Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vw t5 multivan ingeruil
Re: vw t5 multivan ingeruil
hoi jongens
even mijn bevindingen over mercedes viano v6 3.0 cdi aut
nu 95000 kilometer mee gereden moet zeggen nog geen spijt van deze keus gehad
verbruik 1.10
onderhoud 1 keer grote beurt 1000 euro volgende beurt over 5000 kleine beurt dat was alle onderhoud tot nu toe
rij gedrag vind ik van de t5 beter meer comfor op de binneweggen snelweg ongeveer het zelfde
motor is echt een jeweelje rijd echt fijn en prima automaat daar ligt volgens mijn het grote verschil
storingen tot nu toe geen
grt mvmmark
even mijn bevindingen over mercedes viano v6 3.0 cdi aut
nu 95000 kilometer mee gereden moet zeggen nog geen spijt van deze keus gehad
verbruik 1.10
onderhoud 1 keer grote beurt 1000 euro volgende beurt over 5000 kleine beurt dat was alle onderhoud tot nu toe
rij gedrag vind ik van de t5 beter meer comfor op de binneweggen snelweg ongeveer het zelfde
motor is echt een jeweelje rijd echt fijn en prima automaat daar ligt volgens mijn het grote verschil
storingen tot nu toe geen
grt mvmmark
Re: vw t5 multivan ingeruil
Ook wij zijn aan het dubben geweest over een MB maar kunnen ons er nog niet in vinden. Qua prijs is het in de marge als je de auto 1 op 1 vergelijkt. Wat ons opviel is dat de MB in lange uitvoering en de VW in lange uitvoering een verschil zit van 16 cm meer laadruimte ten voordele van VW, ook is de MB lager (laadhoogte) in de laadruimte. Om het wat betreft de ruimte te moeten opvangen zit je aan een Sprinter en deze is nu net iets te groot voor stadsverkeer, ook in het buitenland, maar het zijn beide goede auto's ook de Trafic van Renault.
Het blijft gewoon een "gevoel" van beleving.
Het blijft gewoon een "gevoel" van beleving.
Re: vw t5 multivan ingeruil
Wat is het grote verschil; instap, comfort, geluid(wind-, rol- en motorgeluid)? (vermogen spreekt voor zich, mb door te chippen naar ruim 290pk...............)
VW door te chippen naar 220pk, waar niet alle tuners aan beginnen, dit zegt al veel over het sterkste motortje van de T5.
Ik denk dat een nadeel bij MB, met slecht weer, met name sneeuw en ijzel de achterwielaandrijving is???
Ik heb bij vw een paar mindere 'garantie' gevallen meegemaakt; de T5 128 kw tdi aut.2007 heeft al met al weken en weken in de garage doorgebracht; soms (deels) garantie, maar meestal met veel kosten als gevolg die natuurlijk weer geen garantie zijn..............
Ik heb destijds overwogen om een reserveauto hier voor aan te schaffen, maar toch maar niet gedaan, nu al 2 maanden geen storingen meer gehad.
VW door te chippen naar 220pk, waar niet alle tuners aan beginnen, dit zegt al veel over het sterkste motortje van de T5.
Ik denk dat een nadeel bij MB, met slecht weer, met name sneeuw en ijzel de achterwielaandrijving is???
Ik heb bij vw een paar mindere 'garantie' gevallen meegemaakt; de T5 128 kw tdi aut.2007 heeft al met al weken en weken in de garage doorgebracht; soms (deels) garantie, maar meestal met veel kosten als gevolg die natuurlijk weer geen garantie zijn..............
Ik heb destijds overwogen om een reserveauto hier voor aan te schaffen, maar toch maar niet gedaan, nu al 2 maanden geen storingen meer gehad.
- Rafke 108
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: vw t5 multivan ingeruil
ben net terug met een nieuwe Viano van de wintersport en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was... k zag er echt tegenop om in het gure weer te vertrekken maar buiten bevroren ruitensproeiers (temperaturen tot -28°) niets dan lof... qua rijden en baanligging dan toch bedoel ik want qua interieur blijf ik mijn eigen busje toch top vinden (moduleerbaarheid, geen verloren hoekjes en kantjes, ...)
2de voordeel: zalige draaicirkel van de MB..
op 09 maart vertrek ik weer met een viano V6 naar de bergen, ben es benieuwd...
2de voordeel: zalige draaicirkel van de MB..
op 09 maart vertrek ik weer met een viano V6 naar de bergen, ben es benieuwd...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Re: vw t5 multivan ingeruil
Rafke, de instap van de viano is lager dan de T5, ook het interieurgeluid is een stuk minder; door de 'arrogantie' van VW (zoals garantiegevallen en klachtenregen over de DSG i.c.m. 180 pk diesel) ben ik stiekum wezen kijken naar een Viano Edition 125; maar alles heeft voor- en nadelen natuurlijk.
Re: vw t5 multivan ingeruil
Niemand?
VW kan geen luxe 8-zitter leveren, geen mooi panoramadak, geen luchtvering en geen sterkere motor(en de garantie laat nogal eens te wensen over......), gek dat er rond gekeken wordt, en het lijkt nogal eens te bevallen ook.
VW kan geen luxe 8-zitter leveren, geen mooi panoramadak, geen luchtvering en geen sterkere motor(en de garantie laat nogal eens te wensen over......), gek dat er rond gekeken wordt, en het lijkt nogal eens te bevallen ook.
Re: vw t5 multivan ingeruil
Misschien eens kijken op http://www.betereensterinmijnruitdanopmijngril.nl" onclick="window.open(this.href);return false;niels schreef:Niemand?
VW kan geen luxe 8-zitter leveren, geen mooi panoramadak, geen luchtvering en geen sterkere motor(en de garantie laat nogal eens te wensen over......), gek dat er rond gekeken wordt, en het lijkt nogal eens te bevallen ook.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: vw t5 multivan ingeruil
Ik heb de dikste MV gehad en is toch echt wel een dikke wagen. Luchtvering kan je er ook op krijgen hoor.niels schreef:Niemand?
VW kan geen luxe 8-zitter leveren, geen mooi panoramadak, geen luchtvering en geen sterkere motor(en de garantie laat nogal eens te wensen over......), gek dat er rond gekeken wordt, en het lijkt nogal eens te bevallen ook.
Garantie van VW zal net zo goed zijn als bij benz, totaal ruk.
Ja die V6 is wel een dik pluspunt daar heeft vw voorlopig nog geen antwoord op
Re: vw t5 multivan ingeruil
Jep, luchtvering achteraf rijdt wel lekker, maar het is het net niet; ik vindt het veel te soepel, heb nu MV 2007 128kw tdi aut, loopt lekker, maar interieurgeluid is behoorlijk aanwezig, het is al een stuk beter als een MV T4, maar nog steeds niet van deze tijd, vandaar ook mijn vraag over de optie van dat geluidswerend glas............
Ons B-merk heeft dit al wel onder controle..................
Ons B-merk heeft dit al wel onder controle..................
- Rafke 108
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: vw t5 multivan ingeruil
heb er ook offertes van liggen ;-)niels schreef:Rafke, de instap van de viano is lager dan de T5, ook het interieurgeluid is een stuk minder; door de 'arrogantie' van VW (zoals garantiegevallen en klachtenregen over de DSG i.c.m. 180 pk diesel) ben ik stiekum wezen kijken naar een Viano Edition 125; maar alles heeft voor- en nadelen natuurlijk.
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: vw t5 multivan ingeruil
Bij een vriend van me op het bedrijf hebben ze net ALLE Vito's buitengegooid , en nieuwe T5-en besteld . Waarom ? Omdat de garantie van MB nog lager dan het vriespunt zit ... Een Vito met V6 , motorschade na 40.000km , antwoord van MB : valt niet onder garantie meneer want wij denken dat uw busjes te zwaar beladen zijn . DUH .... Er zit een paar 100kg in , geen +1000kg ?niels schreef:Niemand?
VW kan geen luxe 8-zitter leveren, geen mooi panoramadak, geen luchtvering en geen sterkere motor(en de garantie laat nogal eens te wensen over......), gek dat er rond gekeken wordt, en het lijkt nogal eens te bevallen ook.
Ze hebben ook al vaak panne's gehad met de Vito's aan de achteras : lagers draaien zomaar kapot , zelfs bij heel lage km standen .
Er is er zelfs eentje zijn reservewiel verloren , al rijdend : reden ? reservewielhouder weggerot (roest) , en dat op een bestelwagen van amper 4 jaar oud . En nee de bouten waren niet losgekomen , de "plaat" van de wielhouder was gewoon doorgeroest .
Tja ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper