Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

vragen over de T5
Gesloten
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door Lars Johansson »

Hallo,

Bij de aanschaf van tweedehandse T5 Multivan heb ik een heel pak Volkswagen boekjes gekregen. Zo ook een boekje over de Radio/Navi, inclusief een sticker met een tweetal codes, 1 lange code beginnend met VWZ... en een 4 cijferige code.

Wat ik alleen mis is de CD voor de navigatie, en ik kom er, ook zoekend op dit forum, zo niet uit naar welke CD ik moet zoeken. Wat is het merk eigenlijk, is het Blaupunkt? In mijn vorige T5 zat zo'n travelpilot, dit is een originele VW radio, S2 volgens het boekje. Uit het boekje word ik ook niet veel wijs, daar staat alleen in "stop de cd in de radio"

Zijn deze cd's te koop bij de dealer? Of te vinden op internet ter, ahum, evaluatie? Vast wel, maar ik weet niet exact waar ik naar zoek.

Alvast dank
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door kampertjes »

Hoi,
Ja, bij de dealer. Maar schrik niet van de prijs. Ik meemde dat ze op E-bay ook wel aangeboden worden voor waarschijnlijk veel lager bedrag. Voor de prijs van een CD of DVD (weet niet wat erin moet bij jou) koop je overigens een hele goede (betere) Tomtom. En die werkt, weet ik uit ervaring, net ff beter.
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door Lars Johansson »

Bedankt voor de reactie, maar wat een kansloos bedrag voor een navi CD? Tot ongeveer honderd euro had ik nog wel enigzins redelijk gevonden.

Maar ergens belachelijk natuurlijk, die S2 is voor mij prima, ik heb nog nooit zo'n bak van een radio gehad, haha, heb nu de tom-tom ernaast. Nieuwe radio is ook leuk natuurlijk, maar een beetje vreemd om die te kopen alleen omdat er geen navi-CD voor een normaal bedrag is te krijgen.

Dus niemand weet hoe, of kan mij aan een dergelijke CD helpen behalve 265,- neer te leggen? :bonk

Misschien toch tijd voor een nieuwe radio dan, haha, dan meteen maar goed denk ik, staat hier op het forum niet een goeie optie voor de S2 radio?
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door Lars Johansson »

Ik weet niet wat dit voor kwaliteit is, maar als hier de navigatiedata voor te krijgen is scheelt het aardig wat euries met een JVC

http://www.dealextreme.com/p/7-touch-sc ... -4v-103741

er vanuitgaande dat ie geschikt is voor de T5 uiteraard
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door daanser »

Harre

Heb je al eens geprobeerd in nieuwsgroepen te zoeken? Er word daar vaak navigatie software aangeboden.
Geen idee of dat werkt hoor maar het kan een hoop geld schelen.

Greetz Mark
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door Lars Johansson »

Ja, ik had al gezocht. Blijkt dat het branden van die CD's heel erg nauw komt, heb het al op vele manieren geprobeert (heb inmiddels de juiste data), maar radio blijft zeggen "CD leesfout"

Daarbij, de CD's komen er maar nauwelijks uit, ik denk dat de radio behoorlijk af is, audio-cd's gaan ook maar moeizaam.

Gezien de hoge diefstal van de RSN510 denk ik toch dat het een JVC KW-NT30 gaat worden, daar kan tenminste ook het scherm nog af en geen gedoe meer met CD's. Als ik het goed heb zou die ik een Multivan 2004 dashboard moeten passen?
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door robertTREBOR »

JVC KW-NT30

heb me dagenlang zitten orienteren en alles uitgeplozen, en tot de conclusie gekomen dat die JVC

de beste koop is MET afneembaar front , helaas een must in deze tijd.

ca 6 mnd. in mijn bezit en tis echt een apparaat op verliefd op te worden , alles werkt vlekkeloos en intuitief.

na een tip hier op wjw gekocht en laten inbouwen bij www,brian.nl in zoetermeer.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door robertTREBOR »

kon het niet laten om na 3 mnd. door brian.nl een extra versterker 2x 250 watt onder me stoel te laten inbouwen

me portieren laten bekleden met antie-dreun en de 20 cm versie deurspeakers erin laten monteren.

al met al aardig wat gekost maar dan hebbie ook wat hahahaaah
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
dirk
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:36
Locatie: Hoogwoud
Contacteer:

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door dirk »

Is dit wat ?? http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... -2012.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door Babson »

Lars Johansson schreef:Ja, ik had al gezocht. Blijkt dat het branden van die CD's heel erg nauw komt, heb het al op vele manieren geprobeert (heb inmiddels de juiste data), maar radio blijft zeggen "CD leesfout"

Daarbij, de CD's komen er maar nauwelijks uit, ik denk dat de radio behoorlijk af is, audio-cd's gaan ook maar moeizaam.

Gezien de hoge diefstal van de RSN510 denk ik toch dat het een JVC KW-NT30 gaat worden, daar kan tenminste ook het scherm nog af en geen gedoe meer met CD's. Als ik het goed heb zou die ik een Multivan 2004 dashboard moeten passen?
Lars,

Je hebt een PB.

Gr. Babson
Laatst gewijzigd door Babson op 20 nov 2011, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door Henk-1 »

Dit forum is inderdaad niet bedoeld voor illegale ceedees

Het is verboden :politie :alarm :T4politie en ik kan er problemen mee krijgen :muur :muur :muur

Weet je wat en wil je Lars helpen doe het dan via de PB
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Navi CD, welke, en hoe/waar te krijgen

Bericht door Henk-1 »

Sommige weetjewellers snappen het niet.

Uitleggen hoe je een illegale cd moet branden :politie :T4politie

De topic heb ik verwijderd en een slotje erop
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gesloten