Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bandenmaat 18 inch

vragen over de T5
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1661
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Bandenmaat 18 inch

Bericht door sjaak »

:driveT5 :T54LIFE Heb een setje 18 inch gescoord,moet er alleen nog 2 banden bij kopen maar vraag me af wat is de juiste maat ivm snelheidsmeter en dergelijke,misschien heeft barth nog iets in de aanbieding??
:wjw :T4politie :wjw :zwaai :T5cruisin :nouwatkostdat
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb er 245/45/18 onder , die was qua hoogte identiek aan de standaardbandenmaat
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1661
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door sjaak »

:driveT5 :T54LIFE Waar is Barth,had wel een adviesje verwacht van hem en een aankooptip????Hebwat op bandenmarkt gekeken en zie banden van ongeveer 90 euro tot een hondert of 3,wat is wijsheid? :zwaai :T5cruisin
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door mulrivan-edition »

Ik heb afgelopen vrijdag een 18 inch set besteld.
Banden die erop komen zijn Hankook en die kosten mij € 159,- per stuk excl btw.
Vond het een nette prijs
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1661
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door sjaak »

Welke maat hebt u besteld? :wjw :zwaai de oude banden zijn namelijk een andere maat dan er bij nijn kollega onder zijn t5 zitten ,vandaar mijn vraag
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door mulrivan-edition »

volgens mij 245/45/18, maar ik kijk vanavond even onder de multivan, want daar liggen standaard 18" op, dus dat zou de juiste bandenmaat moeten zijn.
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door mulrivan-edition »

heb zojuist even op de multivan gekeken, daar ligt 255/45/18 onder.
Dus denk dat ik dat voor mijn andere bus ook krijg.
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door caddy »

sjaak schreef::driveT5 :T54LIFE Waar is Barth,had wel een adviesje verwacht van hem en een aankooptip???
Volgens mij heeft Pascal antwoord op je vraag gegeven of neem jij niks aan van Belgen :groteogen :knipoog
Pascal-141 schreef:Ik heb er 245/45/18 onder , die was qua hoogte identiek aan de standaardbandenmaat
gr, Jan.
tiamootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 11:53

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door tiamootje »

Beste allemaal,

over enkele weken hoop ik in het bezit te zijn van een T5, 180pk,4-motion, dsg. Deze is vanaf de fabriek 2 cm verhoogd. Standaard zit hier een Canberra velg onder met een 255/45-18 band. Nu wil ik deze laten vervangen voor een 255/55-18 band. Volgens de dealer zou dit mogelijk zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft ivm de ruimte in de wielkast bij bochtenwerk bijvoorbeeld.. Ik weet dat de snelheid hiermee ook wijzigt..

Met groet, Timo
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1661
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door sjaak »

:driveT5 :T54LIFE Betekent dit dat u banden te koop hebt over enkele weken? :zwaai
tiamootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 11:53

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door tiamootje »

sjaak schreef::driveT5 :T54LIFE Betekent dit dat u banden te koop hebt over enkele weken? :zwaai
Hoj Sjaak,

Dat is correct.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door Pascal-141 »

tiamootje schreef:Beste allemaal,

over enkele weken hoop ik in het bezit te zijn van een T5, 180pk,4-motion, dsg. Deze is vanaf de fabriek 2 cm verhoogd. Standaard zit hier een Canberra velg onder met een 255/45-18 band. Nu wil ik deze laten vervangen voor een 255/55-18 band. Volgens de dealer zou dit mogelijk zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft ivm de ruimte in de wielkast bij bochtenwerk bijvoorbeeld.. Ik weet dat de snelheid hiermee ook wijzigt..

Met groet, Timo

7,4% verschil , dus +5cm hogere banden , dat is al wat . Ben je zeker dat die niet gaan aanlopen , vooral bij afdraaien of ongelijk terrein ?
De wegligging zal dan waarschijnlijk ook een stuk slechter worden ...
Waarschijnlijk ben je van plan om off-road te gaan , aangezien je verhoogd onderstel hebt , en ook nog hoge banden .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door Klusman »

Pascal-141 schreef:
tiamootje schreef:Beste allemaal,

over enkele weken hoop ik in het bezit te zijn van een T5, 180pk,4-motion, dsg. Deze is vanaf de fabriek 2 cm verhoogd. Standaard zit hier een Canberra velg onder met een 255/45-18 band. Nu wil ik deze laten vervangen voor een 255/55-18 band. Volgens de dealer zou dit mogelijk zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft ivm de ruimte in de wielkast bij bochtenwerk bijvoorbeeld.. Ik weet dat de snelheid hiermee ook wijzigt..

Met groet, Timo

7,4% verschil , dus +5cm hogere banden , dat is al wat . Ben je zeker dat die niet gaan aanlopen , vooral bij afdraaien of ongelijk terrein ?
De wegligging zal dan waarschijnlijk ook een stuk slechter worden ...
Waarschijnlijk ben je van plan om off-road te gaan , aangezien je verhoogd onderstel hebt , en ook nog hoge banden .
+5 cm klopt, maar dit is de totale hoogte, naaf zit in het midden dus komt de band +2,5 hoger in de wielkast, en wordt de totale hoogte van de wagen ook + 2,5 cm.
Ieder zijn ding, natuurlijk maar waarom rijd je niet eerst je standaard banden op voordat je nieuwe koopt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door Multivan Generation »

Klusman schreef: Ieder zijn ding, natuurlijk maar waarom rijd je niet eerst je standaard banden op voordat je nieuwe koopt.
Dat leek mij ook economisch verantwoorder,
tenzij je een heel ander profiel wilt hebben, omdat je off road wat meer grip wilt hebben,
dan zou ik het me kunnen indenken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1661
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Bandenmaat 18 inch

Bericht door sjaak »

:driveT5 :T54LIFE Ben nog op zoek naar een paar intressant geprijsde 18 inch bandjes dus heb misschien wel intresse, :wjw :zwaai :zwaai
Plaats reactie