Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Problemen de T5 gp met de DsG bak?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: Problemen de T5 gp met de DsG bak?

Bericht door fokkert »

rinus schreef:Ik ben in het bezit van een multivan 2010 180pk dsg.
En moet zeggen rijd fantastisch geen problemen alleen het trage reageren op het gas maar dat heeft iedere t5 gp.
Gisteren weg geweest voor een beurt volgens mij ook een nieuwe update erin en rijd nu nog lekkerder.
Voor mij tot nu toe geen problemen alleen met de turbo die piept de eerste meters dealer zegt dat het aan de turbo ligt en een bekend probleem.
Word in de vakantie op gelost valt onder garantie.

mvg rinus
Een traag reageerende bus, de dag van vandaag, kan best wel gevaarlijk zijn. Met het verkeer van tegenwoordig. :muur

Ik roer wel een beetje in mijn koffiemolen :bifun :bifun :bifun
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: Problemen de T5 gp met de DsG bak?

Bericht door RKDesigns »

Voor mijn gevoel is de hele bus traag... maar was een gekietelde TTQ en S3 gewend wat een stuk sneller is (zeker als Ronald Logmans (TVS Engineering) het een en ander aangepast heeft krijg je een bom van een auto). Moet wel zeggen dat je links rijdend sneller doorgelaten wordt met de T5 dan met de 4 ringen op de grille. Als 't klopt hangt er onder de T5 GP DSG7 een DQ500 bak, 500 pk 600 nm koppel moet die aankunnen, dus die zou toch iets moeten kunnen hebben aangezien de TT RS er ook mee rond knort wat dan weer S-tronic genoemd wordt... Ronald Logmans (DSG-dokter) heeft met de mijne gereden en schakelt schijnbaar goed maar hij is bekend met de problemen die DSG kan geven en weet van veel DSG bakken hoe hij mensen weer tevreden kan krijgen en dealers weten hem ook te vinden. Ik merk t vanzelf wel wat de DSG7 brengt, heb toch garantie en ze zorgen maar dat t naar behoren werkt al zou er best flink meer koppel dan die 350 nm mogen zijn en pk's das snelheid hard zat gaat ie al, als van de TTRS nou es het schakelprogramma geladen kan worden en flink wat meer koppel gerealiseerd zou kunnen worden en met behoud van garantie...

Helaas zijn de meeste dromen zijn bedrog :muur
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Problemen de T5 gp met de DsG bak?

Bericht door Klusman »

Hallo,

Hier een update van mijn T5,
Ze hebben de bus een paar dagen gehad en er is mee proefgereden,gisteren werd ik gebeld en ze konden eigenlijk de problemen niet ondervinden.
Samen een proefrit gemaakt en de problemen van de late reactie waren er zeker, we hebben een bultje gepakt in zijn 2 en ik geef gas en jawel de bus kruipt omhoog totdat de motor wel reageert.
Bus weer daar gelaten , want ze vonden ook wel dat het net was of dit geen 132kw versie was, en het duurde toch wel wat lang dat de motor reageerde.
Vandaag te horen gekregen dat er na overleg met Pon, nieuwe motor software is opgezet, die was net beschikbaar,dus alles is hier op ingeregeld , en ik kan hem morgen ,vrijdag ophalen.
Ze hebben met de proefrit, mijn goed vastgezette kratten en gereedschapskisten toch los gekregen, en zodoende de achterplaat in de deur ingedeukt, die moest nog vervangen worden.
Dus ik ben benieuwd, binnenkort met de caravan naar spanje, kan ik hem goed testen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Misschien binnenkort wel als er een flink verschil merkbaar is, want dan is de nieuwe update van de motor weer interessant.

In ieder geval wens ik alle weetjewelers een prettige vakantie :adhd :adhd :adhd
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: Problemen de T5 gp met de DsG bak?

Bericht door ailko vos »

Zo te lezen is vw er nog niet ingeslaagd een goede automaat in een transporter te plaatsen.Ik had een vraag willen stellen over hoe het voldoet een t5 met dsg.Maar ik weet al genoeg aangezien ik waarschijnlijk door ziekte gedwongen word een automaat te gaan rijden ga ik toch maar ergens anders kijken dan bij vw.Zal wel een vito worden denk ik
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: Problemen de T5 gp met de DsG bak?

Bericht door RKDesigns »

Ik rij de DQ500 DSG7 en zonder problemen, is dezelfde bak als onder de Audi TTRS hangt.
Maar t is gewoon niet de snelheid en ervaring van de S3 met 250 PK gekieteld door Ronald Logmans... is niet te vergelijken maar schakelt in mijn geval dus goed. Ook Ronald Logmans die ook bekend staat als de DSG-Dokter.nl die in mijn bus gereden heeft, al die keek raar op tijdens de Audi TT Club meeting begin juni dat ik ineens opdook met de bus, dus die wilde de nieuwe DSG7 bak wel eens ervaren en zijn bij het nieuwe pand van hem gaan kijken zodat hij een rondje kon rijden.

MB heeft de Vito 3.0 V6 met meer koppel en vast meer pk's maar die bak is elektronisch zo volgepropt wat amper tot niet uit te schakelen is dat die trager is dan de T5... zie youtube filmpjes van fitfh gear... koop je ene beest van een motor mag je er niets mee :yes :bifun plus die bussen schrijven me iets te hard af.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Problemen de T5 gp met de DsG bak?

Bericht door Klusman »

Hallo,

De bus alweer even terug en ik moet zeggen , nu lijkt het er echt wel op.
Schakelen gaat een stuk beter, schakeld eerder terug als ik het gaspedaal indruk.
Dus ben ik nu best positief, en ga ik met een goed gevoel op vakantie.
Ik denk dat ik na de vakantie wel kan zeggen of de bus nu 100% is.

Prettige vakantie allemaal :jump :zwaai :yes
frankosd
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2011, 10:31

Re: Problemen de T5 gp met de DsG bak?

Bericht door frankosd »

Hoi alle je geloofd dit niet maar echt morgen komen ze me bus weer op halen( transport) reden voor de 3 keer de massa vliegwiel defect in de bak.
wat er gebeudt is elke keer als ik met de caravan rij en deze weeg 1700 kg prompt een of 3 weken later is de dsg bak defect en nu voor de 3 keer in 12 maanden.
ondankt dit rij de dsg prima maar niet geschikt om een aanhanger te trekken.
Alleen geschikt om rondjes mee rond de kerk te rijden
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Problemen de T5 gp met de DsG bak?

Bericht door robertTREBOR »

Ik heb ook proefgereden in een 180PK met DSG en vond het toen ook al helemaal nix.
Ook dat traag reageren op wanneer je gasgeeft echt irri. Het leek wel of het maar 90 pk was !
Niet vooruit te branden als je de 5 cijl. 128KW 6 bak handgeschakeld gewend bent die ALTIJD als een raket
er vandoor gaat zodra je het gaspendaal intrapt.

Nu reed ik van het jaar 2004 / 2010 een T4 2500 TDI tot ruim 400.000 km zonder ook maar enig probleem,
daar was zelfs de waterpomp nog nooit van vernieuwd !

Heden rij ik een T5 128 KW van 2010 / 2012 waar ik van vind dat er best wel regelmatig gekke dingen stuk gaan
zijdeur slot stuk kost 250 euro / achterklepslot stuk 110 euro , gewoon niet gewend die shit voor een bus van 3 jr. oud.

Maar..........als je nu leest hoe de kwaliteit van heden is , dan kan je alleen maar concluderen dat het bergafwaarts
aan het gaan is bij iedere vernieuwing.
Het lijkt er sterk op dat ze de winst uit de werkplaats willen halen !
Want als deze nieuwe producten dalijk 3 tot 6 jaar oud zijn sleutel je je straatarm eraan.
En de VW werkplaatsen draaien top omzetten met de ene rekening na de andere van 3000 euro en meer !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Kermisexploitant
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 feb 2012, 22:38
Locatie: Den Haag / Rest van Nederland

Re: Problemen de T5 gp met de DsG bak?

Bericht door Kermisexploitant »

Ik rij heel vaak met aanhangwagens 2000 kilo maar. In welke stand kan ik mijn 130pk automaat uit 2007 he beste zetten als ik rij met een aangangwagen ? D of S ? Of moet ik tiptronic gebruiken ? T is voor mij alleen maar snelweg
http://www.janvermolen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Mijn zaak.
ajm
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2011, 21:34

Re: Problemen de T5 gp met de DsG bak?

Bericht door ajm »

Fijn zo'n forum :ie
Ik was net van plan om een nieuwe T5 camper met 180 dsg te kopen.
Ik kijk wel naar een 140pk handbak :knipoog
Plaats reactie