Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gordel tekort voor maxi cosi

vragen over de T4
rbrouw
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2011, 19:32

gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door rbrouw »

Hoi kan iemand ons verder helpen wij hebben een t4 met dubbel cabine en de gordel rechtsachter is net tekort om de maxi cosi in te plaatsen. Nu mogen gordelverlengers niet meer weet iemand of er langere gordels op de markt zijn.
Gr Cindy
DirkvW
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door DirkvW »

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar wij hebben in onze california een easy fix staan voor de maxicosi. Om te beginnen erg relaxed je klikt de maxicosi in en klaar en volgens mij heb je daarvoor ook minder lange gordels nodig.

Wellicht makkelijker dan een verlengde gordel.
rbrouw
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2011, 19:32

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door rbrouw »

Heb deze oplossing even uitgezocht en zal je zien dat we precies een maxi cosi hebben die niet op deze systemen past wordt dus dure oplossing dan. Nieuwe maxi cosi van 149,- en easy fix van 119,-.
Iemand nog een idee?
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door Jefta »

Heb hetzelfde probleem gehad, maar ik spreek uit ervaring dat het echt NET moet gaan. Ik heb dit namelijk nu al HEEL vaak kunnen proberen (eerst een jochie en 2 jaar later een tweeling :groteogen ), al moet ik eerlijk zijn dat ik met de tweeling al snel ben overgestapt op 2 easyfixen, omdat het wel onhandig is(vooral als de kleine slaapt en je dan dat ding er in moet wringen)

Echt een kant en klare oplossing is er niet, op de easyfix na dan (en inderdaad erg duur). Gordel vervangen is een kl@te karwei en je moet maar aan een langere zien te komen. Of gewoon altijd op de voorstoel zetten, maar dan moet je weer een auto hebben zonder airbag ..

Zucht .. ik leef in ieder geval met je mee.
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
allen
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jan 2012, 11:12

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door allen »

Misschien niet goedkoop en niet direct noodzakelijk, maar na 3 maanden was ik toch blij dat ik zo'n Easyfix erbij gekocht heb. De baby is nu binnen 5 seconden vast of los.
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door Dirk/970 »

Volgens mij heb ik nog een verstelbare gordelverlenger liggen die vast aan het eind van de gordel wordt geschroefd, tussen het uitende van de gordel en waar die vast aan de wand wordt bevestigd. Hij is gemaakt van dezelfde materialen als rolgordels, dus dezelfde soort band en met hetzelfde soort zware beslag.

Hij zit dus niet in de gordelsluiting, waardoor de gordel goed strak om de maxicosi blijft zitten. Mits met de juiste sterkte bouten en moeren bevestigd, lijkt zoiets me net zo stevig als een standaard rolgordel.

Ik gebruikte hem in de bus nog met de oude opstelling, maar met de nieuwe bank zijn de gordels lang genoeg voor de kinderzitjes.

Als je interesse hebt, wil ik hem wel opzoeken.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door sgsdebruijn »

Op eBay.de had ik een langere gordel gekocht om in de bus een extra 3 punts te maken.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door matje86 »

als je geen gordel verlenger mag gebruiken , gebruik je een gordelhouder die langer is :knipoog

http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Multivan-G ... 2a12decc4a" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door sgsdebruijn »

matje86 schreef:als je geen gordel verlenger mag gebruiken , gebruik je een gordelhouder die langer is :knipoog

http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Multivan-G ... 2a12decc4a" onclick="window.open(this.href);return false;
Die heb ik nog liggen, 2 stuks zelfs dus pb me maar indien interesse. Had die toen ook gebruikt nu weet ik het weer dank je Matje :yes
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door m.c van den berg »

matje86 schreef:als je geen gordel verlenger mag gebruiken , gebruik je een gordelhouder die langer is :knipoog

http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Multivan-G ... 2a12decc4a" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeerde kant Matje, hij komt aan de andere kant te kort :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door frank884 »

We hebben 4 kinderen 18 17 12 en 10 en rijden ook 10 jaar :driveT4 DC dus ik ken dit wel
Mede daardoor hebben we ook de :driveT4 ontdekt na telkens te kleine auto's of kiezen voor auto's voor 6 personen
zonder bagage ruimte of dergelijke onpractische auto's als mogelijk "alternatief""?
Maxicosi gebruik je toch maar een paar maanden, dan past die er niet meer in
dus die maxi cosi zou ik die relatief korte periode totdat die in de autostoel kan, op de voorstoel/bankje gebruiken

Later als er een autostoeltje in moet (bijna alle Dubbele kabine's) hebben op de achterbank maar 1 deur
dus de autostoel moet altijd achter de bestuurder staan, anders kunnen de andere kinderen niet langs dat ding er uit
en die had ik gewoon met een spanband en ratel vastgezet achter de bank zijn genoeg stevige bevestigingsmogelijkheden
waar de gordels ook aan gemonteerd zijn.
"die autostoel hoeft er toch niet meer vaak uit" in tegenstelling tot een maxicosi
en dat autostoeltje zit veel beter (strakker) vast dan met een gordel en het kost maar weinig.
Laatst gewijzigd door frank884 op 20 apr 2012, 19:52, 3 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door sgsdebruijn »

maxi cosi is minimaal 9 maanden. dit ivm sterkte rug/nek en goed rechtop kunnen zitten in de vervolgstoel.
Lange ritten is beter om af te wisselen.

Maxi cosi voorin is airbag uit!
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door sgsdebruijn »

Een goeie autostoel is voor het comfort en veiligheid wel het investeren waard, vaak is een recente goede 2de hands beter als een nieuwe goedkope!

zeker 9 maanden
Afbeelding

daarna tot zeker 3 jaar of grootte van het kind
Afbeelding

daarna
Afbeelding

waarna je het onderstel kan gebruiken tot 8 jaar ofzo maar zover zijn we nog niet
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door frank884 »

sgsdebruijn schreef:maxi cosi is minimaal 9 maanden. dit ivm sterkte rug/nek en goed rechtop kunnen zitten in de vervolgstoel.
Lange ritten is beter om af te wisselen.

Maxi cosi voorin is airbag uit!
Er zijn niet veel T4's die 2 airbag's hebben, dat probleem is bij personen wagens veel meer aanwezig
maar voor het geval dat die erin zit dan natuurlijk wel.
we gingen vroeger 3 x per jaar naar Polen ritten van 10 rijuren
geen probleem lagen 2/3 van de tijd te pitten in een goede gebruikte autostoel.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
DirkvW
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: gordel tekort voor maxi cosi

Bericht door DirkvW »

Ik heb een easyfix gekocht via Marktplaats voor volgens mij 45 euro.
Wat mij betreft 1 van de beste investeringen die ik heb gedaan. Echt een relaxed ding.
Plaats reactie