Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Arogante Dealers!!!!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door JP »

robertTREBOR schreef:hier in de randstad is de situatie totaal anders !
vlaardingen , auto-maasstad super service ! altijd vriendelijk en vaak goedkoper dan universele garage's
capelle ad ijssel , maarten de koning zelfde

zal wel komen dat hier meer concurentie is en de dealers dichter op elkaar zitten
Nou ik zit ook in de randstad maar daar zit een bepaalde dealer die zal ik nooit iemand aanraden
Mijn huidige dealer Maas doet zijn uiterste best maar vind veel heel veel tegenwerking van Pon.
Dat is ook direct waar mijns inzien de zwakke plek, (of wat ik tegen Pon zelf gezegd heb) het gezwel zit.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door Pascal-141 »

alfagek schreef:
Alle VW dealers zijn arogante ballen, word tijd dat ze geen auto's meer verkopen dan piepen ze wel anders.
Het is dat het merk nog hoog staat bij auto gebruikers, maar anders waren ze nergens meer.

gr,
Bob.
Hebben ze daar in Nederland geen kleine lokale dealers meer ?
Die arrogantie kun je verwachten bij de mega-dealers waar verkopers in een maatpakje staan te wachten tot er een klant binnenkomt , die ze dan tegen hun zin gaan bedienen . 9vd 10 keer zijn die apepakjes dan nog te dom om enige productkennis te hebben . Als je wat vraagt over een auto is het antwoord stevast "moet ik even opzoeken" , of ze slaan wat uit hun mouw dat helemaal niet klopt .

Ik ga steeds bij een lokale (kleine) dealer , waar vaak nog de "verkoper" ook nog met oliehanden in zijn showroom zijn product verkoopt om zijn eigen boterham te verdienen , alleen daar krijg je nog service
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
frits k

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door frits k »

Zoals je zelf vraagt,inderdaad geen kleine locale dealer meer.
Beleid van Pon,groot ,grooter,grootst.
Hier in het Zeeuwse,nog een dealer met verschillende vestigingen,je kunt er haast niet omheen.
Automatriaal zaken om eventueel onderdelen te halen is nog een alternatief,moet je wel wat organiseren aan hulp om de zaak draaiende te houden. :werkaanT4
supernaturol
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 okt 2011, 13:46

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door supernaturol »

hier in de randstad utrecht heb je VW de Rooij in DE BILT.
super service daar klein bedrijf en de klant is geen nummertje daar maar een KLANT
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door doka Rick »

Hallo,

misschien is het een idee om naar een MAN dealer te gaan die ook VW bedrijfswagens verkoopt. Zoals Donald al aangaf: Gijs Roordink heeft ook zo'n bedrijf.

Ik heb zeer goede ervaringen met Göritzlehner in Hengelo (O). Daar hebben al meerdere bekenden van me een auto gekocht en in onderhoud. Volgens mij komt Ardesch daar ook.

Deze MAN - VW dealers hebben alleen geen grote showroom, maar wel goed koffie en doordat ze vrachtwagens verkopen ( waar de klant zijn geld mee verdient) luisteren ze ook naar de klanten wensen en denken ook mee. Bedrijfswagen wereld vaart op maatwerk en dat wil de T5 liefhebber die op weetjewel rondhangt volgens mij.

succes met het vinden van een geinteresseerde dealer.

Groeten Rick
borien
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:42

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door borien »

Hallo
Is het een idee om eens naar de parallel importeurs te kijken.
Ik heb mijn VW van een importeur uit Lopik. Deze importeerd alleen T5 uit Belgie.
Prima service.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door Henk250 »

De VW garage in Oirschot.
Altijd prima service en prijzen.
Zeer tevreden met mijn T5 door hun nieuw geleverd.


:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door vw_camper »

Henk250 schreef:De VW garage in Oirschot.
Altijd prima service en prijzen.
Zeer tevreden met mijn T5 door hun nieuw geleverd.


:toppie
Helemaal mee eens, ik heb mijn tweede T4 bij de VW Garage Oirschot in onderhoud en ben erg tevreden. Ze denken ook met je mee en zijn erg vriendelijk. Echt een verademing in vergelijking met 5 "echte" VW dealers die ik de laatste 30 jaar heb versleten. :yes
Groeten, Bert
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door Thé Vier »

Er zijn echt wel goede. In Nieuwveen zit er eentje. Maar je kunt tegenwoordig ook via de ANWB je auto verkopen. Kijk eens op hun website.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door Roel »

Ik zit ook in het midden van het land, en inderdaad - De Rooij uit de Bilt en die uit Lopik is Benschop auto's
Toch ben ik het niet helemaal eens met dat alles wat van pon is slecht is (knuppel in hoenderhok :lach )

Je hebt bijv. Pon in Bunschoten, deze is heeeeeeeeeel klein, 2 monteurs en die doen echt wel hun best voor de klant. aan de andere kant heb je Sanato zeist (tegenwoordig Auto Muntstad) ook pon en dat is weer waardeloos.

Ik denk ook dat dit mijn laatste vw bus is. ik vind er gewoon te veel rare dingen kapot gaan wat niet zou mogen. (bij 40.000km uitlaatspruitstuk lek, garantie.... nee sorry hij is van 2008)

En zoals ook al gezegd is, bij elk merk gaat wel eens wat stuk, maar het verschil is wel als je een Fiat Scudo (waarschijnlijk mijn volgende) koopt die bijna de helft kost je er meer vrede mee hebt dan een Vw voor die de hoofdprijs kost en waarvan de onderdelen alsnog uit china komen :ie
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: ArRogante Dealers!!!!

Bericht door Donald4Motion »

Ik heb Pon ook gemailed dat ik overstap op een ander merk.
VW heeft mij eens laten in het buitenland terwijl ik volledige garantie zou hebben.
Dit is ook niet netjes opgelost en dan druk ik me nog zachtjes uit.

Ik heb nu een Crafter en een Caddy, de Caddy gaat volgend jaar eruit de Crafter rij ik nog 2 jaar denk ik.

VW zit kennelijk niet verlegen om klanten
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: ArRogante Dealers!!!!

Bericht door JP »

Donald4Motion schreef:Ik heb Pon ook gemailed dat ik overstap op een ander merk.
VW heeft mij eens laten in het buitenland terwijl ik volledige garantie zou hebben.
Dit is ook niet netjes opgelost en dan druk ik me nog zachtjes uit.

Ik heb nu een Crafter en een Caddy, de Caddy gaat volgend jaar eruit de Crafter rij ik nog 2 jaar denk ik.

VW zit kennelijk niet verlegen om klanten
Ik heb Pon zeker 70x gemaild en op geen enkele mail een berichtje terug gekregen :bonk
Oh dat is niet helemaal waar, 1x een anoniem mailtje naar aanleiding van een telefoontje, zie hieronder,

<<<Geachte heer / mevrouw,

Helaas zijn wij tot dusver nog niet in de gelegenheid geweest uw vraag te beantwoorden.

De afwikkeling van uw vraag laat helaas nog wat langer op zich wachten. Dat vinden wij erg spijtig en wij wensen ons op voorhand bij u te verontschuldigingen voor deze vertraging.

Het streven is erop gericht uw vraag zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen en u van het juiste antwoord te voorzien.

Wij hopen u tot dusver voldoende te hebben geïnformeerd en hopen op uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Volkswagen / Volkswagen Bedrijfswagens
>>>>

Wat de F#CK! Hier kan ik echt helemaal niets mee :bonk :bonk
En dan te weten dat dit inmiddels meer dan een maand geleden is geweest en nu nog steeds geen antwoord op mijn dood eenvoudige vraag "wanneer komt mijn auto welke ik in Mei 2011 besteld heb?"
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door vaniac »

@JP
Beste JP,
je vraag over de levertermijn van je nieuwe auto moet je bij de dealer neerleggen. Hij is degene die geld aan jou gaat verdienen en dan mag je hem best eens aan het werk zetten om de gewenste informatie te achterhalen.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door JP »

vaniac schreef:@JP
Beste JP,
je vraag over de levertermijn van je nieuwe auto moet je bij de dealer neerleggen. Hij is degene die geld aan jou gaat verdienen en dan mag je hem best eens aan het werk zetten om de gewenste informatie te achterhalen.
Makkelijk gezegd. Maar ik kan jou verzekeren dat ook mijn dealer het meer dan een paar keer gevraagd heeft.
Pon verdient meer op een nieuwe auto dan dat een dealer doet, en is degene die iedereen in het ongewisse laat over een auto van een halve ton

PS ik weet ook dat mijn dealer inmiddels geen geld meer aan de verkoop zal verdienen, en het van het onderhoud zal moeten gaan hebben.
PSS De 70 mailtjes gaan voornamelijk over de zeer slechte service/garantie van mijn oude dealer en Pon, slechts 2 mailtjes gaan over de levertijd. :toppie
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Arogante Dealers!!!!

Bericht door Donald4Motion »

Het blijft een muur die communicatie tussen pon en de klant.
Tussen dealer en pon blijft het ook een beste haag van coniveren.
Behalve bij de bestellingen dan natuurlijk!

Klein detail, pon heeft vorig jaar 178,500.000.00 centen winst gemaakt
Dus van jou of mijn mailtje gaat echt niemand warm of koud worden :gif
Hij staat op nummer 5 in de quote 500
Plaats reactie