Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gore details T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: gore details T5

Bericht door frank884 »

Heb laatst een proefrit met een T5 gemaakt en ook met een MB Vito
Ik vindt bij de T5 de console waar de versnellingspook op zit zeer hinderlijk geplaatst
kom er direct met de knie tegenaan (ben wel bijna 2 meter)

verder heb ik geen enkele behoefte om mijn 2002 ACV 102 PK 5 cylinder met 250 nm koppel in te ruilen
voor een 1.9 4 cylindertje met (op papier ook 102 pk en 250 nm koppel) maar dat maakt die in de practijk echt niet waar.

en of die zuiniger is???? geloof er niks van en bij de zwaardere motoren al helemaal niet die wagen wegen ook veel meer.

vorige week op vakantie geweest met de :driveT4 922 kilometer gereden op 60.5 liter = 1: 15.24
dus wat zou ik nog meer willen!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: gore details T5

Bericht door Donald4Motion »

Betreft het trekken naar links of rechts wat veel voorkomt. Dit komt door dat de as harten niet even ver van elkaar af staan.
Is natuurlijk vreselijk irritant als je steeds aan je stuur moet hangen.

De automatische deuren heb ik ook gehad.
Je deur zal altijd sluiten, als je sensor stuk is, die in de rubber afdicht strip zit, dan laat die dat weten door de deur weer eens open te doen als die bijna dicht is. Vervelend, maar het wordt op tijd aan gegeven.
Het geheel kan wel tegen een stootje, alleen het rubber is een duur technisch item dat iets minder kan hebben.

Ik zou ook zeker niet voor een nieuwe gaan en wel voor een 5pittertje natuurlijk.
er zijn leuke turbokits te krijgen voor de 174Pk versie met 250Pk+.
op het forum hier zijn ook een aantal die ermee rijden :toppie
kost wel iets meer dan 250,eurie :winter
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Hey Donald,

Dit van het links of rechts trekken was mij zelf nog niet opgevallen, wij hebben op de zaak 3 130pk caravelle bussen staan. Maar stuk voor stuk rijden ze prima, ze zijn onlangs geupgraded naar de nieuwe look GP ? of zoiets. Trouwens de nieuwe look is aan de ene kant mooi en aan de andere kant 13 in een dozijn. Nu is het net een grote golf haha, maar goed dit is weer smaak.
En inderdaad ik wil wel graag een 5pitter, jammer dat de 5 pitter in de T5 niet zo mooi rouw klinkt als in de T4, alleen hier al om zou ik graag de T4 weer willen hebben.
Ik ben nog de laatste euro's aan het sparen en dan kijken we wel ff wat het budget over laat voor opties en dergelijke. Al moet ik een base line kopen maar de T5 174pk komt er haha. Vanmiddag eerst maar weer eens twee week offshore knoeien en daarna zien we wel weer verder.
:bonk :muur :adhd :bifun
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: gore details T5

Bericht door René »

Hey Jacob welkom terug,

Na jaren T4 nu na 3 jaar ook eindelijk gewend aan mijn full options T5 highline.


Heb die inmiddels ook al weer 3 jaar.
1 luchtkwaliteitsensor klimatronic vervangen, voor de automatische retourlucht als je in tunnels rijdt.

Nadeel T5:
Knie gaat zeer doen van de middenconsole, omdat ik korte pootjes heb moet ik ver naar voren met de stoel.
Je blijft met je broekspijp hangen achter het palletje van je benzineklep.
mijn elektrische schuifdeuren gaan prima, maar lekken iets ( enkele druppels als de duur weer opengaat ) bij heftige regen en dan alleen bij stilstaan.
Ik hoor nu de rolletjes van de schuifdeurgelijder.
In winterse omstandigheden vriezen de schuifdeuren vast, dan is het elektrische systeem niet echt fijn. Maar het herstelt zich zelf wel weer.

Ik heb een 174pk schakel, hij is sterker als mijn T4 qua trekauto maar zo voelt hij absoluut niet aan.


Berrie
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: gore details T5

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

jacobsentertainment476 schreef:Nou kijk dat is ff fijn om te weten, dan zal ik dus achter in gaan zitten met een stroom stok voor de gene die de deuren gaat misbruiken haha.
Nee zonder gekheid, dit is dus een optie die ik graag zou willen, maar eventueel laat schieten.
de elektrische schuifdeur bij ons werkt na 6 jaar nog altijd probleemloos, wordt toch regelmatig gebruikt bij ons.
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: gore details T5

Bericht door rene930 »

De 2.0 TDI in de GP loopt ook lekker hoor, er zit weinig "pit" in deze motoren maar ze hebben genoeg vermogen.
Zuiniger zijn ze er niet op geworden, ik rijdt vol geladen in de stad toch 1 op 9.
Wat me vooral opvalt t.o.v. de T4 is dat de auto veeeel comfortabeler, stiller en fijner rijdt.
Ik heb (met mijn bijna 2 mtr) gekozen voor een ergonomisch tussenschot voor extra beenruimte.
Ik zit vele malen beter als in mijn oude t4 :yes
T5 GP Multivan Edition 25
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Nou vorige week dus van emmen naar den-helder gereden, met een nieuwe t5 gp. Maar bij 4000rpm is de pret over, en ruim daarvooor heb je al het idee dat het gebeurd is met het vermogen. Wij hebben ook de eerste t5 gehad met automaat bak, maar dit wil nog goed van zn plek komen hoor. Ach ja tegenwoordig alles is voor de overheid of het milieu. Ik wil gewoon rij plezier :ikrij :muur
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie