Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

clima beter dan airco

vragen over de T5
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: clima beter dan airco

Bericht door johnny van de voorde »

bestel wat je wil maar VERGEET DE BIJVERWARMER NIET !

Het vergeten van dit "kleinnood" zal je je altijd blijven beklagen.

Toch nog even extra uitleggen:

Bijverwarmer = webasto kachel die ervoor zorgt dat het koelvloeistofcirquit sneller opgewarmd word.

Standkachel = zelfde webasto met een uitbreiding ( pomp, schakelklok, extra batterij met scheidingsrelais. )

Opgepast: navragen of er een schakelklok mét of zonder afstandsbediening bestaat voor de t5 , dit is bvb standaard op de nieuwe passat. ( heb hem net besteld).

Off the record : indien ik jou was en naar budget toe, ik kocht de transporter met gewone airco maar investeerde wat meer en bestelde de originele standkachel. Zo kan je ook met koude dagen genieten van je bus voor een dagje / weekendje weg !

Succes, John. :winter
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: clima beter dan airco

Bericht door mulrivan-edition »

Bij de T5 GP vind ik een bijverwarmer niet echt nodig, warmt sneller op als de oude 5 cilinder, daar was het idd geen overbodige luxe, zo'n bijverwarmer.
maar als je er ook rgelmatig in gaat slapen zou ik zeker volwaardige standkachel kiezen
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: clima beter dan airco

Bericht door jeroen pluto »

Dus Climatic is weer anders climatronic,.. pff wordt t nog ingewikkelder..Heb de afgelopen weken :winter :winter met gaffa tape voor de intercooler gereden, dat hielp wel. Misschien in de zomer het grootse deel van de ruiten ermee afplakken.. :T4politie
Vindt oom agent niet goed denk ik..
Plaats reactie