Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Standaard dimlicht lichtopbrengst niet voldoende

vragen over de T4
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Standaard dimlicht lichtopbrengst niet voldoende

Bericht door robertTREBOR »

misschien nog een paar nuttige tips voor de matige verlichting van de T4

ook ik had het "probleem" met mijn T4 ( bij de T5 trouwens zelfde.)

ook ik heb er 100 watt ingestopt ipv 55 watt, maar doe maar eens gewoon EEN bijvoorbeeld
links en ga er gewoon eens een week mee rijden

nix nada geen verschil tussen links 100 watt en rechts 55 watt !! = ca 2000 LUMEN Licht

halogeen produceert heel veel hitte en weinig licht en bij die 100 watt wordt er NOG MEER HITTE geproduceerd en amper meer licht.

De oplossing;

Xenon ! veel licht en veel minder warmte ( of LED licht maar dat duurt nog paar jr. )

Depo maakt hele mooie koplampen voor weinig geld, compleet met lens, ideaal voor Xenon.

met gewoon de standaard 35 watt Xenons = 3000 LUMEN erin al een enorme verbetering, op zeker 50% meer licht.

nog niet genoeg ?

Ebay ! daar verkopen ze de 55 watt Xenon sets, volgens mij mag je niet meer dan 35 watt maar niemand die dat checkt.

105 euro voor een superset 55 watt Xenon lampen, goed voor dik 5000 lumen aan licht voor je bus, weer 30% meer licht voor je bus als met de 35 watt Xenon set.

de LUMEN licht zijn uiteraard afhankelijk van de conditie van je reflectoren en koplampglazen
bovenstaande gegevens zijn gebaseerd op alles in goede staat en geen vieze of verroeste reflectoren met doffe vervuilde koplampglazen.

Ik hoop jullie een beetje geholpen te hebben.

Succes met mijn info :wjw
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Standaard dimlicht lichtopbrengst niet voldoende

Bericht door VWT4 »

Beste Robert

Klinkt goed maar ik zie nog een paar bomen op de weg

Zelf kan ik niet inschatten welke units goed of slecht zijn en of hetgeen wat op bijv marktplaats wordt aangeboden ook goed past en is wat erbij vermeld wordt ( maak geen gebruik van eBay)
De kosten met xenon lopen met eventueel nieuwe lampunit dan snel op als de juiste keuze niet wordt gemaakt
Daar komen dan de wisselende reacties over diverse modellen , APK , tegenvallende kwaliteit , defecten dan nog bij

Voor 20 -30 euro zijn een paar osram lampen minder ingrijpend

Voor de keuze van xenon en nieuwe units moet ik eerst meer weten/ uitzoeken , kunnen vergelijken en betrouwbare verkoop moeten vinden ( tegen goede prijs)

Ik zal het verder uitzoeken, bedankt alvast
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Standaard dimlicht lichtopbrengst niet voldoende

Bericht door VWT4 »

Heeft iemand nog een Bi Xenon tip voor een goede maar ook betaalbare partij (4300 kelvin), op marktplaats is het een nogal een wirwar aan aanbiedingen zonder merken of duidelijke specificaties zoals de juiste aansluiting op de conventionele Halogeen aansluiting maar ervaring van een aankoop door een weetjeweller kan natuurlijk daarbij helpen.

voorkeuren
-geen blauw licht dus circa 4300k
-slim ballasten bij voorkeur niet te groot met montage gat(en)
-geen bewegend lichtbeeld
-eenvoudig reserve lamp bij te verkrijgen
-aansluiting geschikt op de conventionele H4 halogeen
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Standaard dimlicht lichtopbrengst niet voldoende

Bericht door sgsdebruijn »

Ik heb mijn 4300K setje hier vandaan, slimballasten.
Rij er nu een klein jaar mee en tevreden.

http://www.lince.nl/producten-239/Lince-Xenon-Auto.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: Standaard dimlicht lichtopbrengst niet voldoende

Bericht door rradd »

VWT4 schreef:Heeft iemand nog een Bi Xenon tip voor een goede maar ook betaalbare partij (4300 kelvin), op marktplaats is het een nogal een wirwar aan aanbiedingen zonder merken of duidelijke specificaties zoals de juiste aansluiting op de conventionele Halogeen aansluiting maar ervaring van een aankoop door een weetjeweller kan natuurlijk daarbij helpen.

voorkeuren
-geen blauw licht dus circa 4300k
-slim ballasten bij voorkeur niet te groot met montage gat(en)
-geen bewegend lichtbeeld
-eenvoudig reserve lamp bij te verkrijgen
-aansluiting geschikt op de conventionele H4 halogeen
Ik heb het mijn setje hier vandaan http://link.marktplaats.nl/1000137946" onclick="window.open(this.href);return false; Ik heb dan de H4 8000K BI-XEON Dimlicht en Grootlicht Xenon = € 64,95 MET TESTGARANTIE
Dit setje is heel makkelijk (zelf) in te bouwen. Ik rij er al anderhalf jaar mee en hoef bijna geen groot licht meer te gebruiken. Ook geeft het met de APK geen probleem met de lichtkleur.
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Plaats reactie