Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dagrijverlichting

vragen over de T5
j.a.veenstra
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:17

Dagrijverlichting

Bericht door j.a.veenstra »

Wie heeft er ervaring met de dagrijverlichting Modulite van Litec voor de T5.
Zijn de lampen i.d.d. zo makkelijk te monteren als men beweerd en
zijn de geleverde kappen waarin de led's zijn gemonteerd matzwart of in hoogglans uitgevoerd.

http://www.emtri.nl/index.php?page=shop ... t&Itemid=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Graag jullie reacties.
Groet,
Jan Veenstra
Bijlagen
MODULITE_Dagrijv_4d60ffae5f9d9_90x90.gif
MODULITE_Dagrijv_4d60ffae5f9d9_90x90.gif (1.68 KiB) 3291 keer bekeken
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

Re: Dagrijverlichting

Bericht door pieter 762 »

ik heb er geen ervaring mee, maar deze dagrijlampen zijn al wel vaker hier op het forum besproken (even zoeken).
Destijds werd ook aangegeven dat er een functie opzat dat ze na het uitzetten van de motor nog 30 sec bleven na branden.
Lijkt me wel chic !

Die functie staat er bij deze lampen niet bijgeschreven zie ik.

Als er iemand ervaring mee heeft hoop ik dat er ook een paar pics kunnen worden gepost :love

gr. Pieter
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Dagrijverlichting

Bericht door ratlookcalifornia »

en ook ik wacht af op ervaringsdeskundigen aangezien het een mooi optie is die ik ook zou willen hebben op de T5 cali...... :zwaai
Gebruikersavatar
johanson
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 apr 2010, 10:30
Locatie: grou

Re: Dagrijverlichting

Bericht door johanson »

Hallo , deze net besteld en komen dinsdag binnen , zal jullie op,de hoogte houden , wil ze eerst laten spuiten samen met de vele motorkap di onder de steenslag zit , hou julllie op de hoogte
4motion TDI 174 pk maar nu ???
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Dagrijverlichting

Bericht door ratlookcalifornia »

thanks,...ben benieuwd :toppie . Welke kleur had je besteld overigens ( voor je ze spuit ben ik benieuwd of ze zo te plaatsen zijn of dat het echt een lelijke kunststof kleur is....).
:ikrij
Gebruikersavatar
johanson
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 apr 2010, 10:30
Locatie: grou

Re: Dagrijverlichting

Bericht door johanson »

afgelopen week de verlichting binnen gekregen , met beschrijving en al. ze zijn zwart kunststof.
Ik heb ze dit weekend laten spuiten samen met de motorkap die vol plekken zat en alle ander roest, afgebladerde plekken ... hij ziet er weer als nieuw uit.

in de beschrijving staat alles , maar ook dat je een stukje moet dremelen ... verder een uitgebreide beschrijving.

na het plaatsen van de depo lampen zal ik woensdag updaten hoe het met de dagrijverlichting staat

op foto 1 is te zien hoe de oude lampen geblakerd zijn
foto 2.JPG
[/attachment]
foto 3.JPG
1 van de bijlage's van de dag rij verlichting
foto 4.JPG
4motion TDI 174 pk maar nu ???
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Dagrijverlichting

Bericht door ratlookcalifornia »

Begrijp uit de foto`s dat je andere koplampen hebt en een set dagrijverlichting. Ben eigenlijk naar allebei wel nieuwschierig geworden ( zie bij mijn koplampen ook wel wat aanslag boven de bol) . Ben benieuwd hoe het licht s`avonds bevalt t.o.v. de originele set. Wat betreft de dagrijverlichting zie ik graag je ervaringen met de inbouw en wat het doet. Heb zelf geinformeerd maar nog geen reactie teruggekregen van dat bedrijf..... :nuts
Gebruikersavatar
johanson
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 apr 2010, 10:30
Locatie: grou

Re: Dagrijverlichting

Bericht door johanson »

Update : afgelopen weekend depo lampen geplaatst en de dag rij verlichting ! Depo met xenon is super ! Met goed licht , moeT nog ff langs mijn Vakgarage om ze netjes af te stellen . De dagrijverlichting is ook prima , geeft best veel licht , rij overdag alleen nog maar met deze aan . Bij het aan zetten van het licht dimmen de lampen 50% .
Ook leuk is de 30 sec dat de lampen blijven branden . Zou dat wel wat langer willen instellen .
Het plaatsen was , mede door de beschrijving prima te doen . Stukje uit dremelen , kabel trekken en aansluiten zoals aangegeven en klaar ..
Ik heb ze laten spuiten.. Dat laat ik nog een keer doen , volgens mij geen ondergrond gebruikt want hij laat door de druk van de ronding al een beetje los, laat ze direct mooi aan/ afsluiten, want de pasvorm is prima maar zou beter mogen . De originele stukken lopen rond weg aan de binnen zijde , de inzet stukken zijn daat integendeel scherp , waardoor er een te strakke streep ontstaat. Het aansluiten lijkt nu iets minder , dat gaan we dus ff bij werken . Maar het staat super !! Foto's komen er aan
4motion TDI 174 pk maar nu ???
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Dagrijverlichting

Bericht door ratlookcalifornia »

johanson schreef:Update : afgelopen weekend depo lampen geplaatst en de dag rij verlichting ! Depo met xenon is super ! Met goed licht , moeT nog ff langs mijn Vakgarage om ze netjes af te stellen . De dagrijverlichting is ook prima , geeft best veel licht , rij overdag alleen nog maar met deze aan . Bij het aan zetten van het licht dimmen de lampen 50% .
Ook leuk is de 30 sec dat de lampen blijven branden . Zou dat wel wat langer willen instellen .
Het plaatsen was , mede door de beschrijving prima te doen . Stukje uit dremelen , kabel trekken en aansluiten zoals aangegeven en klaar ..
Ik heb ze laten spuiten.. Dat laat ik nog een keer doen , volgens mij geen ondergrond gebruikt want hij laat door de druk van de ronding al een beetje los, laat ze direct mooi aan/ afsluiten, want de pasvorm is prima maar zou beter mogen . De originele stukken lopen rond weg aan de binnen zijde , de inzet stukken zijn daat integendeel scherp , waardoor er een te strakke streep ontstaat. Het aansluiten lijkt nu iets minder , dat gaan we dus ff bij werken . Maar het staat super !! Foto's komen er aan

Kan niet wachten, laat maar komen die foto`s...... :gekte
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: Dagrijverlichting

Bericht door Rogier663 »

Zijn de foto's al afgedrukt??

Vanavond rond 19.40 uur kwam mij op de provinciale weg in Krommenie t.h.v. het oude station in de richting van Uitgeest een Reflex zilveren T5 tegemoed die ook deze dagrijverlichting gemonteerd had, ook gespoten in de carroserie kleur. Ik ben er nog niet uit of ik het mooi vond.....

Ook ik ben dus benieuwd naar de foto's.

Rogier
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Dagrijverlichting

Bericht door ratlookcalifornia »

en ik dus ook nog steeds,...zeker de pasvorm, aansluitingen en hoe het er uit ziet.......dus euhhhhh....kom maar op met die foto`s :gekte
franzl54
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2008, 07:54
Locatie: Heemskerk NH

Re: Dagrijverlichting

Bericht door franzl54 »

Rogier663 schreef:Zijn de foto's al afgedrukt??

Vanavond rond 19.40 uur kwam mij op de provinciale weg in Krommenie t.h.v. het oude station in de richting van Uitgeest een Reflex zilveren T5 tegemoed die ook deze dagrijverlichting gemonteerd had, ook gespoten in de carroserie kleur. Ik ben er nog niet uit of ik het mooi vond.....

Ook ik ben dus benieuwd naar de foto's.

Rogier

Hallo Rogier,
ik denk dat ik dat was, ik weet alleen niet hoe ik de foto's kan verkleinen en erbij zetten,

Franz
franzl54
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2008, 07:54
Locatie: Heemskerk NH

Re: Dagrijverlichting

Bericht door franzl54 »

franzl54 schreef:
Rogier663 schreef:Zijn de foto's al afgedrukt??

Vanavond rond 19.40 uur kwam mij op de provinciale weg in Krommenie t.h.v. het oude station in de richting van Uitgeest een Reflex zilveren T5 tegemoed die ook deze dagrijverlichting gemonteerd had, ook gespoten in de carroserie kleur. Ik ben er nog niet uit of ik het mooi vond.....

Ook ik ben dus benieuwd naar de foto's.

Rogier

Hallo Rogier,
ik denk dat ik dat was, ik weet alleen niet hoe ik de foto's kan verkleinen en erbij zetten,

toch gelukt,

Franz
Bijlagen
DSC00268.1[1].JPG
DSC00268.1[1].JPG (45.71 KiB) 2500 keer bekeken
DSC00209.1[1].jpg
DSC00209.1[1].jpg (46.04 KiB) 2497 keer bekeken
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Dagrijverlichting

Bericht door ratlookcalifornia »

ziet er mooi uit hoewel ik er even aan moet wennen, die rechte lijnen aan de voorzijde. Ben zelf ook aan het overdenken hoe ik dagrijverlichting aan kan brengen en heb deze ook in de favorieten staan. Heb ook ergens ooit ronde led`s gezien die per kant in te bouwen/boren zijn op een rijtje en dat zou ook in deze afdekkappen kunnen........kan alleen die dagrijlichten nergens meer terug vinden :nuts.

Hebben deze ook de coming home functie en bochtaanwijzer als mogelijkheid ? :alarm
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: Dagrijverlichting

Bericht door Rogier663 »

Hoi Franz,

Ziet er goed uit!

Rogier
Plaats reactie