Maar helaas zijn er wel een paar kleinigheidjes waaronder de temperatuurmeter die niet omhoog gaat.
Ik heb de 4 polige signaalgever bij het blok (7019193696 blauw) vervangen. Dit hielp helaas niet
Vervolgens het dashboard er uit gehaald en de spannings regelaar vervangen. Dit hielp ook niet
Alle solderingen opnieuw aangebracht in het dash + de klemmen waar de pennetjes van de meter invallen aangedrukt, Dit hielp ook niet.
Tot slot de Geel rode draad bij de stekker van de sensor bij het blok aan de massa gehangen, en toen ging de meter wel maximaal omhoog en ging signaal ledje van de temperatuur knipperen.
Helaas werkte dit 2 keer en nu knippert alleen het ledje nog en doet de meter zelfs met de massa methode niks meer.
Als ik de sensor verwijder en deze warm stook dan springt de pomp wel aan en gaat het ledje in het dash knipperen.
Mijn eigen (amateur) conclusie:
Bedrading en massa ok, anders zou de pomp niks doen en het ledje in het dash niet knipperen. Dus OK
Sensor gemeten met multimeter op weerstand gaat naarmate hij warmer word van 200 naar 0, en bij afkoelen slaat hij boven de 200 in sper. De thermo schakelaar op de andere 2 pootjes doen ook hun werk. Dus OK
Blijft over de print in het dashboard. Of de meter zelf is stuk maar dat lijkt me vrij sterk gezien het simpele toch degelijke binnenwerk.
Oh ja, de brandstofmeter doet het wel gewoon.
Ik wil niet meer lukraak onderdelen aanschaffen, maar ik neig richting een nieuw dashboard.
Wat is jullie oordeel hierover?