Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Raampje tussen de twee cabines verwijderen

vragen over de T5
Plaats reactie
Nillow
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2012, 19:04

Raampje tussen de twee cabines verwijderen

Bericht door Nillow »

Beste forumleden,

Sinds enkele weken zijn we de trotse bezitter van een verlengde VW T5. Mijn vriendin heeft hem nodig voor een hondenuitlaat die ze aan het opzetten is. Nou zit er een afscheidingswand in die ze er in wil laten, maar ze wil wel graag het raam eruit zodat ze de honden goed in de gaten kan houden. Ik heb even gekeken en ik zag dat ik in de bestuurderscabine een rubberen strip uit de rubberen omlijsting kon trekken om zo de nodige speling te krijgen. Nou heb ik dat gedaan, maar ik kwam er niet helemaal uit of ik het raam nou richting de achterste of richting de voorste cabine moet drukken om het raam er uit te krijgen. We willen het raam namelijk wel intact houden. Kan iemand me vertellen hoe ik dat het beste aan kan pakken? Ik kon het niet vinden op het forum, maar kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat niemand dat doet.

Groet,

Nillow
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Raampje tussen de twee cabines verwijderen

Bericht door caddy »

je mag de ruit er niet uit halen.
De belastingdienst vind dit niet leuk.
Wat je (volgens mij) wel mag doen is de ruit er uit halen en er een rooster voor terug plaatsen.
Dit rooster moet je dan wel onlosmakelijk vast zetten.
Op deze manier heeft je vriendin toch contact met de honden.
gr, Jan.
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: Raampje tussen de twee cabines verwijderen

Bericht door Rogier663 »

Dat ligt eraan of het een enkele of dubbele cabine is. Bij een dubbele cabine moet deze blijven zitten, bij een enkele cabine mag deze geloof ik wel verwijderd worden aangezien een tussenschot daarbij niet verplicht is.
Nillow
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2012, 19:04

Re: Raampje tussen de twee cabines verwijderen

Bericht door Nillow »

Dag Caddy,

Het is goed dat je daar even mee komt. Nu je het zegt, staat me inderdaad er iets van bij dat ik zoiets eerder gehoord heb. Ik ga morgen even hierover bellen. Anders is het inderdaad een goed idee om dit te vervangen voor een rooster.
Nillow
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2012, 19:04

Re: Raampje tussen de twee cabines verwijderen

Bericht door Nillow »

Dag Rogier,

Het is inderdaad een dubbele cabine. Na aanleiding van jouw antwoord leek het me zinnig dit even op Google nog eens op te zoeken, maar wat een doolhof aan onbegrijpelijke regels zitten er aan vast. Ik bel morgen even de belastingdienst.

Bedankt
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Raampje tussen de twee cabines verwijderen

Bericht door harry t5 191 »

Bij een dubbele cabine mag de ruit er niet uit. :alarm

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Jorg
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 mar 2012, 16:56

Re: Raampje tussen de twee cabines verwijderen

Bericht door Jorg »

de belastingdienst gaat daar inderdaad erg ver in en het raampje mag er niet uit. Als je de regels helemaal zou volgen mag je bij een dubbele cabine eigenlijk niet eens gaten in de tussenwand maken om speakers te monteren. Het gevolg kan zijn dat de auto niet meer voldoet aan de grijskenteken norm en dat je voor geel kenteken een aanslag krijgt in de vorm van de rest bpm voor de auto plus het verschil in belasting tussen grijs en geel kenteken betaal je bij voor de periode dat je de auto hebt maal 2! Misschien een camera achter monteren om de honden beter in de gaten te kunnen houden?
Plaats reactie