vanochtend op APK geweest, uiteraard goedgekeurd en ik was binnen 20 min weer weg.
ben bij de gehele keuring aanwezig geweest , het enigste puntje was de kenteken verlichting ,lampje brandde niet. verholpen met een vuistslag
buiten realiseerde ik me dat ze helemaal geen roetmeting gedaan hebben.
Is roetmeting nu afgeschaft of hebben ze het daadwerkelijk vergeten??
black caravelle schreef:vanochtend op APK geweest, uiteraard goedgekeurd en ik was binnen 20 min weer weg.
ben bij de gehele keuring aanwezig geweest , het enigste puntje was de kenteken verlichting ,lampje brandde niet. verholpen met een vuistslag
buiten realiseerde ik me dat ze helemaal geen roetmeting gedaan hebben.
Is roetmeting nu afgeschaft of hebben ze het daadwerkelijk vergeten??
Ik zou geen slapende honden wakker maken!!,.
Het niet tergen van de motor voor die onzinnige roetmeting is iets waar
je zelfs geld voor zou willen betalen dat ze het niet doen.
Ik kan hier schrijven of ze het bij mij wel/niet gedaan hebben die meting maar wie weet wie er mee leest... en de regels aanscherpt??.
Ik heb al 2 jaar geen roetmeting meer gehad.
De monteur vertelde me dat de roetmeting niet meer hoefde, alleen bij een steekproef werd die nog gedaan.
Hij stond zelf voor de vraag dat als een wagen na een roetmeting tijdens een steekproef wordt afgekeurd hij als monteur dan niet goed gekeurd heeft.
Autobezitters krijgen minder last van bureaucratische regels. De APK wordt vanaf 2006 eenvoudiger. Dat geldt bijvoorbeeld voor de roetmeting bij dieselauto's. De maatregelen maken de keuring 10% goedkoper.
Minister Peijs (VenW) wil de administratieve lasten voor autobezitters verminderen. Dat gebeurt door aangepaste regels bij de Algemene Periodieke Keuring (APK). Vanaf 2006 wil zij de volgende maatregelen nemen:
Autobedrijven mogen voor het afmelden van gekeurde auto's niet méér in rekening brengen dan het bedrag dat de RDW daarvoor vaststelt. Het afmeldformulier komt ook digitaal beschikbaar.
De APK-plicht vervalt voor auto's van voor 1960.
Auto's van 30 jaar en ouder hoeven maar een keer per twee jaar gekeurd te worden.
De roetmeting voor dieselauto's wordt eenvoudiger en goedkoper, zonder gevolgen voor het milieu.