Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
versnelling slaat helemaal vast
- patrick 468
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
- Locatie: Breda
Re: versnelling slaat helemaal vast
toch nog ff over dat bolletje, zou het nou écht niet mogelijk zijn geweest om die constructie in metaal uit te voeren?
Re: versnelling slaat helemaal vast
Hey,
Heb inmiddels wat items over dit onderwerp gelezen op het forum.
Mijn situatie :T4 2.4 diesel - 95 / AAB /300K Plotseling niet meer in 1e versnelling
te krijgen. Na overleg met garage heb ik kopp cylinder op de bak
ontlucht/vloeistof bijgevuld. Allesweer soepel. Dag later zelfde probleem om
Als pook vast zit , krijg je hem er ook niet of nauwelijks uit. uit,
tenzij je motor uitzet. Bij garage geweest . Kopp plaat zou wel goed los
komen,2e hands kopp cylinder op bakgemonteerd. Ding zag er wel beroerd uit.
nieuwe versnellingsbak olie + teflon. Alles ok. Schakelt als in de
boter, Volgende dag > weer soortgelijk geval. Onder het rijden lukt
het meestal wel door extra ontkoppelen en soms met tussengas
pook te verzetten. Het gekke is , dat het zo willekeurig is.
Voor 90% schakelen als de beste , en dan plotseling weer zoo'n
vastlopertje. Pedaalcylinder ?? [ geen lekgezien overigens..]
Bolletjes in schakelstang ?? of toch drukgroep en/of bak?
Als drukgroep of synchromesh- bak stuk is moet je dat toch constant
merken ? Kan pedaacylinder stuk of beetje stuk zijn zonder lekkage ?
[ ik hoop dat dat het is] Hoor graag reactie
Heb inmiddels wat items over dit onderwerp gelezen op het forum.
Mijn situatie :T4 2.4 diesel - 95 / AAB /300K Plotseling niet meer in 1e versnelling
te krijgen. Na overleg met garage heb ik kopp cylinder op de bak
ontlucht/vloeistof bijgevuld. Allesweer soepel. Dag later zelfde probleem om
Als pook vast zit , krijg je hem er ook niet of nauwelijks uit. uit,
tenzij je motor uitzet. Bij garage geweest . Kopp plaat zou wel goed los
komen,2e hands kopp cylinder op bakgemonteerd. Ding zag er wel beroerd uit.
nieuwe versnellingsbak olie + teflon. Alles ok. Schakelt als in de
boter, Volgende dag > weer soortgelijk geval. Onder het rijden lukt
het meestal wel door extra ontkoppelen en soms met tussengas
pook te verzetten. Het gekke is , dat het zo willekeurig is.
Voor 90% schakelen als de beste , en dan plotseling weer zoo'n
vastlopertje. Pedaalcylinder ?? [ geen lekgezien overigens..]
Bolletjes in schakelstang ?? of toch drukgroep en/of bak?
Als drukgroep of synchromesh- bak stuk is moet je dat toch constant
merken ? Kan pedaacylinder stuk of beetje stuk zijn zonder lekkage ?
[ ik hoop dat dat het is] Hoor graag reactie