Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vw t5 multivan ingeruil

vragen over de T5
Gebruikersavatar
mvmmark
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:54
Locatie: zeelnd nb

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door mvmmark »

hoi jongens

even mijn bevindingen over mercedes viano v6 3.0 cdi aut
nu 95000 kilometer mee gereden moet zeggen nog geen spijt van deze keus gehad
verbruik 1.10
onderhoud 1 keer grote beurt 1000 euro volgende beurt over 5000 kleine beurt dat was alle onderhoud tot nu toe
rij gedrag vind ik van de t5 beter meer comfor op de binneweggen snelweg ongeveer het zelfde
motor is echt een jeweelje rijd echt fijn en prima automaat daar ligt volgens mijn het grote verschil
storingen tot nu toe geen

grt mvmmark :wjw :T54LIFE
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door Satnoot »

:nuts Ook wij zijn aan het dubben geweest over een MB maar kunnen ons er nog niet in vinden. Qua prijs is het in de marge als je de auto 1 op 1 vergelijkt. Wat ons opviel is dat de MB in lange uitvoering en de VW in lange uitvoering een verschil zit van 16 cm meer laadruimte ten voordele van VW, ook is de MB lager (laadhoogte) in de laadruimte. Om het wat betreft de ruimte te moeten opvangen zit je aan een Sprinter en deze is nu net iets te groot voor stadsverkeer, ook in het buitenland, maar het zijn beide goede auto's ook de Trafic van Renault.
Het blijft gewoon een "gevoel" van beleving. :zwaai
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door niels »

Wat is het grote verschil; instap, comfort, geluid(wind-, rol- en motorgeluid)? (vermogen spreekt voor zich, mb door te chippen naar ruim 290pk...............)
VW door te chippen naar 220pk, waar niet alle tuners aan beginnen, dit zegt al veel over het sterkste motortje van de T5.

Ik denk dat een nadeel bij MB, met slecht weer, met name sneeuw en ijzel de achterwielaandrijving is???

Ik heb bij vw een paar mindere 'garantie' gevallen meegemaakt; de T5 128 kw tdi aut.2007 heeft al met al weken en weken in de garage doorgebracht; soms (deels) garantie, maar meestal met veel kosten als gevolg die natuurlijk weer geen garantie zijn..............
Ik heb destijds overwogen om een reserveauto hier voor aan te schaffen, maar toch maar niet gedaan, nu al 2 maanden geen storingen meer gehad.
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door Rafke 108 »

ben net terug met een nieuwe Viano van de wintersport en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was... k zag er echt tegenop om in het gure weer te vertrekken maar buiten bevroren ruitensproeiers (temperaturen tot -28°) niets dan lof... qua rijden en baanligging dan toch bedoel ik want qua interieur blijf ik mijn eigen busje toch top vinden (moduleerbaarheid, geen verloren hoekjes en kantjes, ...)

2de voordeel: zalige draaicirkel van de MB..

op 09 maart vertrek ik weer met een viano V6 naar de bergen, ben es benieuwd...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door niels »

Rafke, de instap van de viano is lager dan de T5, ook het interieurgeluid is een stuk minder; door de 'arrogantie' van VW (zoals garantiegevallen en klachtenregen over de DSG i.c.m. 180 pk diesel) ben ik stiekum wezen kijken naar een Viano Edition 125; maar alles heeft voor- en nadelen natuurlijk.
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door niels »

Niemand?

VW kan geen luxe 8-zitter leveren, geen mooi panoramadak, geen luchtvering en geen sterkere motor(en de garantie laat nogal eens te wensen over......), gek dat er rond gekeken wordt, en het lijkt nogal eens te bevallen ook.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door JP »

niels schreef:Niemand?

VW kan geen luxe 8-zitter leveren, geen mooi panoramadak, geen luchtvering en geen sterkere motor(en de garantie laat nogal eens te wensen over......), gek dat er rond gekeken wordt, en het lijkt nogal eens te bevallen ook.
Misschien eens kijken op http://www.betereensterinmijnruitdanopmijngril.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :bifun :bifun
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door Donald4Motion »

niels schreef:Niemand?

VW kan geen luxe 8-zitter leveren, geen mooi panoramadak, geen luchtvering en geen sterkere motor(en de garantie laat nogal eens te wensen over......), gek dat er rond gekeken wordt, en het lijkt nogal eens te bevallen ook.
Ik heb de dikste MV gehad en is toch echt wel een dikke wagen. Luchtvering kan je er ook op krijgen hoor.
Garantie van VW zal net zo goed zijn als bij benz, totaal ruk.

Ja die V6 is wel een dik pluspunt daar heeft vw voorlopig nog geen antwoord op
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door niels »

Jep, luchtvering achteraf rijdt wel lekker, maar het is het net niet; ik vindt het veel te soepel, heb nu MV 2007 128kw tdi aut, loopt lekker, maar interieurgeluid is behoorlijk aanwezig, het is al een stuk beter als een MV T4, maar nog steeds niet van deze tijd, vandaar ook mijn vraag over de optie van dat geluidswerend glas............

Ons B-merk heeft dit al wel onder controle..................
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door Rafke 108 »

niels schreef:Rafke, de instap van de viano is lager dan de T5, ook het interieurgeluid is een stuk minder; door de 'arrogantie' van VW (zoals garantiegevallen en klachtenregen over de DSG i.c.m. 180 pk diesel) ben ik stiekum wezen kijken naar een Viano Edition 125; maar alles heeft voor- en nadelen natuurlijk.
heb er ook offertes van liggen ;-)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: vw t5 multivan ingeruil

Bericht door Pascal-141 »

niels schreef:Niemand?

VW kan geen luxe 8-zitter leveren, geen mooi panoramadak, geen luchtvering en geen sterkere motor(en de garantie laat nogal eens te wensen over......), gek dat er rond gekeken wordt, en het lijkt nogal eens te bevallen ook.
Bij een vriend van me op het bedrijf hebben ze net ALLE Vito's buitengegooid , en nieuwe T5-en besteld . Waarom ? Omdat de garantie van MB nog lager dan het vriespunt zit ... Een Vito met V6 , motorschade na 40.000km , antwoord van MB : valt niet onder garantie meneer want wij denken dat uw busjes te zwaar beladen zijn . DUH .... Er zit een paar 100kg in , geen +1000kg ?
Ze hebben ook al vaak panne's gehad met de Vito's aan de achteras : lagers draaien zomaar kapot , zelfs bij heel lage km standen .
Er is er zelfs eentje zijn reservewiel verloren , al rijdend : reden ? reservewielhouder weggerot (roest) , en dat op een bestelwagen van amper 4 jaar oud . En nee de bouten waren niet losgekomen , de "plaat" van de wielhouder was gewoon doorgeroest .

Tja ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie