Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van transporter naar passat ?

vragen over de T5
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Van transporter naar passat ?

Bericht door johnny van de voorde »

Van transporter naar passat ?

Na 8 jaar te hebben "ge-transportert" gaat mijn job-discription wat gewijzigd worden en zit de kans erin dat het een passat word ! :ie
spijtig, maar nodig vermits ik de bus ook voor privé doeleinden gebruik. Het is namelijk zo dat de eigen bijdrage véél te hoog zou liggen met een nieuwe bus. Daarom de passat, meer bepaald de 1.6 tdic blue motion.
vraagje; heeft er iemand een afbeelding , zoniet een idee waar de standverwarming zit op de passat ?

Met dank,

John.
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door RITC »

Zit dat er standaard op dan?? Standverwarming??
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door johnny van de voorde »

nee hoor , kost 1380 euro , is een optie. wel met afstandsbediening
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door erik 924 »

Heel jammer...
Gebruikersavatar
vw-freak
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:39

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door vw-freak »

FF wennen denk ik.

In een bus zit natuurlijk minder comfort als in een Passat..... en de passat rammelt niet... in een bus rammel je zeg maar helemaal door elkaar..

Wat wel jammer is dat je lager zit.. maar je hebt bij de passat cuipstoellen ofzo iets.

En pas op bij de passat. Er willen nogal wat kinderziektes in voorkomen(motor).. dus even op het passatforum ff vragen hoe en wat.
http://www.vwpassat.nl/index.php?sid=5a ... 6710a08e0e" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Tjaa dat zegt genoeg

Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door mcs »

vw-freak schreef:In een bus zit natuurlijk minder comfort als in een Passat..... en de passat rammelt niet... in een bus rammel je zeg maar helemaal door elkaar..
Ik weet niet wat voor bus jij hebt, maar mijn t5 is best comfortabel en door elkaar rammelen doe ik ook niet :nuts

sterker nog ik zit liever in mijn T5 dan in de bmw 120d van mijn vrouw, vooral bij langere afstanden ( vakantie)

Nu ben ik wel een Bus vriend natuurlijk, maar dat zullen er hier meer zijn :toppie

Gr , John.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door harry t5 191 »

Ja,ik rammel ook regelmatig doorelkaar :knipoog
Daarom heb ik mijn ingewanden genummerd,liggen ze zo weer op volgorde! :yes

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
vw-freak
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:39

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door vw-freak »

Ik ben ook bus freakje...

Maar, Bij een passat zal altijd MEER comfort zitten als een t5 dat is gewoon eenmaal zo.. dat is een bus voor een doelgroep van werknemers..

De passat is als doelgroep voor gezinnen, lease maatschappijen
Afbeelding Tjaa dat zegt genoeg

Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door Rogier663 »

Oh.....en bedrijfswagens, of bussen, die worden niet via een leasemaatschappij op de weg gezet? Ik denk dat bijna 80% van de nieuwe bedrijfswagens geleased is in wat voor vorm dan ook, zo niet nog meer!

Uiteraard helemaal niets mis mee, een beetje aftrek posten zijn nooit weg.

Rogier
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door mcs »

vw-freak schreef:Maar, Bij een passat zal altijd MEER comfort zitten als een t5 dat is gewoon eenmaal zo.. dat is een bus voor een doelgroep van werknemers..
Ik begrijp niet wat je met MEER bedoelt, tegenwoordig kun je op een t5 volgens mij alle opties krijgen die ook op een passat zitten.
pdc, c,control , climatronic , xenon, dagrijlichten, leer , comfortstoelen, multifunctioneel, stuurwiel, lichtsensor , regensensor, schuifdakje , fabrieksalarm, rns510 navi,
ik mis waarschijnlijk nog een hoop opties.
ik vind niet dat je tegenwoordig een t5 als een aannemersbusje kunt zien, de tijd dat busjes maximaal 100km/h liepen en als enige optie een electrische ruitensproeier hadden is toch allang voorbij ( 1975 of zoiets).

Groet John.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door Pascal-141 »

mcs schreef:
vw-freak schreef:Maar, Bij een passat zal altijd MEER comfort zitten als een t5 dat is gewoon eenmaal zo.. dat is een bus voor een doelgroep van werknemers..
Ik begrijp niet wat je met MEER bedoelt, tegenwoordig kun je op een t5 volgens mij alle opties krijgen die ook op een passat zitten.
pdc, c,control , climatronic , xenon, dagrijlichten, leer , comfortstoelen, multifunctioneel, stuurwiel, lichtsensor , regensensor, schuifdakje , fabrieksalarm, rns510 navi,
ik mis waarschijnlijk nog een hoop opties.
ik vind niet dat je tegenwoordig een t5 als een aannemersbusje kunt zien, de tijd dat busjes maximaal 100km/h liepen en als enige optie een electrische ruitensproeier hadden is toch allang voorbij ( 1975 of zoiets).

Groet John.
Dat vind ik ook .

Zomaar aannemen dat een Passat meer comfort heeft als een T5 , vind ik wel gezever . Je kan bvb een basis-instapmodel-T5 niet vergelijken met een T5 multivan-Highline uitvoering , er zit bvb 50.000eur verschil tussen die 2 . Waarmee ik maar bedoel : je moet appels met appels vergelijken ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door WouterW »

Rustig mensen, de jongen geeft zijn mening, en zoals hij nu bij z'n onderschrift vermeldt is 'ie pas 13..., dus laat 'em eerst maar eens de eerste meters achter het stuur maken van zowel Passat en T5 (even een paar jaartjes geduld hebben vw-freak :ikrij ).
Enneh comfort is natuurlijk vrij subjectief, daarom worden er nog steeds Citroëns én ...ehm ...busjes gemaakt en verkocht.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door hendrikus »

ik vind de T5 een leuke bus, maar pas als je hem aangekleed hebt.
Ik denk dat hier maar weinigen op het forum zijn met een kale 62kw bus.

Een volledig standaard T5 is en blijft een simpele ''aannemersbus''. Dan mag je nog zelf je ramen open slingeren en een airco is er ook niet bij of iets simpels als electrische bediening en verwarming vd spiegels.
Als je dan een standaard Passat pakt kun je als snel zeggen dat de passat meer comfort heeft, die heeft deze opties nl wel.

Ik wil niemand tegen de borst stuiten, maar de T5 word pas leuk met een leuke motor erin en de nodige opties. De standaard kale bus vind ik PERSOONLIJK niks aan.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
vw-freak
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:39

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door vw-freak »

Het gaat om van een Transport naar Passat... Niet Van Multivan naar Passat :S

@Hendrikus Helemaal mee eens.
Afbeelding Tjaa dat zegt genoeg

Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door johnny van de voorde »

EUHMMMMM,,,,,, dwalen we niet wat af van de eerste vraag, namelijk.... wie weet of heeft een afbeelding van de standverwarming van de passat ???

toch even een opmerking: nee, een passat kan je niet vergelijken met een transporter, al dan niet aangekleed. Beide automobieltjes hebben hun voor- en - nadelen.
Dat is zo en zal altijd zo blijven.

nou... iemand een foto ?

John.
Plaats reactie