Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
tuning 1,9 tdi
tuning 1,9 tdi
hallo allemaal even een vraagje ik ben op zoek naar een mooie verlengde t5 maar kom soms erg leuk geprijsde 1,9 tdi's tegen wat moet ik doen en wat kost het om van 1,9 88 pk richting 130 te gaan of van de 105 naar 130 is dat puur softwarematig op te lossen? ik wil eigenlijk toch wel minimaal 130 paardjes in het vooronder hebben. of toch maar beter de 2.5 zoeken?
in het verleden een t4 2.4 gehad maar miste toch wel een paar pk's maar mis de transporter nog het meest.
gr.
in het verleden een t4 2.4 gehad maar miste toch wel een paar pk's maar mis de transporter nog het meest.
gr.
Re: tuning 1,9 tdi
Ik rij op het moment nog de 1.9TDI 86pk en moet zeggen hij brengt mij overal en rij af en toe met een zware caravan of aanhanger en zelfs dan brengt hij mij overal. Over het algemeen is de laadruimte zo goed als leeg!
Of het voldoende is voor gewoon dagelijks gebruik zonder dat je het gevoel van snelheid wil hebben? dan zeg JA!! Snelheid gevoel in een bussie
Natuurlijk is het prettig om iets meer vermogen te hebben, maar daar hangt een prijskaartje aan, en ik kan en wil niet in je portemonnee kijken.
Mijn 86pk zal ik met toch wel een beetje pijn in mijn hart volgende week omruilen voor een 140pk
En die 140pk heb ik gekocht vanwege het feit dat automaat op de 84 en 102Pk niet leverbaar is
Anders had ik een 102pk gekocht.
Als je de laadruimte voorziet van 800kilo aan gereedschap etc. of er standaard een aanhanger van 2500kilo achter hangt, ja dan is het een ander verhaal.
Dus bedenk goed wat je ermee gaat doen en wat er in je budget past.
Of het voldoende is voor gewoon dagelijks gebruik zonder dat je het gevoel van snelheid wil hebben? dan zeg JA!! Snelheid gevoel in een bussie
Natuurlijk is het prettig om iets meer vermogen te hebben, maar daar hangt een prijskaartje aan, en ik kan en wil niet in je portemonnee kijken.
Mijn 86pk zal ik met toch wel een beetje pijn in mijn hart volgende week omruilen voor een 140pk
En die 140pk heb ik gekocht vanwege het feit dat automaat op de 84 en 102Pk niet leverbaar is
Anders had ik een 102pk gekocht.
Als je de laadruimte voorziet van 800kilo aan gereedschap etc. of er standaard een aanhanger van 2500kilo achter hangt, ja dan is het een ander verhaal.
Dus bedenk goed wat je ermee gaat doen en wat er in je budget past.
Re: tuning 1,9 tdi
tunen kan tot 136 pk bij jd in lochem
kost dan wel 550 e er zijn wel tuners die het voor minder doen maar ik heb het idee
dat jd weet wat ie doet
en als je die pk's niet 100% van de rit gebruikt zal het ook wel heel blijven
maar ik heb zelf ook voor het dilemma gestaan , maar ik heb gekozen voor een (hele) kale 2.5
en vooral om de 6 bak het is heerlijk om bij de 110 nog een keer te schakelen en dan in alle rust over de auto bahn te
zoefen met 130
maar dat is voor iedereen persoonlijk weer anders
sucses met je keuze
kost dan wel 550 e er zijn wel tuners die het voor minder doen maar ik heb het idee
dat jd weet wat ie doet
en als je die pk's niet 100% van de rit gebruikt zal het ook wel heel blijven
maar ik heb zelf ook voor het dilemma gestaan , maar ik heb gekozen voor een (hele) kale 2.5
en vooral om de 6 bak het is heerlijk om bij de 110 nog een keer te schakelen en dan in alle rust over de auto bahn te
zoefen met 130
maar dat is voor iedereen persoonlijk weer anders
sucses met je keuze
Re: tuning 1,9 tdi
heb mijn 105 pk naar 140 laten opkrikken zeker aan te raden hoor ! ik heb dit laten doen bij ATM in brecht Belgie. Voor 300 euro was ik er vanaf. Ben ondertussen 50000 kilometer verder zonder enig probleem. Dankzij het chippen is ook het "turbogat" helemaal weg. Het is inderdaad wel jammer dat de 1.9 enkel met 5bak verkrijgbaar is. Verder prima motor
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: tuning 1,9 tdi
Ik heb dus een 102 pk(dus een euro 4)en ook gechipt,een aanrader!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: tuning 1,9 tdi
maar hoe maak je de stap van bv 88 naar 130 pk? is dat met chippen te doen? lijkt mij toch niet?
Re: tuning 1,9 tdi
ja hoor, alleen chippen kijk maar op http://www.jdengineering.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
echt een vag tuner die weet wat ie doet
onder kopje chiptunen en dan onderaan transporter
echt een vag tuner die weet wat ie doet
onder kopje chiptunen en dan onderaan transporter
Re: tuning 1,9 tdi
dankje weer wat geleerd.
Re: tuning 1,9 tdi
T5 1.9 TDI motoren zijn allen gelijk, alleen de software is anders (86pk is gewoon geknepen). Vandaar dat ook een 86pk versie gewoon naar 136 a 140pk gaat bij een VAG gespecialiseerde tuner (veel andere tuners weten niet dat dit gelijke motoren zijn, die prutsen alleen wat in de software, maar weten half niet wat men doet).
Re: tuning 1,9 tdi
@Race Eend: ben jij dezelfde Race Eend als bij de TDI-club? Dan ben je toch één van de mannen van JD?
Re: tuning 1,9 tdi
True, klopt.Rico schreef:@Race Eend: ben jij dezelfde Race Eend als bij de TDI-club? Dan ben je toch één van de mannen van JD?
Re: tuning 1,9 tdi
Ach ja, Sherlock is my middle name ;-)
Maar bij m'n EGR lekt er nu geen uitlaatgas meer, dus dat hebben jullie prima opgelost.
Maar bij m'n EGR lekt er nu geen uitlaatgas meer, dus dat hebben jullie prima opgelost.
Re: tuning 1,9 tdi
Dat de 1.9 de tuning aan kan, dat geloof ik wel. Maar wat voor versnellingsbak zit hier aan gekoppeld? Kan de 5-bak het 300+Nm koppel wel aan op de lange duur?
-
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: tuning 1,9 tdi
Zag laatst een voorbij komen in sheerenberg geloof ik.
De een zegt prima de ander weet het niet.
Die was toch aanzienlijk goedkoper, waarom rijst bij mij dan gelijk de vraag....
Zijn ze tevreden met een lager winst marge, of hebben ze het drukker.....meer omzet is dan toch weer gelijk aan opbrengst.
Aan de andere kant waarom is de ander duurder?
Betere kwaliteit?, tis software en een buis vervangen (in de T5 verhaal dan), wat kan je daar verkeerd doen zeg ik als leek, let wel leek.
Ze hebben allemaal een diagram en daar kan men op zien of het goed staat qua afstellen.
Waar zit hier het verschil??
De een zegt prima de ander weet het niet.
Die was toch aanzienlijk goedkoper, waarom rijst bij mij dan gelijk de vraag....
Zijn ze tevreden met een lager winst marge, of hebben ze het drukker.....meer omzet is dan toch weer gelijk aan opbrengst.
Aan de andere kant waarom is de ander duurder?
Betere kwaliteit?, tis software en een buis vervangen (in de T5 verhaal dan), wat kan je daar verkeerd doen zeg ik als leek, let wel leek.
Ze hebben allemaal een diagram en daar kan men op zien of het goed staat qua afstellen.
Waar zit hier het verschil??
Re: tuning 1,9 tdi
Laten we het erop houden dat er verschil in software en software zit, hier inderdaad een gepast prijsverschil is en helaas zit hier een goed (en niet meteen makkelijk uit te leggen) verschil tussen.ronald tdi schreef: Betere kwaliteit?, tis software en een buis vervangen (in de T5 verhaal dan), wat kan je daar verkeerd doen zeg ik als leek, let wel leek.
Ze hebben allemaal een diagram en daar kan men op zien of het goed staat qua afstellen.
Waar zit hier het verschil??
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM