Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

daschboard console met versnellingspook

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

daschboard console met versnellingspook

Bericht door frank884 »

Vandaag bij een handelaar geweest http://www.bankers.nl/index.php?option= ... emid=2waar" onclick="window.open(this.href);return false; ik ook mijn :driveT4 heb gekocht in 2006
daar wat Viano's (omdat die niet zo zwaar zijn dan een :driveT5 T5 130 en 174 pk ivm wegenbelasting
en toch 111 en 115 cdi motoren met 6 bak hebben)
en :driveT5 bekeken.

Wat me direct opviel (ik ben dan wel 1.96 meter) is dat ik met het rechtse knie met instappen en ook
tijdens rijden flink last had van het console (de bobbel in het dachboard waar de pook op staat)

ik vraag me af of dat alleen een kwestie van wennen is of dat meer mensen dat storend vinden
in de :driveT4 heb ik veel meer ruimte voor de rechtse been, maar de rest van de :driveT5 beviel me echter veel meer dan de mercedes.

De viano's vielen me eigenlijk tegen, laag, een gruwelijke dode hoek bij de A stijl, Harde stoelen
onder de bestuurderstoel :ie zat de accu en de rechter stoel die wisselen we vaak om voor het bankje en terug
dat kun je bij de Mercedes wel vergeten dat is niet mogelijk.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: daschboard console met versnellingspook

Bericht door ktmkrik »

frank884 schreef:Vandaag bij een handelaar geweest http://www.bankers.nl/index.php?option= ... emid=2waar" onclick="window.open(this.href);return false; ik ook mijn :driveT4 heb gekocht in 2006
daar wat Viano's (omdat die niet zo zwaar zijn dan een :driveT5 T5 130 en 174 pk ivm wegenbelasting
en toch 111 en 115 cdi motoren met 6 bak hebben)
en :driveT5 bekeken.

Wat me direct opviel (ik ben dan wel 1.96 meter) is dat ik met het rechtse knie met instappen en ook
tijdens rijden flink last had van het console (de bobbel in het dachboard waar de pook op staat)

ik vraag me af of dat alleen een kwestie van wennen is of dat meer mensen dat storend vinden
in de :driveT4 heb ik veel meer ruimte voor de rechtse been, maar de rest van de :driveT5 beviel me echter veel meer dan de mercedes.

De viano's vielen me eigenlijk tegen, laag, een gruwelijke dode hoek bij de A stijl, Harde stoelen
onder de bestuurderstoel :ie zat de accu en de rechter stoel die wisselen we vaak om voor het bankje en terug
dat kun je bij de Mercedes wel vergeten dat is niet mogelijk.
Valt mee is even een questie van wennen en na een week merk je niet eens meer dat die er zit.
Is ook even een questie van stoel instellen als je tenminste comfort stoelen hebt, mocht het dan nog niet lukken kun je altijd de rail nog verlengen van de stoel.
Succes!
Gr Edwin
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: daschboard console met versnellingspook

Bericht door Wim T4 935 »

ktmkrik schreef: Valt mee is even een questie van wennen en na een week merk je niet eens meer dat die er zit.
Is ook even een questie van stoel instellen als je tenminste comfort stoelen hebt, mocht het dan nog niet lukken kun je altijd de rail nog verlengen van de stoel.
Succes!
Gr Edwin
Nou hier ben ik het dus pertinent mee ONEENS. Het went nooit. Moet soms met een T5 rijden maar ben altijd weer blij als ik daarna met mijn :T44EVER weer naar huis kan.

En die stoelen. Heb inderdaad ooit in een T5 gezeten waar de stoel zo instelbaar was dat je als het ware achter het stuur ligt. En moe dat je er dan na een uren lange rit uitkomt. Nee ik zou mooi mijn :driveT4 blijven rijden.

En ja, ik ben ook 1,96m met in verhouding meer lengte in de benen als in het bovenlichaam.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: daschboard console met versnellingspook

Bericht door harry t5 191 »

:bifun :bifun :bifun

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: daschboard console met versnellingspook

Bericht door JP »

In mijn KWB T5 moet ik zeggen dat de console ook mij niet helemaal lekker zat.
Maar het was voor mij toch niet een reden om hem niet te kopen
In mijn LWB T5GP nu heb ik meer ruimte en kan daardoor de console beter gebruiken als beensteun, maar als ik een lagere positie inneem door mijn stoel te laten zakken dan ben ik vrij van de console.
Misschien nog een keertje proefzitten, maar las het niet lekker zit dan houd het op, toch?
Nooit een auto kopen waar je niet lekker in zit, dat blijft een irritatiepunt en dat is toch het laatste wat je wil van je geliefde.
Een vriendin met kleine borsten terwijl je liefhebber ben van grote exemplaren is wel overheen te komen, maar als ze vervolgens ook nog niets anders doet dan zeiken dan is de liefde snel over. :jump
Kortom het gaat om het totaalplaatje :toppie
Plaats reactie