Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dashboard speakers

vragen over de T5
Plaats reactie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

dashboard speakers

Bericht door vaniac »

Beste weetjewellers,
Ik ben op zoek naar passende speakers/tweeters voor inbouw in het dashboard van een T5.2 GP. Heeft er iemand een suggestie qua merk en/of type?
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: dashboard speakers

Bericht door painter »

Als je toch gaat schroeven, zou ik gelijk de speakers in de deuren even vervangen, deze set is pasklaar.
En de tweeters kan je wellicht in het dashboard wegwerken onder de gaasjes.

http://www.car-products.nl/webshop/spea ... 73152.html
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: dashboard speakers

Bericht door ktmkrik »

vaniac schreef:Beste weetjewellers,
Ik ben op zoek naar passende speakers/tweeters voor inbouw in het dashboard van een T5.2 GP. Heeft er iemand een suggestie qua merk en/of type?
Ik ben daar ook naar op zoek maar blijkbaar is er niks voor te krijgen aangezien deruimte bij de ruit zeer beperkt is bij een T5 voor een luidspreker
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: dashboard speakers

Bericht door ktmkrik »

painter schreef:Als je toch gaat schroeven, zou ik gelijk de speakers in de deuren even vervangen, deze set is pasklaar.
En de tweeters kan je wellicht in het dashboard wegwerken onder de gaasjes.

http://www.car-products.nl/webshop/spea ... 73152.html
Heb ook een soortgelijke set bij ACR in helmond gekocht en daar benadrukten ze met klem dat ik de tweeter bij de luidspreker moest plaatsen en niet bijvoorbeeld bij het raam!
Het is maar een tip :knipoog
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: dashboard speakers

Bericht door vaniac »

Tweeters zijn extreem richtingsgevoelig en bepalen in hoge mate het stereo effect. Je moet een tweeter daarom niet te dicht bij je plaatsen. De originele plaats bij de voorruit is eigenlijk ideaal. Jammer dat er weinig plaats voor fatsoenlijke midden-/hogetonen speakers is. Ik wil eigenlijk geen gaten in de deurpanelen maken voor het plaatsen van tweeters.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: dashboard speakers

Bericht door ktmkrik »

vaniac schreef:Tweeters zijn extreem richtingsgevoelig en bepalen in hoge mate het stereo effect. Je moet een tweeter daarom niet te dicht bij je plaatsen. De originele plaats bij de voorruit is eigenlijk ideaal. Jammer dat er weinig plaats voor fatsoenlijke midden-/hogetonen speakers is. Ik wil eigenlijk geen gaten in de deurpanelen maken voor het plaatsen van tweeters.
Misschien een idee om de gaten van de originele tweeter op te meten en kijken of je kwalitatief ergens goede tweeters kan kopen?
Als ik me goed herinner is er een gat over van de originele tweeter.
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: dashboard speakers

Bericht door rene930 »

Ik heb een set jbl C508 GTI geplaatst in mijn GP.
De lage tonen speaker is precies even groot als de orginele speaker, oude eruit zagen, jbl kan er zo ingeschroefd worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook de jbl tweeter is bijna even groot als de orginele, de orginele heb ik uit de behuizing "gesloopt" en het gat een beetje uitgeveild.
De jbl tweeter kun je erin kitten met sikaflex.

Afbeelding
Afbeelding

Het verschil in geluidskwaliteit met orgineel is best groot :lach

Waar je bij veel compo sets rekening mee moet houden is dat er een losse scheidingsfilter bij zit.
Dit wil zeggen dat je nieuwe speakerkabels moet leggen omdat de orginele speakers werken met een standaard audio signaal wat bij de speaker zelf "gescheiden"wordt.

Afbeelding
T5 GP Multivan Edition 25
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: dashboard speakers

Bericht door Rick »

Ik heb twee weken geleden een composet CDT Eurosport speakers laten monteren. Dus ook tweeters in het dashboard en scheidingsfilters.

In combinatie met mijn Pioneer sub is het alsof er een engeltje in je oor pist! :love
thomassen
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 apr 2017, 19:04

Re: dashboard speakers

Bericht door thomassen »

hallo is er iemand die weet of je de deurpanelen van een t6 ook in een t5 facelift van 2013 kan plaatsen vind de panelen wel mooie mvg thomassen
Plaats reactie