Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gordijnen ophangen, maar hoe?

vragen over de T5
Plaats reactie
Ineke
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2011, 10:28

gordijnen ophangen, maar hoe?

Bericht door Ineke »

hallo allemaal,
heb net een T5 aangeschaft, na jaren ervan gedroomd te hebben. Rijdt super, heerlijk. Nu wil ik bij de achterramen gordijntjes ophangen, zeg maar als in een camper (ik weet het, ik weet het, ben al rijkelijk uitgelachten door alle mannen in de vriendenkring.. :nuts ). Vraag is alleen, HOE hang ik die op? Ben zelf helemaal niet handig, man ook niet, en zie het niet zitten om te gaan boren in mijn auto! Is er nog een andere manier? Of kan ik dat ergens laten doen? Ik google me suf maar vind eigenlijk niets. Hopelijk kan iemand hier me helpen....dankje, alvast.
groetjes
Ineke
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: gordijnen ophangen, maar hoe?

Bericht door Roel »

Ducktape ?

in allerlei kleuren verkrijgbaar.... misschien zelfs in de kleur van de gordijnen :lach

Afbeelding
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
reinier en marja
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:05
Locatie: Wervershoof

Re: gordijnen ophangen, maar hoe?

Bericht door reinier en marja »

Hallo

Probeer het eens met klittenband zelfklevend op de stijl en op je gordijnen vastnaaien

groeten Reinier en Marja
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gordijnen ophangen, maar hoe?

Bericht door Multivan Generation »

magneetjes innaaien in de gordijnen is dat een optie?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: gordijnen ophangen, maar hoe?

Bericht door heemskerk »

http://www.ebay.de/itm/VW-T5-MAs-GARDIN ... 4153bef6ad" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel heel erg mooie, professionele set met rails, wel geschroefd (kleine schroefjes). Of je het (schroeven) daarvoor moet laten? Ik vind persoonlijk van niet. Misschien een afweging waard?
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: gordijnen ophangen, maar hoe?

Bericht door erik 924 »

Ik zou kiezen voor zelfklevende klitter band..heel netjes!
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: gordijnen ophangen, maar hoe?

Bericht door Marcel E »

Hier gebruik ik een kleinere variant van :

http://hero-sign.com/default.aspx?durum=incele&id=547" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb oogjes in de gordijnen (Zoals bij een douchegordijn) en die magneetjes daar met een schroefje aan vast gemaakt. (Een rail aan die magneetjes bevestigen kan natuurlijk ook prima)
Snel aan te brengen en indien nodig er ook zo weer uitgehaald.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: gordijnen ophangen, maar hoe?

Bericht door Mickel Moen »

Ineke welkom!

Het meest simpel is met Spiraalband. Dat is zo'n spanveer voor gordijnen. Mijn oma gebruikte dat vroeger voor vitrage, maar het wordt ook veel in caravans gebruikt. Volgens mij kun je het gewoon in de bouwmarkt of bij een stofferingszaak kopen. Ik denk, dat je dan het effect bereikt, wat jij voor ogen hebt.

Afbeelding

Iets fraaier:

Afbeelding


Je kunt het ook bij Reimo bestellen: http://www.reimo.com/nl/D-accessories/D ... _zubehoer/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je moet dan welliswaar wel even boren voor de bevestigings haakjes, maar dat stelt niet zoveel voor. Het zijn maar kleine gaatjes. (Wil je later al veranderen, dan vul je de gaatjes weer met wat kit o.i.d en stipt het even aan met wat verf.)

Ik heb rolgordijntjes in de bus, maar ik denk dat je dat niet bedoelt.

Veel succes.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie