Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van transporter naar passat ?

vragen over de T5
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door vaniac »

De "standheizung" zal bij de passat hoogstwaarschijnlijk in de motorruimte zijn ingebouwd omdat er onder de vloer te weinig plaats is.
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door henrib »

mcs schreef:
vw-freak schreef:Maar, Bij een passat zal altijd MEER comfort zitten als een t5 dat is gewoon eenmaal zo.. dat is een bus voor een doelgroep van werknemers..
Ik begrijp niet wat je met MEER bedoelt, tegenwoordig kun je op een t5 volgens mij alle opties krijgen die ook op een passat zitten.
pdc, c,control , climatronic , xenon, dagrijlichten, leer , comfortstoelen, multifunctioneel, stuurwiel, lichtsensor , regensensor, schuifdakje , fabrieksalarm, rns510 navi,
ik mis waarschijnlijk nog een hoop opties.
ik vind niet dat je tegenwoordig een t5 als een aannemersbusje kunt zien, de tijd dat busjes maximaal 100km/h liepen en als enige optie een electrische ruitensproeier hadden is toch allang voorbij ( 1975 of zoiets).

Groet John.
enne schuifraam in raam dat heeft een passat niet en ook niet leverbaar
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door hendrikus »

henrib schreef:enne schuifraam in raam dat heeft een passat niet en ook niet leverbaar
Zo kun je natuurlijk nog wel een paar dingen bedenken wat een passat dan wel weer heeft, denk aan:

Adaptive cruise control of een verwarmde voorruit ( erg fijne optie, nooit meer krabben of beslagen ramen ), of een keyless entry en volgens mij kun je op de passat ook al stoelen met ventilatie en massagefunctie krijgen.

Zo hebben beide modellen wel weer iets wat de ander niet heeft.
Het zijn 2 totaal verschillende modellen auto's waarbij je ze allebei erg leuk kunt aankleden qua opties. Van bouwvakkersbus tot luxe reismobiel en van een standaard sedan/ station tot een hele luxe zakenauto.

En een standkachel zal idd wss onder de motorkap zitten, zoals bij de meeste personen wagens.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Van transporter naar passat ?

Bericht door frank884 »

johnny van de voorde schreef:Van transporter naar passat ?

Na 8 jaar te hebben "ge-transportert" gaat mijn job-discription wat gewijzigd worden en zit de kans erin dat het een passat word ! :ie
spijtig, maar nodig vermits ik de bus ook voor privé doeleinden gebruik. Het is namelijk zo dat de eigen bijdrage véél te hoog zou liggen met een nieuwe bus. Daarom de passat, meer bepaald de 1.6 tdic blue motion.
John.
kun je beter voor een Caddy-combi gaan!!! dan heb je tenminste nog fatsoenlijke spiegels!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie