Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
biturbo in de kreukels
biturbo in de kreukels
hoi
het volgende afgelopen week hield de bus erg in tussen 3000 en 4000 toeren
er brandde geen lampje op het dashboard
afgelopen zaterdag ben aan het bellen dus de bus staat stil met lopende moter
brandt er ineens in mijn boordcomputer check engine now en de gloeispiraal begint te knipperen
dus in noodloop
meteen naar de garage gegaan blijkt de biturbo kapot
blijk een kwaal van vw te zijn de biturbo komt van porsche af uit een benzine auto
heeft iemand al meer zijn biturbo eruit gereden??
het volgende afgelopen week hield de bus erg in tussen 3000 en 4000 toeren
er brandde geen lampje op het dashboard
afgelopen zaterdag ben aan het bellen dus de bus staat stil met lopende moter
brandt er ineens in mijn boordcomputer check engine now en de gloeispiraal begint te knipperen
dus in noodloop
meteen naar de garage gegaan blijkt de biturbo kapot
blijk een kwaal van vw te zijn de biturbo komt van porsche af uit een benzine auto
heeft iemand al meer zijn biturbo eruit gereden??
Re: biturbo in de kreukels
Zijn beide turbo's stuk of is er iets met de motor ?
Zou wel toevallig zijn als beide turbo's er tegelijk mee op houden.
Gelukkig zit je nog binnen de garantie termijn, dit is geen goedkope reparatie denk ik zo
Zou wel toevallig zijn als beide turbo's er tegelijk mee op houden.
Gelukkig zit je nog binnen de garantie termijn, dit is geen goedkope reparatie denk ik zo
T5 GP Multivan Edition 25
Re: biturbo in de kreukels
inderdaad garantie maar ze hadden hem uitgelezen en zeiden gewoon de complete biturbo moet vervangen wordenrene930 schreef:Zijn beide turbo's stuk of is er iets met de motor ?
Zou wel toevallig zijn als beide turbo's er tegelijk mee op houden.
Gelukkig zit je nog binnen de garantie termijn, dit is geen goedkope reparatie denk ik zo
maar morgen hoor ik meer
Re: biturbo in de kreukels
en met hoeveel km oip de teller?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: biturbo in de kreukels
met 56000 km op de teller en is 17 maanden uitmettesboy schreef:en met hoeveel km oip de teller?
Re: biturbo in de kreukels
Zeker weten dat het de turbo is, Want een soort gelijke storing krijg je namleijk ook als de egr koeler kapot is.
Dan krijg je namelijk een lijst van ongeveer 10 storingen die met vanalles te maken waronder de turbo er 1 is.
Heb nog geen 1 bi turbo gezien die kapot is gegaan en we hebben er inmiddels toch heel wat lopen.
Dan krijg je namelijk een lijst van ongeveer 10 storingen die met vanalles te maken waronder de turbo er 1 is.
Heb nog geen 1 bi turbo gezien die kapot is gegaan en we hebben er inmiddels toch heel wat lopen.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
- Locatie: uit een mooi plekje van nederland
- Contacteer:
Re: biturbo in de kreukels
Ook hier hetzelfde probleem gehad en zelfde storing.
En bij mij was de egr kapot bij 65000 km.
Mvg rinus
En bij mij was de egr kapot bij 65000 km.
Mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Re: biturbo in de kreukels
Dus toch weer een hoop inwendige vervuiling?
Goede Remedie: EGR afdoppen, EGR koeler by-passen of kompleet weghalen.
Voor € 120,- schrijft JD-Engeneering de EGR compleet uit je software.
Ben je van een hoop ellende verlost.
Hoop dat je hiermee wat kunt.
Gr, Geert
Goede Remedie: EGR afdoppen, EGR koeler by-passen of kompleet weghalen.
Voor € 120,- schrijft JD-Engeneering de EGR compleet uit je software.
Ben je van een hoop ellende verlost.
Hoop dat je hiermee wat kunt.
Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: biturbo in de kreukels
Dat wegschrijven, is dat een apk probleem? Soja, dan verwijderen roetkat helemaal schat ik zo. Dat van die egr zie ik ook wel zitten. Zal eens jd bellen. Gr chris
Re: biturbo in de kreukels
Nope.....Is geen APK probleem. APK meet alleen de roetwaarde.Chrisvv schreef:Dat wegschrijven, is dat een apk probleem? Soja, dan verwijderen roetkat helemaal schat ik zo. Dat van die egr zie ik ook wel zitten. Zal eens jd bellen. Gr chris
Deze verbeterd met een afgesloten EGR. Immers, motor zuigt dan alleen zuivere buitenlucht aan, ipv dat er uitlaatgassen worden bijgemengd.
Doe die EGR koeler dan ook meteen verwijderen of by-passen.
Heeft dan ook geen functie meer
Willen nog wel eens gaan lekken (koelvloeistof)
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: biturbo in de kreukels
Dank je. Wel raar eigenlijk dat ze een egr monteren als dit meer vervuiling geeft. Moet. de roetkat er dan ook onderuit? Gr. Chris
Re: biturbo in de kreukels
Hallo wjwellers,
De egr installatie is er volgens mij voor om het uitstoot aan Nox te reduceren.
Dit heeft niet veel met je roetuitstoot te maken.
Daar wordt niet aan gemeten dacht ik met een keuring. Wie weet in de toekomst.
Daarnaast is het ook nog zo dat met een ingeschakelde egr plotseling meer uitstoot plaatsvind aan andere schadelijke stoffen waar niet aan gemeten word. Elk voordeel heb zn nadeel.
Ga je daarnaast ook nog eens je kat weghalen al of niet geregeld. Dan blijkt opeens dat je turbo veel sneller opspoelt.
Het verbruik toch wel aanzienlijk afneemt. En voor de roetmeting ruimschoots aan de eisen voldoet, en vaak nog beter is dan orgineel zeker als de zaak al behoorlijk dicht zit.
Wat is wijsheid? bij mij lag alles vanaf 4000km in de prullenbak. En rijd al 175000km lang 1 op 12
Succes allemaal
De egr installatie is er volgens mij voor om het uitstoot aan Nox te reduceren.
Dit heeft niet veel met je roetuitstoot te maken.
Daar wordt niet aan gemeten dacht ik met een keuring. Wie weet in de toekomst.
Daarnaast is het ook nog zo dat met een ingeschakelde egr plotseling meer uitstoot plaatsvind aan andere schadelijke stoffen waar niet aan gemeten word. Elk voordeel heb zn nadeel.
Ga je daarnaast ook nog eens je kat weghalen al of niet geregeld. Dan blijkt opeens dat je turbo veel sneller opspoelt.
Het verbruik toch wel aanzienlijk afneemt. En voor de roetmeting ruimschoots aan de eisen voldoet, en vaak nog beter is dan orgineel zeker als de zaak al behoorlijk dicht zit.
Wat is wijsheid? bij mij lag alles vanaf 4000km in de prullenbak. En rijd al 175000km lang 1 op 12
Succes allemaal
Re: biturbo in de kreukels
Wjwellers!
Het is maar een veronderstelling maar toch.
175000km gedeeld door 12 = 14583 liters
of 175000km gedeeld door 10= 17500 liters
Het verschil hiertussen is 2917 liter x gemiddeld zeg 1,10 =3208 euro bespaard aan brandstof.
Succes.
Het is maar een veronderstelling maar toch.
175000km gedeeld door 12 = 14583 liters
of 175000km gedeeld door 10= 17500 liters
Het verschil hiertussen is 2917 liter x gemiddeld zeg 1,10 =3208 euro bespaard aan brandstof.
Succes.
Re: biturbo in de kreukels
mijn t5.. bi turbo komt kwam ook eerste keer rond de 65.000 bij de dealer voor een noodloop ..... storing in 2e turbo..
uitgelezen gereset en hij ging weer paar maanden mee.... toen wederom zelfde storing.... denk dat vw wacht dat de garantie er af voor ze hem willen vervangen... nog 3 maanden.... heb geen recht op nieuwe turbo omdat deze goed werkt verder...
ga volgende week met bus en aanhanger met auto van 1600 kilo ricvhting roemenie.... ben benieuwd of die dit trekken wil .....
uitgelezen gereset en hij ging weer paar maanden mee.... toen wederom zelfde storing.... denk dat vw wacht dat de garantie er af voor ze hem willen vervangen... nog 3 maanden.... heb geen recht op nieuwe turbo omdat deze goed werkt verder...
ga volgende week met bus en aanhanger met auto van 1600 kilo ricvhting roemenie.... ben benieuwd of die dit trekken wil .....
Re: biturbo in de kreukels
Is toch eigenlijk niet normaal, voor de 100.000km al naar de dealer voor een noodloop ?
En dan ook nog het id hebben dat ze het uit willen zingen tot na de garantie ?
We hebben het hier over een bus met een consumentenprijs van minstens 45.000 euro, das heeeeel veel geld !
Ik weet niet waar vw mee bezig is maar het lijkt er op dat ze er motorisch erg op achteruit gaan.
We zijn aan het kijken naar een andere gezins auto, vw uiteraard, dat wordt automatisch een tsi ivm caravan en weinig km.
Google voor de grap maar eens op tsi problemen, je weet niet wat je leest
En dan ook nog het id hebben dat ze het uit willen zingen tot na de garantie ?
We hebben het hier over een bus met een consumentenprijs van minstens 45.000 euro, das heeeeel veel geld !
Ik weet niet waar vw mee bezig is maar het lijkt er op dat ze er motorisch erg op achteruit gaan.
We zijn aan het kijken naar een andere gezins auto, vw uiteraard, dat wordt automatisch een tsi ivm caravan en weinig km.
Google voor de grap maar eens op tsi problemen, je weet niet wat je leest
T5 GP Multivan Edition 25