Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bitd t5GP vs Amarok

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

bitd t5GP vs Amarok

Bericht door mettesboy »

In de nieuwe amarok is nu ook een 2.0bitd met 180pk en 420nm koppel bij 1750rpm (maar wel 400nm tussen 1500 en 2250 rpm)

Bij de T5gp is dit slechts 400nm tussen 1500 en 2000 rpm.
OK, een marginaal verschil van 250 rpm meer spreiding en 20nm meer op de top. Maar verschil is verschil,uiteraaard.
Die amarok is er wel enkel in een 8-baks automaat.
Misschien iets voor de toekomst in de T5? een rode TDI met 8bak automaat met iets meer pk en koppel dan nu?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: bitd t5GP vs Amarok

Bericht door Pascal-141 »

mettesboy schreef:Misschien iets voor de toekomst in de T5? een rode TDI met 8bak automaat met iets meer pk en koppel dan nu?
Tja ... het blijft slechts een klein 2 litertje ... spijtiggenoeg ...




Waarom blijft de verkoop van de Amarok tegenvallen ?
Omdat de Amarok alleen verkrijgbaar is met het 2L blok , terwijl de directe concurenten (Toyota, Nissan ...) allemaal voorzien zijn van 2,5L en dikke 3,0L motoren !
Iemand die zoiets koopt om écht mee te werken (en er geen boulevard-cruiser van maakt) zal liever een dikke motor hebben .
De Amarok lijkt nochtans stevig gebouwd , een dikke achteras eronder voor het stevige werk ,dikke vering , en ziet er ook goed uit . Maar motorisch te klein.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: bitd t5GP vs Amarok

Bericht door mulrivan-edition »

En de Amarok heeft geen DSG-automaat maar gewoon een automaat met koppelomvormer.
Dat maakt wel een groot verschil vind ik.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: bitd t5GP vs Amarok

Bericht door Donald4Motion »

De Amarok spreekt mij wel erg aan (op het blokje na dan)
misschien als volgende wagen is dit wel wat voor mij. Ik rij niet vaak met aanhangers maar als ik wat eraan hang is het meestal wel erg veel en rij ik behoorlijke afstanden ermee.
Dan spreekt mij zo'n blokje toch wel aan, zuinig als moet maar toch genoeg power als het nodig is. En dat 4x4 komt mij ook wel uit :winter

De automaat komt uit de touareg. Ik denk geen dsg i.v.m. de lage gearing en dergelijke dus vandaar normale automaat.

De Amarok komt wel zeer goed uit de bus en geeft veel concurrenten het nakijken, en ook de grotere jongens met dikkere blokken.
Als je even voorbij het kleine blok kan kijken dan is het wel gewoon een super bakkie.
Persoonlijk kijk ik ook wel neer op die kleine blokjes, maarja downsizen is the way tegenwoordig.
En als je goed kijkt dan zijn er erg veel merken die deze vermogens en meer eruit halen.

Zo'n Amarok koop je ook zeker niet omdat je hem zo nodig hebt voor zijn 4x4, of om zijn trekkracht, maar zeker wel omdat je h'm gewoon wilt hebben of omdat het een VW is(kan ook :winter )
Plaats reactie