Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

INHOUDEN T 4

vragen over de T4
Plaats reactie
eric
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:58

INHOUDEN T 4

Bericht door eric »

Hallo allen,
Ik zit met een PROBLEEM ;
Als ik met mijn T4 2.4 uit 1993 ongeveer 55 KM per uur rij in zijn 4 de versnelling, dan hapert hij. De motor begint dan te schokken. Het toerental schommelt dan op 2000. Rij ik dan in een te hoge versnelling??????
Met de Toyotabus van mijn baas gaat dat wel, maar dat is een zeer jonge wagen.Wij zijn nu bij twee dealers geweest, en die weten het ook niet. Balen, wel 500,- euro kwijt, en nog het probleem. Wie weet het WEL. Alvast bedankt :klappen
Groet Eric
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

inhoudenbus

Bericht door Coen220 »

Kan je misschien vertellen wat die dealers gedaan hebben om het euvel te verhelpen.
Hoe zijn je filters ? Wanneer zijn ze voor het laast vernieuwd ?
Hoe is het probleem onstaan ?
groeten Coen220
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

hoeveel vermogen heeft die toyota bij die snelheid in de vijf ter beschikking en hoeveel je T4... Toyota heeft doorgaans vrij sterke motoren. De 2,4 diesel is geen superpower beest...

Je kunt twee totaal verschillende auto's niet met elkaar vergelijken op dit soort vlakken...

2000 toeren zou zeker niet te laag moeten zijn, maar wil ook niet zeggen dat je bus er dan vandoor moet spurten

en als aanvulling op de vragen van Coen...

WAT bedoel je precies met haperen, doet ie dat alleen bij die snelheid of altijd als je wil doortrekken bij dat toerental?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
eric
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:58

Bericht door eric »

De dealers hebben de compressie gemeten, de verstuivers gecontroleerd en afgesteld. Er zat al een nieuwe distriebutieriem op en die hebben ze ook gecontroleerd. Wat ik met haperen bedoel is dit. Je rijd in zijn 3, schakeld terug naar zijn 2 , ook weer bij het optrekken bij 2000 toeren gaat de wagen schokkerig optrekken. Een ander voorbeeld, je rijd in zijn 4 ongeveer 75km p u en laat het gas los, tot je weer op 55km p u zit, en geeft dan gas, dan begint de wagen te haperen, tot je vol gas geeft en dan trekt hij er wel doorheen.
Dus het probleem zit rond de 2000 tpm, ongeacht de versnelling.
groet eric
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

koppeling...????????

Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
eric
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:58

Bericht door eric »

Nee, de koppeling is het ook niet. De vilters zijn ook vervangen, wie het weet mag het zeggen. Ik weet het in iedergeval niet :bonk
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Bericht door Fred-15 »

Hoi Eric.

Ook ik kan dit probleem met mun 1.9 TD maar mijn ondervinding is dat
als er nieuwe filters en nieuwe olie in zit dat het probleem weg is ?
Ik zie het dus maar als een waarschuwing dat ik naar de garage moet
voor een service beurtje.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Bericht door Keely 798 »

Ik rij mijn tweede T4 met 2.4 diesel en zowel bij deze als bij de vorige heb ik een gelijksoortig probleem.
Als je naar de toerenteller kijkt dan zie je dat van 1500 tot 2000 toeren een kritisch gebied is, dat was in beide auto's ook goed te horen, want de motor protesteerd wel.
Je kunt het beste in je versnellingen doortrekken tot ongeveer 3200 toeren, dan valllen de toeren na het opschakelen terug tot ongeveer 2200 toeren, waarna je weer fatsoenlijk kunt doorrijden.
Het nieuwe rijden, waarbij ze adviseren om bij 2000 toeren te schakelen geldt natuurlijk niet voor iedere motor.

Groetjes Keely 798
eric
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:58

Bericht door eric »

Ik denk ook maar dat ik er mee moet leren leven, al vind ik het wel vreemd.
Bedank voor jullie reaktie, maar ik blijf zoeken.
Groet Eric
eric
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:58

Bericht door eric »

Trouwens Keely, een leuke camperbus. Wij hebben de inbouw van Dheler, en jij????
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Bericht door Keely 798 »

Ik heb een Westfalia van '92 met zoals gezegd een 2.4 D motor, maar wel met een turbo en intercooler ingebouwd wat het vermogen op ongeveer 95 pk brengt. Verder heb ik er een Brandrup rail op, zodat er een bustent aan vastgezet kan worden.

Groetjes Keely 798
Plaats reactie