Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

multivan op camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
grougabe
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2012, 09:34

multivan op camper

Bericht door grougabe »

hallo allemaal, ik ben nieuw hier op dit forum en kom hier eigenlijk door een heel klein autootje. mijn lupo 3L snort zo fijn dat ik onze bus ook door een vw wil vervangen.
Voor "vervoer van veel" gebruiken we de afgelopen 5 jaar deze benz 308 uit 1978.
Afbeelding

de bus hebben we veel plezier van maar na een jaartje of 5 gaat het toch jeuken. gek is dat elke keer weer, dan denk je "deze blijft, hier ga ik de rest van mijn of zijn leven in rijden". Maar goed ik zeg altijd maar zo "ik hou dezelfde vrouw, de andere speeltjes mag ik vervangen ;-)"
wat triggerde was een geplande rit naar zuidfrankrijk om daar roadbook met de enduro's te gaan rijden. dat is gewoon niet te doen als je gemiddeld 90 haalt. daarbij reed ik onlangs met iemand mee in een transit. dubbele cabine, 3 crossers acherin, 200pk en 150 rijden als een gewone personen auto. dat wil ik ook dacht ik.
dus zoeken naar wat ik mooi vind en met het snorrende dieseltje van mijn 3l in mijn hoofd kwam ik bij een transporter uit. nou kan je daar geen 2 motoren met dubbele cabine in zetten dus vervolg plan een caravelle. dan kunnen alle stoelen eruit als ik zonde familie met motoren op pad ben. al lezende kwam ik erachter wat je aan wegenbelasting moet betalen, zo'n 200pmnd. Dat is SCHRIKKEN. Weet dat ik nu voor de 3 autoos die we hebben helemaal niks betaal ;). dus zo kom ik op het camper idee.
dan wilde ik een slaaphefdak erop. fantastisch, gooien we een planken erin rijdne we vrijdagavond naar de afsluitdag en bij het krieken van de dag het water op. of icm motorrijden ook super. maartja, zo'n slaaphefdak is duur, heel duur en hoevaak ga ik er in de praktijk gebruik van maken. nu sleep ik een vouwwagn mee op vakantie en dat bevalt prima. voor een weekendje weg kunnen we de tentjes ook gebruiken. dus terug naar plan A, weinig wegenbelasting. dus goedkoop een popup of een vandie andere prettig geprijsde oplossingen.
toen ontdekte ik de multivan, wat gaaf. dat is veel fijner reizen voor mijn familie, lekker kaartje leggen, het is gewoon een zithoekje in die bus. fantastisch. dus ik moet mijn bus eens gaan verkopen. heeft geen haast, de denkfase is ook leuk.

maar help me even verder.
- die slaapbankcombinatie in de multivan, is die camperkeuring proof?
- dat keuketje, moet het ook daadwerkelijk functioneren?
- alles moet normaal bereikbaar zijn staat in de reglementen. maar betekent dat ook dat ik het keukentje achter de achterbank mag zetten en het dus enkel bereikbaar is via de achterdeuren?
- en als ik de motoren een keertje mee heb. dan heb ik geen stoelen erin. betekent dat om legaal te blijven ik de voorstoelen draaibaar moet maken?
- en als bed, mag ik dat bed ook een opblaasbed laten zijn. Neem ik die voor de gelegenheid met motoren even mee ;-)?

ben benieuwd naar jullie beeld/ervaring.

gabe
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: multivan op camper

Bericht door matje86 »

grougabe schreef: maar help me even verder.
- die slaapbankcombinatie in de multivan, is die camperkeuring proof?
- dat keuketje, moet het ook daadwerkelijk functioneren?
- alles moet normaal bereikbaar zijn staat in de reglementen. maar betekent dat ook dat ik het keukentje achter de achterbank mag zetten en het dus enkel bereikbaar is via de achterdeuren?
- en als ik de motoren een keertje mee heb. dan heb ik geen stoelen erin. betekent dat om legaal te blijven ik de voorstoelen draaibaar moet maken?
- en als bed, mag ik dat bed ook een opblaasbed laten zijn. Neem ik die voor de gelegenheid met motoren even mee ;-)?

ben benieuwd naar jullie beeld/ervaring.

gabe
slaapbank is camper proof(maar in jou geval niet aan te raden i.v.m motoren)
keuken moet er in zitten op minimaal 90 cm hoogte(hoeft niet te werken)
ja keuken kan achterin (in jou geval losse stoelen cq bankje neer zetten met bolkopsysteem, makkelijk verwijderbaar)
camper uitvoering moet 2 zitplaatsen in de laadruimte hebben ( voorstoelen tellen niet mee)
je moet een bed kunnen maken (neer geklapte stoelen met een luchtbed er op is oke :knipoog )
kijk anders ff bij project van theo the sandman
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
grougabe
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2012, 09:34

Re: multivan op camper

Bericht door grougabe »

Tja als ik de motoren erin heb kan ik de standaard stoelenbed natuurlijk niet mee hebben. Of ander vast stoelen erin. Daarvoor het opblaasbed mee en dus nu nog 2 vouwstoeltjes meenemen.
Zou ik daar mee weg komen bij een controle....

Aan de andere kant, ik ben de afgelopen 20 jaar iet meer aangehouden, dus ach...

Afgelopen weekend rally weekend bij leppink gedaan. Vreselijk gaaf maar met roadbook/ rallyopbouw is een t5 te laag. Keuzes...
Plaats reactie