Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

inbouw dubbele cabine t4

vragen over de T4
Plaats reactie
Ruudpi
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2011, 13:20

inbouw dubbele cabine t4

Bericht door Ruudpi »

Dag allemaal,

Ben bezig met het inbouwen van een dubbele cabine in een t4. Ben er een omos cabine in het bouwen, nu zag bij tips en trucs foto's van een zwarte steun voor de snoecks cabine waar deze aan aan de gordelsteun achterin wordt gemonteerd.

Heeft iemand enig idee waar ik deze kan krijgen?

Verder heb ik meerdere forums op weetjewel gelezen over de gordels, maar als ik het goed begrijp moet ik deze met keuren dus eruit halen, ook al zitten deze mooi in de omos dubbele cabine verwerkt ?

http://www.weetjewel.com/gordels.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

BVD
Bijlagen
steun
steun
131-3193_IMG.JPG (21.12 KiB) 1422 keer bekeken
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: inbouw dubbele cabine t4

Bericht door Oskar 725 »

Hallo,
het gaat bij het keuren niet om de gordels maar om de gordel bevestiging. Als je van de inbouwer geen verklaring/certificaat hebt omtrent de gordel bevestiging worden deze niet goedgekeurd.
Dus als je auto geen wettelijke gordelplicht heeft voor gordels achterin kun je ze beter weg laten.
Groet, Oskar.
sammie83
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2018, 23:38

Re: inbouw dubbele cabine t4

Bericht door sammie83 »

Hoi,
Ik ben er ook mee bezig omos dc alleen weet ik niet hoe wat waar ik moet beginnen enig idee tips meer dan welkom
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: inbouw dubbele cabine t4

Bericht door Snautzer »

wat meer info zou goed zijn
vd Kleij
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 jan 2012, 15:03

Re: inbouw dubbele cabine t4

Bericht door vd Kleij »

Ik heb nog twee van die steunen liggen zijn alleen wel van een dubbelcabine voor een verlengde bus dus korter. Weet niet of je daar wat aan hebt.
De gordels van de achterbank kun je inderdaad beter weglaten want zonder certificaat of goed-keurings bewijs oid krijg je die niet goed gekeurd.

Een dubbelcabine inbouwen is niet moeilijk, net een bouwpakket. Zorg wel dat alle gaten dicht zijn, bv van boxen of laat deze zitten en de kieren dicht gekit.
Plaats reactie