Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
INHOUDEN T 4
INHOUDEN T 4
Hallo allen,
Ik zit met een PROBLEEM ;
Als ik met mijn T4 2.4 uit 1993 ongeveer 55 KM per uur rij in zijn 4 de versnelling, dan hapert hij. De motor begint dan te schokken. Het toerental schommelt dan op 2000. Rij ik dan in een te hoge versnelling??????
Met de Toyotabus van mijn baas gaat dat wel, maar dat is een zeer jonge wagen.Wij zijn nu bij twee dealers geweest, en die weten het ook niet. Balen, wel 500,- euro kwijt, en nog het probleem. Wie weet het WEL. Alvast bedankt :klappen
Groet Eric
Ik zit met een PROBLEEM ;
Als ik met mijn T4 2.4 uit 1993 ongeveer 55 KM per uur rij in zijn 4 de versnelling, dan hapert hij. De motor begint dan te schokken. Het toerental schommelt dan op 2000. Rij ik dan in een te hoge versnelling??????
Met de Toyotabus van mijn baas gaat dat wel, maar dat is een zeer jonge wagen.Wij zijn nu bij twee dealers geweest, en die weten het ook niet. Balen, wel 500,- euro kwijt, en nog het probleem. Wie weet het WEL. Alvast bedankt :klappen
Groet Eric
inhoudenbus
Kan je misschien vertellen wat die dealers gedaan hebben om het euvel te verhelpen.
Hoe zijn je filters ? Wanneer zijn ze voor het laast vernieuwd ?
Hoe is het probleem onstaan ?
groeten Coen220
Hoe zijn je filters ? Wanneer zijn ze voor het laast vernieuwd ?
Hoe is het probleem onstaan ?
groeten Coen220
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
hoeveel vermogen heeft die toyota bij die snelheid in de vijf ter beschikking en hoeveel je T4... Toyota heeft doorgaans vrij sterke motoren. De 2,4 diesel is geen superpower beest...
Je kunt twee totaal verschillende auto's niet met elkaar vergelijken op dit soort vlakken...
2000 toeren zou zeker niet te laag moeten zijn, maar wil ook niet zeggen dat je bus er dan vandoor moet spurten
en als aanvulling op de vragen van Coen...
WAT bedoel je precies met haperen, doet ie dat alleen bij die snelheid of altijd als je wil doortrekken bij dat toerental?
Je kunt twee totaal verschillende auto's niet met elkaar vergelijken op dit soort vlakken...
2000 toeren zou zeker niet te laag moeten zijn, maar wil ook niet zeggen dat je bus er dan vandoor moet spurten
en als aanvulling op de vragen van Coen...
WAT bedoel je precies met haperen, doet ie dat alleen bij die snelheid of altijd als je wil doortrekken bij dat toerental?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
De dealers hebben de compressie gemeten, de verstuivers gecontroleerd en afgesteld. Er zat al een nieuwe distriebutieriem op en die hebben ze ook gecontroleerd. Wat ik met haperen bedoel is dit. Je rijd in zijn 3, schakeld terug naar zijn 2 , ook weer bij het optrekken bij 2000 toeren gaat de wagen schokkerig optrekken. Een ander voorbeeld, je rijd in zijn 4 ongeveer 75km p u en laat het gas los, tot je weer op 55km p u zit, en geeft dan gas, dan begint de wagen te haperen, tot je vol gas geeft en dan trekt hij er wel doorheen.
Dus het probleem zit rond de 2000 tpm, ongeacht de versnelling.
groet eric
Dus het probleem zit rond de 2000 tpm, ongeacht de versnelling.
groet eric
- bas caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
- Locatie: Huizen ( Noord Holland )
Hoi Eric.
Ook ik kan dit probleem met mun 1.9 TD maar mijn ondervinding is dat
als er nieuwe filters en nieuwe olie in zit dat het probleem weg is ?
Ik zie het dus maar als een waarschuwing dat ik naar de garage moet
voor een service beurtje.
Ook ik kan dit probleem met mun 1.9 TD maar mijn ondervinding is dat
als er nieuwe filters en nieuwe olie in zit dat het probleem weg is ?
Ik zie het dus maar als een waarschuwing dat ik naar de garage moet
voor een service beurtje.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Ik rij mijn tweede T4 met 2.4 diesel en zowel bij deze als bij de vorige heb ik een gelijksoortig probleem.
Als je naar de toerenteller kijkt dan zie je dat van 1500 tot 2000 toeren een kritisch gebied is, dat was in beide auto's ook goed te horen, want de motor protesteerd wel.
Je kunt het beste in je versnellingen doortrekken tot ongeveer 3200 toeren, dan valllen de toeren na het opschakelen terug tot ongeveer 2200 toeren, waarna je weer fatsoenlijk kunt doorrijden.
Het nieuwe rijden, waarbij ze adviseren om bij 2000 toeren te schakelen geldt natuurlijk niet voor iedere motor.
Groetjes Keely 798
Als je naar de toerenteller kijkt dan zie je dat van 1500 tot 2000 toeren een kritisch gebied is, dat was in beide auto's ook goed te horen, want de motor protesteerd wel.
Je kunt het beste in je versnellingen doortrekken tot ongeveer 3200 toeren, dan valllen de toeren na het opschakelen terug tot ongeveer 2200 toeren, waarna je weer fatsoenlijk kunt doorrijden.
Het nieuwe rijden, waarbij ze adviseren om bij 2000 toeren te schakelen geldt natuurlijk niet voor iedere motor.
Groetjes Keely 798