Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ingeruilt en helaas net te laat.......

vragen over de T5
Plaats reactie
Marcel z-g-s
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:37

Ingeruilt en helaas net te laat.......

Bericht door Marcel z-g-s »

Heb 6 weken terug toch de knoop doorgehakt ivm de te lange levertijd toch een verse gekocht.
word geleverd eerste week aug. rij ik eergisteravond 200 m van mijn werk op een recht stuk hoor takkkkkk
en klaar verder deed hij niks meer. tenminste de motor liep maar reed niet meer heb m in de bocht laten uitrollen en links een parkeervak in laten roller. het vw nummer gebeld, de ochtend erop afgesleept met monteur van vw naar de dealer.
ik had hier al gelezen over de bekende t5 aandrijfas ellende, en medle dat ook. ben vanmorgen gebeld dat de as stuk is, ik jeb daat had ik al bij inleveren gezegd komt veel voor lees ik op het vw form , nau dat valt wel mee maar komt wel voor.
Ik zeg jullie moeten daar maar is gaan lezen ;-) maargoed wat gaat dat grapje kosten, daar ik hem ingeruild heb en geen zin heb in dure reparaties. kosten 800 euro ex meneer.
Ik zeg oke rol m maar naar buiten, dan haal ik hem na mn werk maar op. ik ga dat echt niet laten maken.......
Ja maar wij hebben de bus ingeruild en nu gaat u via marktplaats een 2e hands as monteren, als wij u bus aan een ander verkopen komt die ermee bij ons voor garantie, ik zeg dat zou kunnen maar ik ga geen 800 ex is 952 voor een fout van vw betalen.
Weet nog niet goed wat te doen.


pfffff
baal wel, als de evertijd niet zo lang was had ik al in me nieuwe gereden,
en je koopt een nieuwe om geen rare kosten te krijgen.

Heb ik dat .....
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Ingeruilt en helaas net te laat.......

Bericht door emil »

vind ik bullshit van die dealer
als je een gebruikte as onder jou bus zet is het toch niet anders als dat de as het had volgehouden ????
dan was ie toch ook niet nieuw geweest ???????
dan kan de dealer het ook wel nóg spannender maken : hij zou dan ook kunnen redeneren dat je de andere kant ook moet vervangen omdat die misschien ook wel op het punt staat kapot te gaan :muur


volgens mij moet je de bus in goede staat inleveren (of in de staat ten tijde van inruil) en dat is ie met een goede\gebruikte as
en als de dealer het er niet mee eens is dan laat hij de bestelde bus maar afbestellen , dan gaat de koop niet door
tenminste dat zou mijn instelling zijn in dit verhaal :gif

sucses
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Ingeruilt en helaas net te laat.......

Bericht door quercusgarden »

Ben het helemaal eens met Emil.
Een stukje coulance zou Volkswagen sieren, zeker met een bekend probleem.
Je houd je hart vast met toekomstige garantie gevallen als je nu al klem wordt gezet..
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ingeruilt en helaas net te laat.......

Bericht door Pascal-141 »

Een nieuwe rechter aandrijfas kost 300 eur . Als die dealer dan nog eens +600eur er gaat bijtellen voor de montage , dan vind ik dat goed doorgerekend.
Ik heb bij mijn T5 onlangs de aandrijfas zelf vervangen . Er is niks moeilijk aan , en het is een klusje dat nog geen uur duurt !

Dus , als ik van jou was zou ik zelf een tweedehands as zoeken (als je er al eentje vind) of een nieuwe as kopen , en dan zelf vervangen , of hier op het forum vragen of het iemand voor je kan doen.
Dan kun je véél geld uitsparen.
En de garage kan er NIKS op zeggen , want jij levert een rijdende bus af , zoals die was op het moment dat zij in de "overname" toegezegd hebben.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: Ingeruilt en helaas net te laat.......

Bericht door kampertjes »

Ik heb dat jaaaaren geleden met een golf diesel gehad. Sindsdien koop ik nooit never meer een auto met een lange levertijd.
Plaats reactie