Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Goede windkappen

vragen over de T5
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Goede windkappen

Bericht door GertjanvD »

Op mijn nieuwe VW T5 wil ik de voorramen voorzien van windkappen/windgeleiders. Wie heeft hier goede of slechte ervaring mee. Ben vooral benieuwd naar eventueel extra windgeruis en het niet goed sluiten van de elektrische ramen. En zijn er ook goede of slechte geleiders; er zit nogal wat prijsverschil tussen. Ook wil ik dun tranenplaat bescherming op mijn (ongespoten) achterbumper bevestigen. Loop ik dan het risico dat de klep er net tegenaan schuurt? Graag jullie ervaring. Groet, Gertjan
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Goede windkappen

Bericht door emil »

heb geen ervaring voor wat betreft windkappen
maar heb mijn gespoten bumpers in de goede kleur kunnen kopen en er zaten een
paar beschadigingen boven op de bumper, precies waar zo'n bumper plaat overheen valt
daarom gemonteerd en het lijkt netjes en klep komt er niet tegenaan
gekocht bij skg-carstyling voor ongeveer 80 euro (is al enige tijd geleden weet prijs niet meer precies)
maar waar je wel mee uit moet kijken is dat het dubbelzijdige tape van goede kwaliteit is
als je de bumper raakt zit ie meteen vast !!!
later er weer af halen is nagenoeg onmogelijk
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Goede windkappen

Bericht door ratlookcalifornia »

GertjanvD schreef:Op mijn nieuwe VW T5 wil ik de voorramen voorzien van windkappen/windgeleiders. Wie heeft hier goede of slechte ervaring mee. Ben vooral benieuwd naar eventueel extra windgeruis en het niet goed sluiten van de elektrische ramen. En zijn er ook goede of slechte geleiders; er zit nogal wat prijsverschil tussen. Ook wil ik dun tranenplaat bescherming op mijn (ongespoten) achterbumper bevestigen. Loop ik dan het risico dat de klep er net tegenaan schuurt? Graag jullie ervaring. Groet, Gertjan

Ik heb ze van een aanbieder op marktplaats uit Alphen aan de Rijn ,en ze bevallen me uitstekend. Ze zijn getint ( let wel op dat als je geen ruimte hebt om je stoel te verstellen dat je zicht achteruit gaat !) en zorgen er bij de california ( ik had ze eerder al op de zelfbouw T5 camper) voor dat ik een extra stukje zonder verblinding heb. Ook kun je met de ramen een stukje open rijden bij drukkende warmte op een onweersdag/regen. Van bijgeluiden heb ik nog geen last gehad . Mocht je de advertentie niet kunnen vinden dan hoor ik het graag, zoek ik het even op.
:zwaai
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Goede windkappen

Bericht door ktmkrik »

GertjanvD schreef:Op mijn nieuwe VW T5 wil ik de voorramen voorzien van windkappen/windgeleiders. Wie heeft hier goede of slechte ervaring mee. Ben vooral benieuwd naar eventueel extra windgeruis en het niet goed sluiten van de elektrische ramen. En zijn er ook goede of slechte geleiders; er zit nogal wat prijsverschil tussen. Ook wil ik dun tranenplaat bescherming op mijn (ongespoten) achterbumper bevestigen. Loop ik dan het risico dat de klep er net tegenaan schuurt? Graag jullie ervaring. Groet, Gertjan
http://www.winparts.nl/185/accessoires/ ... -t5-05-03-" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze heb ik op mijn T5 zitten en bevallen goed, enigste minpuntje vond ik dat ze een beetje losjes zaten maar heb dat opgelost door ze met een beetje ruitenkit vast te zetten aan de onderzijde.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Goede windkappen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb ze van Team Heko, gekocht via Ebay.

http://www.heko.pl/index.php?opt=szukaj ... szukajkod=" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Goede windkappen

Bericht door Inbouwer »

Kijk op Marktplaats.

Heko importeur van Nederland zit in Alphen a.d Rijn en verstuurd ze gratis door NL.

Nu in een aktie, 28,45 euro incl. verzendkosten

Zie link:

http://www.laudorshop.nl/contents/nl/p601.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Goede windkappen

Bericht door ratlookcalifornia »

die bedoel ik volgens mij....... :toppie
Enrique
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2011, 23:05

Goede windkappen

Bericht door Enrique »

Heb afgelopen vrijdag ook een setje windkappen, zijwindschermen besteld bij Laudorshop in Alphen aan den rijn voor onze T5 , en deze waren zaterdagmiddag al afgeleverd.

Wij hebben ze direct gemonteerd, en bevallen prima , zeker nu met de sneeuw en regen , lekker raampje open voor ventilatie en genieten.

Is een aanrader, en zeker voor de prijs van € 28.45 (incl btw) hoef je dit niet te laten.
Verzenden doen zij ook nog zonder kosten.

Dus zoek je ook deze schermpjes, kijk bij Laudorshop http://www.laudorshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .

Heb het als zeer positief ervaren.
:toppie
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: Goede windkappen

Bericht door GertjanvD »

Bedankt voor de reacties. Vorige week heb ik ook genoemde windgeleiders besteld en gemonteerd. Inderdaad goed en snel geleverd. Gertjan
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: Goede windkappen

Bericht door Gaas »

Zijn er nog mensen die wat tips hebben hoe je de windkappen goed kunt monteren? Bij mijn linkerportier ging het prima. :jumpklap
Bij het rechterportier niet. Hier gaat het raam bij het sluiten steeds weer naar beneden. Het gevolg van dit grapje is dat ik nu al een half jaar rond rijd met 1 kap. De ander ligt in de schuur en dat is natuurlijk niet de bedoeling... :bonk :bonk
Lijkt wel of er te weinig ruimte voor het raam is......

Al vast bedankt!

:T5cruisin Tjoooooowwwww :T54LIFE :wjw :T44EVER
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Goede windkappen

Bericht door olle griese »

Ik heb een paar weken terug een setje in A a/d Rijn gekocht voor m,n Caddy.
Bestuurderskant goed en de bijrijderskant klemt.
Met als gevolg, net als bij Gaas het raam weer naar beneden gaat.
Ik heb aan de achterkant (dus het korte stukje van een cm of 5) een stuk af gezaagd.
Dat is dus het deel wat in het rubber komt.
Probleem is hierbij verholpen.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Goede windkappen

Bericht door Harry 341 »

Gaas schreef:Zijn er nog mensen die wat tips hebben hoe je de windkappen goed kunt monteren? Bij mijn linkerportier ging het prima. :jumpklap
Bij het rechterportier niet. Hier gaat het raam bij het sluiten steeds weer naar beneden. Het gevolg van dit grapje is dat ik nu al een half jaar rond rijd met 1 kap. De ander ligt in de schuur en dat is natuurlijk niet de bedoeling... :bonk :bonk
Lijkt wel of er te weinig ruimte voor het raam is......

Al vast bedankt!

:T5cruisin Tjoooooowwwww :T54LIFE :wjw :T44EVER
Bij laudorshop zitten er metalen clips bij.Daar zet je de kap klem mee in het rubber..en dus geen last van de ramen meer...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: Goede windkappen

Bericht door JanP »

In mijn T4 Westfalia had ik Clim-air. Die zijn wel wat duurder dan die van Heko (55-60 Euro denk ik).
Is volgens mij verkrijgbaar in 2 of 3 "kleuren".
Ik vindt dat hele donkere onpraktisch (minder zicht) en niet zo mooi.
Maar er zijn ook blanke en een licht gekleurde soort.
Clim-air gebruikt geen klemmetjes.
Een paar jaar mee rondgestuurd en goed bevallen.

Ik zag pas ergens een filmpje van een test van ADAC. (Clim-air, Heko en nog een ander merk)
Bij hoge snelheden bleef volgens mij alleen de Clim-air gewoon zitten.
Helaas kan ik de internet-link niet meer vinden.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Goede windkappen

Bericht door Mickel Moen »

Hier het filmpje

Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: Goede windkappen

Bericht door Mennohuiser »

Ik ben deze week even naar Oirschot gereden en heb daar ClimAir schermen gekocht voor 59 euro. Deze schermen werden er door het vriendelijk personeel ook nog even opgezet :klappen Past perfect en werkt prima.
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Plaats reactie