Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verwijderen deurbekleding

vragen over de T4
Tom K
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:18
Locatie: Utrecht

verwijderen deurbekleding

Bericht door Tom K »

Ik heb een probleem met de centrale deurvergrendeling die automatisch weer sluit bij het openen van de bijrijdersdeur. Waarschijnlijk een defecte veertje. Die wil ik vervangen (heb reeds in huis) maar daarvoor moet de deurbekleding eraf.
Vond hier wel aanwijzigingen voor het verwijderen van de deurbekleding: viewtopic.php?f=2&t=29062&p=188966#p188966" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ook hier nog met foto's: http://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe verwijder je deze plug zodat ik achteraf ook de zaak weer vast krijg?
deurpaneel_3.jpg
deurpaneel_1.jpg
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door René »

Parker er een stukje in draaien en dan plug verwijderen. Slechts 1 slag is al voldoende.
Handgreep splitsen en vergeet de kruiskop aan de binnenkant niet (scharnierzijde) boven in.
Dan als deze los zijn dopje van je slot er nog af halen en deurpaneel naar boven liften.

René
Tom K
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:18
Locatie: Utrecht

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door Tom K »

Dankjewel René. Kruiskop bij schanier had ik gevonden, ook de drie binnenin de handgreep. Ga het morgen proberen. Draai je die parker met een kleine schroevendraaier? Is kunstof niet te kwetsbaar?
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door vw_camper »

Hoi Tom,
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Verkleidung# ... ert.C3.BCr
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door Multivan Generation »

passende imbussleutel er in en dan draaien.
De onderste (buiten) dan misschien een beetje tegen houden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door repelsteeltje »

vergeet de schroeven achter de rooster van de luisrpeker niet, die moet er eerst uit.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door René »

Das idd een goeie. Schroeven in speaker gedeelte.
Tom K
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:18
Locatie: Utrecht

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door Tom K »

Dank jullie allen voor de tips!
Tussen de bedrijven door ben ik weer wat verder gekomen. De plug met een inbussleutelje opengekregen:
deurpaneel_plug.jpg
Schroeven van speaker losgehaald. Ziet er vervolgens alleen anders uit dan op de foto's op de T4 Wiki.de en pagina van Eldiape (Peter Multivan Generation?). Heb er alleen geen foto van gemaakt...

Wat doe ik met die hoekstukjes (rode cirkel foto onder)? Als ik het deurpaneel omhoog moet schuiven zitten ze in de weg. Hoe krijg ik die eraf en achteraf weer gemonteerd (niet onbelangrijk :nuts ).
deurpaneel_detail.jpg
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door matje86 »

ff met een voelmaatje de lipjes indrukken
viewtopic.php?f=5&t=36356" onclick="window.open(this.href);return false;
dus aan de onderzijde 3 eck en bovenzijde deurpaneel
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Tom K
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:18
Locatie: Utrecht

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door Tom K »

Mmm, wil nog niet zo vlotten. Driehoekje nog niet losgekregen ga zo opnieuw een tijdje pielen.

Nog suggesties om de luidspreker uit te bouwen? Zo ziet ie nog vast, de schroeven rondom zijn er wel uit.
deurpaneel_luidspreker.jpg
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door matje86 »

deurbak er af :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Tom K
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:18
Locatie: Utrecht

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door Tom K »

Nou het driehoekje ook los. Kan het paneel nu omhoog tillen. :yes
Nu zit er alleen nog een draad die achter de isolatie verdwijnt deze moet wel van de luidspreker zijn omdat ik geen elektrische raambediening of spiegel verwarming heb.
Het paneel is dus nog niet helemaal vrij. Maar waarschijnlijk heb ik wel genoeg ruimte om nu het slot te kunnen uitbouwen. Werkt alleen niet heel handig...
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Tom K
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:18
Locatie: Utrecht

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door Tom K »

Het uiteindelijke doel is bereikt! Na het verwijderen van de deurbekleding kon ik aan de slag om het slot uit te bouwen om het CV probleem aan te pakken. Het bewuste veertje bleek inderdaad gebroken. Het was wel een beetje prutsen om de nieuwe erin te krijgen, maar uiteindelijk lukte het. Het probleem is verholpen, de deur valt bij openen niet meer vanzelf terug in de centrale vergrendeling. :jumpklap
Tof om zelf zo'n klusje aan te pakken, en de aanschaf van een vervangend slot uit te sparen. Dank jullie voor alle adviezen. :yes
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Barry_038
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 okt 2018, 09:40
Locatie: Zwolle

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door Barry_038 »

Hi,

Heb hetzelfde euvel, ik sta nu echter in het noorden van Noorwegen en de cv mankement is wel heel erg irritant. Heb het deur paneel eraf maar begrijp niet goed welke veer er nu bedoelt wordt. Zit m het in het mechanisme wat ik als foto heb toegevoegd? Wil niet zomaar wat openschroeven namelijk. De cv eraf halen is geen optie kwam ik achter want dan gaat mn achterklep niet meer open, slot kan geen sleutel meer in... Kwam ik hier ook achter, haha. Als iemand tips heeft, erg graag. Bij voorbaat dank
Bijlagen
20190809_174349.jpg
20190809_174342.jpg
20190809_174337.jpg
Barry_038
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 okt 2018, 09:40
Locatie: Zwolle

Re: verwijderen deurbekleding

Bericht door Barry_038 »

Hier is de situatie: ik heb de beide panelen gedemonteerd, als ik de cv motor van de bestuurders kant met de hand bedien gaat alles netjes omhoog en omlaag, als ik datzelfde met de sleutel doe dan komen de problemen en gaan alle sloten direct weer op slot. De cv motor van de bestuurderskant reageert niet op de afstandsbediening en gaat alleen net de sleutel omhoog
Plaats reactie