMM is vervangen,idd je kent um niet terug,wat een speed voor 88 pk! :jumpklap
Als je auto technisch in orde is, dan kan je luchtmassameter niet gezandstraalt worden. Omdat de zanddeeltjes het luchtfilter eerst voorbij moeten :knipoog

Wel is het zo, dat er eventueel iets van oliedeeltjesafzetting op je LMM kunnen komen die na verloop van tijd de werking gaat beïnvloeden.

En verder is de kracht van de wind ook erg groot, zie de natuurverschijnselen zoals Grand Canyon, ook uitgesleten door de wind :happy

De LMM gaat steeds minder signaal doorgeven waardoor de bus minder gaat trekken, omdat hij minder brandstof ingespoten krijgt. Dit is aan elkaar gekoppeld in kenvelden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie