Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

druk weg bij het rempedaal.

vragen over de T5
Plaats reactie
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

druk weg bij het rempedaal.

Bericht door evertvink »

Ik heb regelmatig dat ik in de auto stap t5 130 pk dat ik geen remdruk meer heb.
dan start ik de motor en voel het pedaal onder me weg zakken.
hebben meer mensen dit.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

in orde

Bericht door vaniac »

Dit is normaal. Als de motor loopt, bouwt de vacuümpomp onderdruk op in de servotrommel van de rembekrachtiging. Hierdoor kun je met minder kracht je rempedaal verder indrukken. Elke keer als je het rempedaal indrukt, gaat er onderdruk verloren. Dit wordt bij draaiende motor telkens weer aangevuld zodat de bekrachtiging op peil blijft.
Echter, als de motor stilstaat, gaat na een paar keer trappen op het rempedaal de onderdruk geheel verloren. Het rempedaal voelt harder aan en je kunt het minder ver indrukken. Start je daarna met ingedrukt rempedaal de motor weer, dan voel je het rempedaal inzakken als gevolg van het weer opbouwen van onderdruk cq. rembekrachtiging. Dit is een teken dat je rembekrachtiging naar behoren werkt!!!!
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

Bericht door evertvink »

ben ik wel met je eens alleen zet ik de motor uit raak het rempedaal niet meer aan en stap dan weer in zonder bekrachtiger.
volgens mij moet je volgens de wet nog minimaal 5 keer kunnen remmen voordat de bekrachtiging weg mag zijn.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

In dat geval is er misschien sprake van een vacuümlek. In de leiding tussen de vacuümpomp en de rembekrachtiger zit een terugslagklep. Misschien dat die de oorzaak is.
Plaats reactie