Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voortent caravan aan een t4?

vragen over de T4
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

voortent caravan aan een t4?

Bericht door arjantdi »

ik wil iets van een caravan voortent aan de zijkant van mn transporter (waar de schuifdeur zit)
is er iemand hier die zelf zoiets heeft gemaakt? formaat maakt me niet zo heel veel uit, gaat er meer om dat ik voor zo weinig mogelijk geld een plekje heb om de motoren droog (en beetje uit het zicht) te stallen terwijl ik zelf in de bus kan slapen (op mn veldbedje) ik heb een x aantal keer per jaar grote evenementen, neem meestal een hotel oid, maar dat zou minder kunnen als ik een leuk voortentje zou kunnen monteren. (uiteraard moet het geen ding zijn waar je een dag mee bezig bent om op te zetten, en hij moet opgevouwen niet heel belachelijk lomp zijn)

ik zat in dubio om een mega grote iveco te kopen, maar zulke grote joekels rijden wel beduidend minder fijn als een t4.
ik heb net de brandstofpomp vervangen en wat andere zaken, maar nu blijf ik hem toch maar rijden. hij bevalt op alle vlakken behalve dan dat ik iets van een voortent mis.

verder zat ik ook te denken om zelf iets van een achterklep tent te maken. dat lijkt me vrij eenvoudig te maken.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door Wim T4 935 »

Matje heeft zoiets wel eens gedaan o.a. de laatste meeting op Volkel. Wellicht heeft hij nog foto's.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door matje86 »

2009 was da bloedje heet
Afbeelding
in de goot een railtje vast gekidt
tent was er een met een omloop van 8,20- 8,50
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door arjantdi »

heb je misschien wat meer foto's ervan? want zoiets zoek ik! zijn die voortenten vaak zonder bodem/vloer? ik heb eens zo'n onding opgezet en daar was ie 1 met de tent (dacht ik.. kan goed zijn dat ik me vergis hoor)
en stond ie uiteindelijk een beetje stevig? op de foto staat ie in standje doorwaai (logisch als het heet is)
Gebruikersavatar
mptje
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 sep 2011, 13:27
Locatie: zuidlaren

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door mptje »

Heb een bustent voor weinig gekocht bij obelink.
Is 3 meter bij 3.70 meter en kan zelfstandig staan,ook geen vast grondzeil.
Kan aan de dakgoot vast met een pees of sluisstok
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door dennisvt4 »

omnistor luifel met safari room erop en je bent klaar (okee is wel prijzig)
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door arjantdi »

ow, ik zit net bij die site van obeling te kijken, en ik zie dat die travel master maar 199 euro kost. ik dacht dat spul heel duur was. als iemand nog andere tips/suggesties heeft, dan hoor ik het graag! ik heb nog even de tijd voor ik het nodig heb, dus ik kan nog even om mee heen kijken.
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door kurt&oxana »

ook een tent van obelink , sluit kompleet aan aan de bus , ben er best tevreden over

]Afbeelding
T4 Multivan 2.5 TDI
Otty_01
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:22
Locatie: Op de veluwe

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door Otty_01 »

Let ff op bij de travelmaster, de aansluit hoogte is 250-280 cm, is wel erg hoog voor een T4 :ie
dit ook een leuke,
176_2thumb.jpg
176_2thumb.jpg (7.16 KiB) 2234 keer bekeken
heb ik ooit zelf gekocht bij Hendriks in Ermelo, alleen die heeft hem niet meer :muur
maar hij wel: :toppie http://www.buitenga-campers.nl/Bustenten" onclick="window.open(this.href);return false;

trouwens obelink heeft hem ook en nog goedkoper ook http://www.obelink.nl/voortenten-luifel ... itime.html" onclick="window.open(this.href);return false; :nouwatkostdat
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door arjantdi »

ik zit nog een beetje in dubio wel ik zal nemen, het liefst 1 die zo groot mogelijk is en simpel op te zetten, en niet al te duur. ebay staan er ook zat op zag ik wel.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door pluuke »

Vind dit de mooiste : de DWT Sprint (maar waarom is dat ook altijd meteen de duurste :muur )
http://www.janssensevenum.nl/camper-en-bustenten/sprint" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
sprint_groot.jpg
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
joop 830
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 feb 2007, 22:27
Locatie: Lieshout

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door joop 830 »

Hallo Arjan mischien is dit iets .
http://www.marvella.nl/index.php?percent=100" onclick="window.open(this.href);return false;
gr Joop.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door Multivan Generation »

kijk eens in Engeland naar Khyam tenten.. die hebben wel wat je zoekt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
leen
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 sep 2007, 21:56

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door leen »

Kijk ook eens op de site van devoortgang in Barendrecht
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: voortent caravan aan een t4?

Bericht door Dirk/970 »

pluuke schreef:Vind dit de mooiste : de DWT Sprint (maar waarom is dat ook altijd meteen de duurste :muur )
http://www.janssensevenum.nl/camper-en-bustenten/sprint" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben een DWT sprint, via een Duitse internetwinkel, 4 jaar geleden. (kuhnshop.de o.i.d.)Toen een dikke 400 euro.Was ff zuchten, maar is idd super! Die luifel was er toen nog niet. Die vele deuren bieden veel mogelijkheden onder alle weersonstandigheden. We hebben speciaal gezocht naar en tent die in alle weersomstandigheden comfort biedt en maximaal mugdicht was. Dan kom je al gauw bij DWT uit. Maar nu al jaren in gebruik dus dan is de investering per jaar steeds lager :toppie
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie