Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
MFA display
MFA display
Hey Weetjewellers,
Ik wil in mijn busje graag een teller met MFA. Nu vroeg ik mij af, hoe zit dat eigenlijk met de kilometerstand...?
Als ik tweedehands een MFA teller op de kop tik, blijft dan de kilometerstand die in die teller zit, daarop staan, of neemt de MFA teller mijn eigen kilometerstand uit mijn computer over ofzo???
Wie kan mij daar meer over vertellen?
Groeten,
Niels949
Ik wil in mijn busje graag een teller met MFA. Nu vroeg ik mij af, hoe zit dat eigenlijk met de kilometerstand...?
Als ik tweedehands een MFA teller op de kop tik, blijft dan de kilometerstand die in die teller zit, daarop staan, of neemt de MFA teller mijn eigen kilometerstand uit mijn computer over ofzo???
Wie kan mij daar meer over vertellen?
Groeten,
Niels949
T4 102 PK uit 2003
De km-stand van die op de Mfa teller staat krijg je te zien, dus niet de km-stand die op jouw teller staat.
Dit zul je dus moeten laten aanpassen door zo'n bedrijfje dat in de krant en zo adverteerd.
De dealer kan dit niet aanpassen, tenzij de mfa teller minder dan 100 km erop heeft staan dan gaat het wel.
Dit zul je dus moeten laten aanpassen door zo'n bedrijfje dat in de krant en zo adverteerd.
De dealer kan dit niet aanpassen, tenzij de mfa teller minder dan 100 km erop heeft staan dan gaat het wel.
- jurgendocx
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
- Locatie: mechelen
Tsja daar zit ik ook nog steeds mee.
Bij 90.000 heeft mijn bus een nieuw klokkenspel gekregen wegens kapotte unit. (kilometerstand is toen niet aangepast)
Bij een kilometerstand van 122.000 op het nieuwe klokkenspel is de motor vervangen voor een blok wat 40.000 gelopen heeft. De nieuwe tellerunit stond 50.000 hoger, dus op 90.000 Voor de rekenkundigen onder ons hoeveel heeft mijn bussie gelopen nu er inmiddels 144.000 op staat. ??
Bij de APK wordt de kilometerstand genoteerd. Mijn APK keuringsrapporten over de afgelopen 4 jaar zien er dus een beetje vreemd uit.
Ik wil het graag aanpassen, maar wel legaal. Dus voor dit motorblok 50.000 terugdraaien.
Begint er nou geen enkele instantie te zeuren wanneer die kilomterstand afwijkt ???? En hoe zit het wanneer je de bus gaat inruilen. Op de één of andere manier moet je die stand wel kunnen verkopen.
In het onderhoudsboekje staat alleen de eerste tellerwissel vermeld.
Wanneer ik nou de bus zou gaan inruilen geloofd geen hond dat het blok nog maar 94.000 gelopen heeft. Zal toch ook weer van invloed zijn op de inruilwaarde toch ??
Bij 90.000 heeft mijn bus een nieuw klokkenspel gekregen wegens kapotte unit. (kilometerstand is toen niet aangepast)
Bij een kilometerstand van 122.000 op het nieuwe klokkenspel is de motor vervangen voor een blok wat 40.000 gelopen heeft. De nieuwe tellerunit stond 50.000 hoger, dus op 90.000 Voor de rekenkundigen onder ons hoeveel heeft mijn bussie gelopen nu er inmiddels 144.000 op staat. ??
Bij de APK wordt de kilometerstand genoteerd. Mijn APK keuringsrapporten over de afgelopen 4 jaar zien er dus een beetje vreemd uit.
Ik wil het graag aanpassen, maar wel legaal. Dus voor dit motorblok 50.000 terugdraaien.
Begint er nou geen enkele instantie te zeuren wanneer die kilomterstand afwijkt ???? En hoe zit het wanneer je de bus gaat inruilen. Op de één of andere manier moet je die stand wel kunnen verkopen.
In het onderhoudsboekje staat alleen de eerste tellerwissel vermeld.
Wanneer ik nou de bus zou gaan inruilen geloofd geen hond dat het blok nog maar 94.000 gelopen heeft. Zal toch ook weer van invloed zijn op de inruilwaarde toch ??
nou als je kan aan toonen dat je een ander blok in zit is het geen punt denk ik.Johan191 schreef:Tsja daar zit ik ook nog steeds mee.
Bij 90.000 heeft mijn bus een nieuw klokkenspel gekregen wegens kapotte unit. (kilometerstand is toen niet aangepast)
Bij een kilometerstand van 122.000 op het nieuwe klokkenspel is de motor vervangen voor een blok wat 40.000 gelopen heeft. De nieuwe tellerunit stond 50.000 hoger, dus op 90.000 Voor de rekenkundigen onder ons hoeveel heeft mijn bussie gelopen nu er inmiddels 144.000 op staat. ??
Bij de APK wordt de kilometerstand genoteerd. Mijn APK keuringsrapporten over de afgelopen 4 jaar zien er dus een beetje vreemd uit.
Ik wil het graag aanpassen, maar wel legaal. Dus voor dit motorblok 50.000 terugdraaien.
Begint er nou geen enkele instantie te zeuren wanneer die kilomterstand afwijkt ???? En hoe zit het wanneer je de bus gaat inruilen. Op de één of andere manier moet je die stand wel kunnen verkopen.
In het onderhoudsboekje staat alleen de eerste tellerwissel vermeld.
Wanneer ik nou de bus zou gaan inruilen geloofd geen hond dat het blok nog maar 94.000 gelopen heeft. Zal toch ook weer van invloed zijn op de inruilwaarde toch ??
zichtbaar wel, op papier niet Carl. Probleempje dus.
Laatst gewijzigd door Johan191 op 18 jun 2007, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang het op papier staat in het onderhoudsboekje heb je dus een verklaring.
De garage ziet mij al aankomen met mijn verhaal om er een paar cent meer uit te persen bij inruil. Geen hond die mijn kilometerstand geloofd. 94.000 voor een 'T4 van 96.
Ik kan mij de gedachtengang van de garage dan ook wel weer voorstellen. Want hoe legt hij dit uit aan een belangstellende koper.
Gelukkig is het nog niet zover, maar ik denk er wel eens aan. (hoe zou dat gaan. . . . . .)
De garage ziet mij al aankomen met mijn verhaal om er een paar cent meer uit te persen bij inruil. Geen hond die mijn kilometerstand geloofd. 94.000 voor een 'T4 van 96.
Ik kan mij de gedachtengang van de garage dan ook wel weer voorstellen. Want hoe legt hij dit uit aan een belangstellende koper.
Gelukkig is het nog niet zover, maar ik denk er wel eens aan. (hoe zou dat gaan. . . . . .)
Ik zie wel als het zover is. Dat is in ieder geval voorlopig nog niet aan de orde. Ben allang blij dat ik zelf heb bijgehouden hoe het nu werkelijk zit met de kilometers op de teller van onze T4.
Voor mijn bus is het ook het derde klokkenspel wat er in zit.
Tijdens de motorwissel is ook het hele dashboard vervangen inclusief klokkenspel.
Op dat moment vond ik het tijd worden de historie op papier bij te houden. gelukkig heb ik alle keuringsrapporten nog. Dat verklaard nog een "klein beetje" hoe het zit met het kilometerverloop. Alhoewel ik het wel gek vind dat ik in de afgelopen 4 jaar 3 keer in de steekproef terecht ben gekomen.
Zou daar ook naar de opgegeven kilometerstand gekeken worden ?
Voor mijn bus is het ook het derde klokkenspel wat er in zit.
Tijdens de motorwissel is ook het hele dashboard vervangen inclusief klokkenspel.
Op dat moment vond ik het tijd worden de historie op papier bij te houden. gelukkig heb ik alle keuringsrapporten nog. Dat verklaard nog een "klein beetje" hoe het zit met het kilometerverloop. Alhoewel ik het wel gek vind dat ik in de afgelopen 4 jaar 3 keer in de steekproef terecht ben gekomen.
Zou daar ook naar de opgegeven kilometerstand gekeken worden ?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
enige probleem dat je tegenkomt is dat de schommelingen in kmstanden te zien zijn in de NAP, als een koper die opvraagt komen er vragen en zal er wellicht van de koop afgezien worden.
Ook als NA verkoop dit naar voren komt kun je er een dobber aan krijgen en heb je kans dat de koop ongedaan gemaakt kan worden (inmiddels heeft wel de nieuwe gebruiker een tijd met jouw auto riondgereden dan...)
Het enige dat ik je kan aanraden is zoveel mogelijk documentatie en foto's bij te houden zodat je in elk geval aannemelijk kunt maken of aantonen dat je verhaal klopt en te goeder trouw bent.
Overigens is het vaak beter (en minder opvallend) de stand naar boven aan te passen. Je bus heeft (bijvoorbeeld) 300.540 gelopen en (antoonbaar liefst) sinds 200.000 een nieuwe motor die toen (wederom aantoonbaar) 50.000 gelopen had.
je hebt dan dus een auto (onderstel, versnellingsbak enz) die ruim 300.000 gelopen heeft met een motor die de helft heeft. Als je dat aannemelijk / aantoonbaar hebt, en de prijs ook normaal is voor de toestand van de bus, zullen de meeste kopers er niet zo moeilijk over doen, minder dan over vreemd afwijkende tellerstanden verwacht ik
Ook als NA verkoop dit naar voren komt kun je er een dobber aan krijgen en heb je kans dat de koop ongedaan gemaakt kan worden (inmiddels heeft wel de nieuwe gebruiker een tijd met jouw auto riondgereden dan...)
Het enige dat ik je kan aanraden is zoveel mogelijk documentatie en foto's bij te houden zodat je in elk geval aannemelijk kunt maken of aantonen dat je verhaal klopt en te goeder trouw bent.
Overigens is het vaak beter (en minder opvallend) de stand naar boven aan te passen. Je bus heeft (bijvoorbeeld) 300.540 gelopen en (antoonbaar liefst) sinds 200.000 een nieuwe motor die toen (wederom aantoonbaar) 50.000 gelopen had.
je hebt dan dus een auto (onderstel, versnellingsbak enz) die ruim 300.000 gelopen heeft met een motor die de helft heeft. Als je dat aannemelijk / aantoonbaar hebt, en de prijs ook normaal is voor de toestand van de bus, zullen de meeste kopers er niet zo moeilijk over doen, minder dan over vreemd afwijkende tellerstanden verwacht ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon