Bedankt voor de reactie's
Moet er dan ook gelijk een aantal pakkingen veervangen worden of kan de kachel ongestraft uit elkaar?
Morgen zal ik eerst maar eens wat proberen met de luchtslang
Je kan de mantel om de kachel gewoon los maken, zou alleen het metalen gedeelte (De kachel zelf) in elkaar laten zitten.
je kan zo in ieder geval bij de ventilator en je kan zo de mantel en de buitenkant van de kachel zelf schoonmaken.
Er zit op de kachel een printplaatje, wees hier voorzichtig mee!
Succes,
Ik heb 3 vragen mbt tot het plaatsen van de Eberspacher D3lp. Ik heb momenteel de doorvoeringen gemaakt en de aanzuigbuis met hoekstuk bevestigd. Lastig klusje trouwens, en vooral het opzuigen van de ijzerdeeltjes kun je noiit goed doen in die koker. Maar ja, dat terzijde.
Vraag 1: Het aanzuigen van de lucht gaat dat via de open verbinding tussen zekeringpaneel en "koker"-bocht?
Vraag 2: De bodem tpv de inblaas is behoorlijk zwak.Wat doen jullie hiermee? Ik kan me voorstellen dat met plaatsen van de vloer de stevigheid weer enigzins terug is en bovendien komt die kap er nog ruim overheen.
Vraag 3: Die rubber doorvoer van de inblaas sluit slecht aan op de golvende vloer. Gewoon afkitten naar eigen inzicht?
Kijk, geen wonder dat ik dat plaatje niet had gevonden. Ik keek alleen bij de standkachel. Ik heb trouwens even geprobeerd met 12 mm betonplex erop en ik moet idd zeggen dat het stevig genoeg is. Ik denk niet dat ik nog extra ga verstevigen. Maar nu weet ik in elk geval waar ik dat plaatje kan vinden. Thnx
Heren wat een leerstof hier steek ik weer veel van op ....
Af en toe een donkere tunnel maar dan is er weer licht ...maar ja de tik in de kachel is er nog ..
Hopelijk in het volgende topic een oplossing ...en ik probeer ook mee te denken mensen ...
Is er niet iets in de rotor gezogen? en kan dat idd wel aan de aanzuigkant?
De kachel heeft het wel even goed gedaan ......Hoelang ?
Zou ook wel eens die ETKA willen hebben....als eens gedownd maar kreeg m niet aan de praat.
Groet Ben
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
BenTDI schreef:Heren wat een leerstof hier steek ik weer veel van op ....
Af en toe een donkere tunnel maar dan is er weer licht ...maar ja de tik in de kachel is er nog ..
Hopelijk in het volgende topic een oplossing ...en ik probeer ook mee te denken mensen ...
Is er niet iets in de rotor gezogen? en kan dat idd wel aan de aanzuigkant?
De kachel heeft het wel even goed gedaan ......Hoelang ?
Zou ook wel eens die ETKA willen hebben....als eens gedownd maar kreeg m niet aan de praat.
Groet Ben
Had er maar om gevraagd toen je hier was . dan had je hem al gehad.
Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
jorritK schreef:Ik heb 3 vragen mbt tot het plaatsen van de Eberspacher D3lp. Ik heb momenteel de doorvoeringen gemaakt en de aanzuigbuis met hoekstuk bevestigd. Lastig klusje trouwens, en vooral het opzuigen van de ijzerdeeltjes kun je noiit goed doen in die koker. Maar ja, dat terzijde.
Vraag 1: Het aanzuigen van de lucht gaat dat via de open verbinding tussen zekeringpaneel en "koker"-bocht?
Vraag 2: De bodem tpv de inblaas is behoorlijk zwak.Wat doen jullie hiermee? Ik kan me voorstellen dat met plaatsen van de vloer de stevigheid weer enigzins terug is en bovendien komt die kap er nog ruim overheen.
Vraag 3: Die rubber doorvoer van de inblaas sluit slecht aan op de golvende vloer. Gewoon afkitten naar eigen inzicht?
Alvast dank!
Jorit een dun magneetje aan een stevig ijzerdraad geplakt met doorzichtig plakband doet wonderen en je kan het in alle kanten buigen ...
er zijn van die magneten op een white board (van die ronde ) of ikea ....
Groet Ben .... want het is toch ijzer !!!!
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
BenTDI schreef:Heren wat een leerstof hier steek ik weer veel van op ....
Af en toe een donkere tunnel maar dan is er weer licht ...maar ja de tik in de kachel is er nog ..
Hopelijk in het volgende topic een oplossing ...en ik probeer ook mee te denken mensen ...
Is er niet iets in de rotor gezogen? en kan dat idd wel aan de aanzuigkant?
De kachel heeft het wel even goed gedaan ......Hoelang ?
Zou ook wel eens die ETKA willen hebben....als eens gedownd maar kreeg m niet aan de praat.
Groet Ben
Had er maar om gevraagd toen je hier was . dan had je hem al gehad.
Fred
Shit kan ook niet alles weten ....maar hou die ruiten wisser maar vast kom vast nog een keer langs ...in wageningen....
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Ja, ik ben weer helemaal terug van vakantie , maar heb geen enkel profijt gehad van de standkachel, het motortje van de kachel draait nog steeds niet.
Verder heb ik nog geen zin gehad om in de kou en nattigheid onder de bus te gaan liggen.
Oskar 725 schreef:Michiel, het is dit type kachel, kabel gaat links boven horizontaal de kachel in.
DSC00428.JPG
Is dit de beste manier van los halen om de kachel te reviseren? of kun je ook nog meer onderdelen laten zitten?
Ik krijg overigens de stekker ook niet uit, terwijl ik dat Oskar zo heb zien doen