Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Eventuele aanschaf 1e bus

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door Pascal-141 »

Guido schreef:

Vaak een boete gehad dan voor overbelading?
Een boete nog niet nee, gelukkig maar , want in Belgie lachen ze er niet mee . Overbelanding kan je een pak geld kosten , ze rekenen per kilo :ie , en daarbovenop moet de auto mee naar de keuring om een ongevallenkeuring te doorlopen (waarbij hij dan opgemeten word ) , wat ze in NL of D doen met overbelading weet ik niet .
Maar hier in Belgie is de Politie dus vaak op stap met de mobiele weegbruggen (draagbare platen) , waarmee ze bvb ook graag de doorreizende NL-ers controleren op overgewicht van de caravan . Is deze overbeladen , dan kunnen ze een boete verwachten + uitladen en in de container kieperen tot het goede gewicht bereikt is.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door Guido »

Daar zijn ze er dan goed streng op ja.

Hier is het aantal procent overbelading keer 10 euro.
En meen dat dat gaat in stappen van 10, 25, 50 en 75 procent.
Dus 50 procent overbelading 500 euro. Dure grap, maar
keertje paar honderd teveel valt de boete nog redelijk mee.

Echt controleren op gewicht doen ze weinig hier heb ik het idee,
vooral met controles waarbij de hele snelweg afgesloten wordt en iedereen op de parkeerplaats geleidt wordt.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door rick_k »

Als particulier wordt zo bekeurd. Als bedrijf is het een economisch delict en wordt er dus een veel hogere boete opgelegd voor zowel de chauffeur alsmede het bedrijf zelf.

mvg Rick
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door Guido »

Nou, deze bus ga ik vrijdag ophalen!

http://www.speurders.nl/favorieten/vw-t ... 37687.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Marcehv is wezen kijken voor me en vond het een prachtige bus, hij heeft een proefrit
gedaan en even naar de bonnetjes van de garage gekeken.
Distributie hoeft pas over zo'n 40.000.
Marc, nogmaals bedankt!

Komt volgende week wel even een 'project' pagina omdat ik
een werklamp in de achterklep wil bouwen, cruisecontrol erop als deze daarop
voorbereid is, de kat-vanger vervangen, misschien sjorhaken in de achterbak maken
en misschien zij-skirts + bullbar erop.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door rick_k »

Link werkt niet.

mvg Rick
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door Guido »

Sorry, had hem weer in m'n favorieten.
http://www.speurders.nl/overzicht/bedri ... er+2.5+TDI" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door RITC »

Nette bolide, vele veilige km's toegewenst :toppie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door rick_k »

Die ziet er idd nog strak uit zo!!

Veel plezier ermee.

mvg Rick
Gebruikersavatar
marcehv
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:21

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door marcehv »

hee guido,
strakke bus heb je gekocht.
veel plezier.
groetjes uit eindhoven
marcehv :wjw
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door Guido »

Ding bevalt best! Blij dat ik voor de 102pk tdi heb gekozen want vandaag had hij er al moeite mee.
In z'n vier over de snelweg, kon wel vernemen dat er wat achter hing, haha. Hing zo'n 1600/1700kg achter denk
ik + 5 man in de bus.

En nog een leuk grapje, de tankmeter is ook niet zo betrouwbaar... Trekkracht viel weg, motor sloeg af,
naar de vluchtstrook gestuurd, gelukkig maar een kleine km na een tankstation. ANWB gebeld en kameraden
lopend diesel gehaald, erin gegooid en warempel, hij deed het weer! Echter stond de meter net onder een kwart.
Geen lampje of in het rooie. Wel even rekening mee houden dus nu :lach
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door Peter 887 »

Gefeliciteerd met je aanschaf van je bus.
Kom je hem even showen op de nieuwjaarsmeeting.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door DNS »

Guido schreef:Ding bevalt best! Blij dat ik voor de 102pk tdi heb gekozen want vandaag had hij er al moeite mee.
In z'n vier over de snelweg, kon wel vernemen dat er wat achter hing, haha. Hing zo'n 1600/1700kg achter denk
ik + 5 man in de bus.

En nog een leuk grapje, de tankmeter is ook niet zo betrouwbaar... Trekkracht viel weg, motor sloeg af,
naar de vluchtstrook gestuurd, gelukkig maar een kleine km na een tankstation. ANWB gebeld en kameraden
lopend diesel gehaald, erin gegooid en warempel, hij deed het weer! Echter stond de meter net onder een kwart.
Geen lampje of in het rooie. Wel even rekening mee houden dus nu :lach
Mooi dat de bus goed bevalt :toppie

Dat van de diesel: mogelijk kan dat ook rommel van onderuit de tank zijn. De mijne begon net na aanschaf ook te stotteren tegen het rode met de sleurhut erachter. Leeg nog geen last van gehad (maar heb al vrij vroeg ook dieselreiniger in de tank gehad voor o.a. de verstuivers, dus misschien dat dat ook geholpen heeft), maar ik probeer ook bij het rode uit de buurt te blijven.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door Clarisse »

Hoi Guido,

Zeker slim dat je TDI hebt genomen met flink vermogen. Heb zelf een T4 1,9TD, heb daar max. 1350 kg achter, gaat, maar dan heeft hij het wel zwaar! Zou het je dus voor frequent gebruik niet aanraden.
Wat ik me wel afvroeg: heb je een E achter B rijbewijs, want bij mijn weten ga je met de gewichten die je nu trekt, over het totaal van 3500 kg heen (ledig gewicht trekkend voertuig + toegestaan laadvermogen op kentekenbewijs + aanhanger + toegestaan laadvermogen op aanhanger). Of zijn je bus en aanhanger zoveel lichter dan de mijne? Bij mij heb ik de laadvermogens laten verlagen, zodat het neet mag op B, maar zou dan nooit tegen de 2000 kg mogen trekken...
Weet dat die minister Bleeker het één en ander wilde veranderen, maar is dat al gebeurd?

Groeten, Clarisse
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: Eventuele aanschaf 1e bus

Bericht door Guido »

Nee precies, ging me nu al zwaar zat zo met rond de 1900kg + 400kg in de bus aan personen.

En ja, natuurlijk heb ik m'n E achter B! 1 middag en een zak geld mee maar dan ist ook klaar, haha.
Waarom verlagen en al dat gedoe op de hals halen als je voor 450 euro ook een E heb waar je je hele
leven mee vooruit kan? Meer mogelijkheden en veel makkelijker ja.

Bleeker hiermee bezig? Dacht niet dat Bleeker hier over gaat maar over de landbouw...
Of bedoel jij een andere dan Henk? :toppie

@DNS, tja zou ook kunnen. Toch staat m'n tankmeter nu ook iets minder dan 3/4e en toch moest ik
al 30L tanken zonet... Eerste stuk gaat hij dus niet zo snel heb ik het idee.
Ding lust hem wel trouwens met kar erachter! Maar dat ligt er ook deels aan dat mijn rechtervoet nogal zwaar is...
Plaats reactie