Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tankpiepje...
Tankpiepje...
Ik was al bang dat ie stuk was...maar vanochtend ging er toch een piepje en het pompje in de klok ging branden..
1102 km...74 liter ging erin...1 op 14,8...is in deze tijden toch zeer netjes.... ..
1102 km...74 liter ging erin...1 op 14,8...is in deze tijden toch zeer netjes.... ..
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Tankpiepje...
Fluwelen voet of lange afstanden ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Tankpiepje...
Ik denk beiden...zit wel 500 km bij van een weekendje Belgie...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Tankpiepje...
Da's ook een 75 kW toch?
Eens kijken wat die van mij nou eigenlijk verbruikt. Ik rij nu pas voor de eerste keer volledig afgetankt sinds de aanschaf.
Tot nu toe 630 km en hij tikt nu ongeveer half vol (of leeg ) aan.
Zal wel net als bij de T5 zijn dat de meter van daaraf opeens een vrije val maakt?
Eens kijken wat die van mij nou eigenlijk verbruikt. Ik rij nu pas voor de eerste keer volledig afgetankt sinds de aanschaf.
Tot nu toe 630 km en hij tikt nu ongeveer half vol (of leeg ) aan.
Zal wel net als bij de T5 zijn dat de meter van daaraf opeens een vrije val maakt?
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Re: Tankpiepje...
bij mij gaat er geen piep af of lampje branden, leeg is dan gewoon leeg( aldoende leert men )
heb meerdere t4 gezien die geen lampje hadden
heb meerdere t4 gezien die geen lampje hadden
Re: Tankpiepje...
vorige week 922km met 60.5 liter = 1:15.24
ook een ACV
standaard 195/70 R 15C Kei harde zomerbanden, en niet boven de 110 km/h geweest
en voor de rest heel laag in de toeren houden altijd onder de 2000 rpm opschakelen
en zsm naar de 5e versnelling, en daarin lekker op 1 gelijkmatige snelheid laten pruttelen.
ook een ACV
standaard 195/70 R 15C Kei harde zomerbanden, en niet boven de 110 km/h geweest
en voor de rest heel laag in de toeren houden altijd onder de 2000 rpm opschakelen
en zsm naar de 5e versnelling, en daarin lekker op 1 gelijkmatige snelheid laten pruttelen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Tankpiepje...
dat is inderdaad bij de T4 ook zo, maar er gaat ook meer dan 80 liter in (officieel is de tank 80 liter)Marcel E schreef:Da's ook een 75 kW toch?
Eens kijken wat die van mij nou eigenlijk verbruikt. Ik rij nu pas voor de eerste keer volledig afgetankt sinds de aanschaf.
Tot nu toe 630 km en hij tikt nu ongeveer half vol (of leeg ) aan.
Zal wel net als bij de T5 zijn dat de meter van daaraf opeens een vrije val maakt?
maar er zal zo'n 88 - 90 liter ingaan.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Tankpiepje...
Tja Jan ik ben er beroepsmatig mee bezig
de vrachtwagens rijden ongeveer 100.000 km/ jaar incl kraan werk,. en als je gemiddeld op 2.47 zit zoals ik
of op 2.20 km liter zoals de mensen aan de onderkant van het verbruik schema bij de Baas
dan scheelt dat de Baas 4970 liter per jaar (het is dan wel geld van mijn Baas) "maar het is onnodig verstookt"
in het kader van code 95 (verplichte bijscholing CE rijbewijs) wordt inderdaad duidelijk dat een andere rijstijl
het een en ander kan besparen,...
en automatisch ga je in de T4 ook zo rijden, omdat die ACV motor net als die van de vrachtwagen
(bij de vrachtwagen nog wel wat lager ) maar beide motoren kun je heel laag in de toeren rijden...
de vrachtwagens rijden ongeveer 100.000 km/ jaar incl kraan werk,. en als je gemiddeld op 2.47 zit zoals ik
of op 2.20 km liter zoals de mensen aan de onderkant van het verbruik schema bij de Baas
dan scheelt dat de Baas 4970 liter per jaar (het is dan wel geld van mijn Baas) "maar het is onnodig verstookt"
in het kader van code 95 (verplichte bijscholing CE rijbewijs) wordt inderdaad duidelijk dat een andere rijstijl
het een en ander kan besparen,...
en automatisch ga je in de T4 ook zo rijden, omdat die ACV motor net als die van de vrachtwagen
(bij de vrachtwagen nog wel wat lager ) maar beide motoren kun je heel laag in de toeren rijden...
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Tankpiepje...
Heb wel eens gehoord dat diesels olie gaan gebruiken bij het rijden in te lage toeren. Of is dat alleen bij oudere diesels?
Re: Tankpiepje...
Als je je motor te laag in toeren zwaar belast kan grenssmering optreden wat meer slijtage tot gevolg kan hebben.
Gewoon niet overdrijven met laag in de toeren. Dus niet met 2 ton op de aanhanger 1000 toeren draaien.
Maargoed, vandaag getankt en 44 liter op 640 km verbruikt = 1 op 14.5.
Deels stad, deels snelweg en deels 80 km weg. Op lange stukken rijd ik rond de 1700 toeren, soms iets meer soms iets minder. Ik schakel wel op tijd door, tussen de 2000 en 2200 toeren en trek nooit volgas op maar geef geleidelijk gas bij. En zo min mogelijk hard remmen maar uitrollen voor rotondes en stoplichten.
Ik zie hierboven dat het nog beter kan dus misschien aanwennen iets vaker de cc te gebruiken.
Gewoon niet overdrijven met laag in de toeren. Dus niet met 2 ton op de aanhanger 1000 toeren draaien.
Maargoed, vandaag getankt en 44 liter op 640 km verbruikt = 1 op 14.5.
Deels stad, deels snelweg en deels 80 km weg. Op lange stukken rijd ik rond de 1700 toeren, soms iets meer soms iets minder. Ik schakel wel op tijd door, tussen de 2000 en 2200 toeren en trek nooit volgas op maar geef geleidelijk gas bij. En zo min mogelijk hard remmen maar uitrollen voor rotondes en stoplichten.
Ik zie hierboven dat het nog beter kan dus misschien aanwennen iets vaker de cc te gebruiken.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Re: Tankpiepje...
Ik kom niet zuiniger uit als 1 op 10 wat doe ik verkeerd :klappen
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
- patrick 468
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
- Locatie: Breda
Re: Tankpiepje...
ff met je rechtervoet op de weegschaal
of heppie een benzine?
de mijne (2.0 benzine) haalt zo'n 1 op 11, 1 op 12, met idd. lage toeren, lang uitrijden, etc.
of heppie een benzine?
de mijne (2.0 benzine) haalt zo'n 1 op 11, 1 op 12, met idd. lage toeren, lang uitrijden, etc.
Re: Tankpiepje...
als die eenmaal rolt op de gewenste snelheid, al is het 50km/h en het gaat niet bergop, of er hangt een zware aanhanger aan,Joris 407 schreef:Heb wel eens gehoord dat diesels olie gaan gebruiken bij het rijden in te lage toeren. Of is dat alleen bij oudere diesels?
dan is er maar heel weinig vermogen nodig om die snelheid vast te houden, en kan die gewoon heel laag in de toeren zonder problemen!!.
op 20.000 km per jaar op volsynthetische 10w 40 vul ik geen olie bij
en gaat de peilstok van max naar een nivo tussen middel en min bij de volgende verversing dus 1 koffie mok olie op 20.000 km.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Tankpiepje...
Altijd rond de 1:13.
En nee, gas krijgt dat kreng. Ik doe niet aan zuinig rijden, die ACV is gigantisch traag laag in toeren (onder de 1500). Ik irriteer me daar kapot aan, dus rij veel bochten in zijn 2. Voorheen met de 2.4 deed ik bijna alles in zijn 3, want dat maakte toch geen moer uit, die was altijd traag.
Ik rijd inderdaad wel vaak vanaf een 60 km/h in zijn 5. Tenzij ik op een 80 km/h weg rijd, dan trek ik door in zijn 4 en ga pas in de 5 als ik op de gewenste snelheid van ongeveer 85 tot 95 km/h ben. Op de snelweg rijd ik tussen de 130 en 160.
En voor de rest is het gewoon goed opletten en vooral gebruik maken van bepaalde situaties, daarmee kun je volgens mij nog steeds het meest besparen.
Oh jah, ook mijnes heeft geen lampje en ook geen piepje. Alleen een metertje...
mvg Rick
En nee, gas krijgt dat kreng. Ik doe niet aan zuinig rijden, die ACV is gigantisch traag laag in toeren (onder de 1500). Ik irriteer me daar kapot aan, dus rij veel bochten in zijn 2. Voorheen met de 2.4 deed ik bijna alles in zijn 3, want dat maakte toch geen moer uit, die was altijd traag.
Ik rijd inderdaad wel vaak vanaf een 60 km/h in zijn 5. Tenzij ik op een 80 km/h weg rijd, dan trek ik door in zijn 4 en ga pas in de 5 als ik op de gewenste snelheid van ongeveer 85 tot 95 km/h ben. Op de snelweg rijd ik tussen de 130 en 160.
En voor de rest is het gewoon goed opletten en vooral gebruik maken van bepaalde situaties, daarmee kun je volgens mij nog steeds het meest besparen.
Oh jah, ook mijnes heeft geen lampje en ook geen piepje. Alleen een metertje...
mvg Rick
Re: Tankpiepje...
Bedankt voor de info, hier heb ik wat aan. Ik rijdt regelmatig op een stuk waar de max. snelheid 60km/u is. Vaak rijdt ik dan achter iemand die dat dan ook echt op de teller rijdt en twijfel ik tussen 4e en 5e versnelling. 5 is geen probleem dus. Creëer ik misschien alleen een luie motor..frank884 schreef:als die eenmaal rolt op de gewenste snelheid, al is het 50km/h en het gaat niet bergop, of er hangt een zware aanhanger aan,Joris 407 schreef:Heb wel eens gehoord dat diesels olie gaan gebruiken bij het rijden in te lage toeren. Of is dat alleen bij oudere diesels?
dan is er maar heel weinig vermogen nodig om die snelheid vast te houden, en kan die gewoon heel laag in de toeren zonder problemen!!.
op 20.000 km per jaar op volsynthetische 10w 40 vul ik geen olie bij
en gaat de peilstok van max naar een nivo tussen middel en min bij de volgende verversing dus 1 koffie mok olie op 20.000 km.