Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Heb m'n JVC binnen,maar nu?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Johan729 »

Ik heb een nieuw navigatiesysteem van JVC aangeschaft(KW-NT30)en vandaag ontvangen met de post.
Nu heb er nooit een probleem van gemaakt om zelf radio-cd in te bouwen of om ergens een stuk gereedschap op te zetten.
maar ben er de laatste dagen achter gekomen dat er bij navi meer komt kijken.ik weet niet of mijn bus canbus heeft en lees over tacho en achteruitrij draden die bijgestoken moeten worden.Momenteel zit er een dubbeldin rcd 200 van VW ingebouwd met mp3.Ik weet nog toen ikmijn bus kocht kon ik de verlichting van de originele vw radioverlichting niet meedimmen met de rest van de dashboardverlichting.dit hebben ze later aangepast door iets door te verbinden.waarschijnlijk geen canbus dus??heeft iemand tips of suggesties voor me?Want ik durf het nog niet aan op deze manier,ben bang dat ik de boel anders verpruts.heb mijn bestaande vw radio er nog niet uitgehaald om te kijken wat erachter zit.(waarschijnlijk gewoon iso stekkerblok.....)
Mijn vragen zijn dus:moet ik een snelheidssignaal van de tellerbak op de navi aansluiten en zijn er meer draden(buiten de normale iso verbindingen)die aangesloten MOETEN worden voor een correcte navigatie?
Dit is 'm:
AfbeeldingUploaded at Picoodle.com
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door dvr »

bij mijn jvc was het iso stekker koppelen gps antenne en radio antenne koppelen
ik meen wel dat geel en rood van de jvc gedraaid moesten worden ivm geheugen
achteruit rij draad heb ik niet aangesloten word gecorrigeerd door gps en
dvr nr 285
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Johan729 »

ik kwam dit tegen,dan moet het toch wel lukken?
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... php?t=2876" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Johan729 »

dvr schreef:bij mijn jvc was het iso stekker koppelen gps antenne en radio antenne koppelen
ik meen wel dat geel en rood van de jvc gedraaid moesten worden ivm geheugen
achteruit rij draad heb ik niet aangesloten word gecorrigeerd door gps en
geel en rood is inderdaad een bekend verhaal bij VAG.dus zonder die achteruit kabel heb je geen problemen?
en heb je de handrem kabel van de unit gewoon op de massa gezet ipv de handrem?anders kun je rijdend geen route invoeren toch??
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Johan729 »

heb inmiddels mijn huidige radio uitgebouwd en schrik van de draden.dat komt mede omdat er een parrot tussen zit en dat de monteur extra draden getrokken heeft om de verlichting van de vw radio mee te laten dimmen met de rest van binnenverlichting.ben er nog niet uit of ik de parrot ertussen laat zitten of de nieuwe bluetooth funktie van navi ga gebruiken.Het liefst zou ik hete laten doen.iemand die een goed adresje in de buurt van Gouda weet???Of een forumlid die er zijn hand niet voor omdraait(tegen vergoeding natuurlijk).
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door dvr »

zonder die achteruit kabel heb je geen problemen?klopt gps rekent weer terug

en heb je de handrem kabel van de unit gewoon op de massa gezet ipv de handrem?anders kun je rijdend geen route invoeren toch??[/quote]heb ik ff bekeken net die is inderedaad aan de massa gelegd
dvr nr 285
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door dvr »

ben er nog niet uit of ik de parrot ertussen laat zitten of de nieuwe bluetooth funktie van navi ga gebruiken.

Ik zou de Parrot er tussen laten zitten ik vind de handsfree functie van jvc slecht als je parrot gewend bent
dvr nr 285
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Johan729 »

Ok,ben er inmiddels toch maar aan begonnen,heb de parrot verwijderd.Dat scheelt een bos draden zeg.is nu gelukkig wat overzichtelijker.Kabel van achteruit die onder bestuurdersstoel zit heb ik inmiddels onder de vloerbekleding door naar de radiosparing getrokken met trekveer.ach baat 't niet dan........mocht de bluetoothfunktie niet naar wens zijn kan ik 'm altijd nog terugplaatsen.ik heb de microfoon van parrot laten zitten,ik neem aan dat deze hetzelfde werkt als die van jvc.ze hebben dezelfde aansluitplug.ga morgen weer verder.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Multivan Generation »

En anders kun je het eens aan Inbouwer vragen die woont toch ook in die buurt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Johan729 »

Multivan Generation schreef:En anders kun je het eens aan Inbouwer vragen die woont toch ook in die buurt?
Ja,dacht 't wel.Zoetermeer ofzo.
Maar ben op verschillende fora ook wel een stuk wijzer geworden.
Tis dat zeeland niet echt in de buurt is........anders wist je het wel hé Peet.........
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Johan729 »

Johan729 schreef:
Multivan Generation schreef:En anders kun je het eens aan Inbouwer vragen die woont toch ook in die buurt?
Ja,dacht 't wel.Zoetermeer ofzo.
Maar ben op verschillende fora ook wel een stuk wijzer geworden.
Tis dat Zeeland niet echt in de buurt is........anders wist je het wel hé Peet.........
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Rick »

Mocht je er nou niet uitkomen, gewoon een berichtje sturen naar 'Inbouwer'.

Ik ben laatst ook nog bij hem geweest. Hij rekent niet de hoofdprijs en mijn bek viel open van zijn vakkundigheid. :yes
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Johan729 »

Rick schreef:Mocht je er nou niet uitkomen, gewoon een berichtje sturen naar 'Inbouwer'.

Ik ben laatst ook nog bij hem geweest. Hij rekent niet de hoofdprijs en mijn bek viel open van zijn vakkundigheid. :yes
had ik gedaan Rick,maar ja dan ben je ongeduldig hé maar hij doet het perfekt sinds een half uur haha.Nu alles weer netjes terug bouwen.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Rick »

Johan729 schreef:
Rick schreef:Mocht je er nou niet uitkomen, gewoon een berichtje sturen naar 'Inbouwer'.

Ik ben laatst ook nog bij hem geweest. Hij rekent niet de hoofdprijs en mijn bek viel open van zijn vakkundigheid. :yes
had ik gedaan Rick,maar ja dan ben je ongeduldig hé maar hij doet het perfekt sinds een half uur haha.Nu alles weer netjes terug bouwen.
Mooi man! Het is er een perfecte zondag voor. Tenminste, als je daar het zelfde k*tweer hebt als hier. Maar dat denk ik wel want volgens mij zitten wij nog geen 2km bij elkaar vandaan.
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Heb m'n JVC binnen,maar nu?

Bericht door Johan729 »

Rick schreef:
Johan729 schreef:
Rick schreef:Mocht je er nou niet uitkomen, gewoon een berichtje sturen naar 'Inbouwer'.

Ik ben laatst ook nog bij hem geweest. Hij rekent niet de hoofdprijs en mijn bek viel open van zijn vakkundigheid. :yes
had ik gedaan Rick,maar ja dan ben je ongeduldig hé maar hij doet het perfekt sinds een half uur haha.Nu alles weer netjes terug bouwen.
Mooi man! Het is er een perfecte zondag voor. Tenminste, als je daar het zelfde k*tweer hebt als hier. Maar dat denk ik wel want volgens mij zitten wij nog geen 2km bij elkaar vandaan.
Nee dat klopt,er zit alleen een dijk tussen.Wat een regen daarnet man!
Plaats reactie