Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe remschijven t5 2009

vragen over de T5
Plaats reactie
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door alfagek »

Heren, de dealer wilde op mijn bus van 2009 nieuwe remschijven plaatsen.
Er zit een randje op maar laat ze echt niet door vw dealer plaatsen ( weet ik zeker dat ik de hoofdprijs betaal )

Waar haal je betaalbare en standaard schijven ( geboorde schijven mag ook )

Op duitse ebay staan er genoeg, maar twijfel of ik dan wel de juiste heb.

Hoor graag de goede tips.

Gr, Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door emil »

ben voor dit soort "veiligheids onderdelen" niet zo gek op ebay delen
ik ga zelf gewoon naar de plaatselijke onderdelen boer en plaats ze zelf
als je gewoon rijd zijn deze delen goed genoeg
en als er wat mee mocht zijn (schijf geeft het op o.i.d.)dan heb je tenminste een
adres waar je heen kunt ,van ebay heb je alleen een mail adres
stel:
je krijgt een ongeval
politie onderzoekt jou auto
auto komt niet aan de vertraging
verder onderzoek wijst uit dat materiaal van de blokken (of schijven) niet voldoet

waar kun jij het dan naar doorschuiven???
in mijn geval kan ik ze verwijzen naar mijn plaatselijke onderdelen zaak
met mijn verwijt: ik heb blokken en schijven besteld voor een t5 en dat zij dan slechte spullen leveren,
dat kan ik niet zien aan de buitenkant!!
maar het enige wat jij dan zult hebben is een email adres die misschien allang niet meer gebruikt word

ik weet ook wel dat mijn verhaal ver gezocht is maar voor een paar tientjes meer haal ik ze liever bij
een "echte" zaak
sucses
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door alfagek »

Heb veel spullen via ebay vandaan, en niet alleen uit duitsland.

Altijd goede ervaringen gehad, en het zijn winkels met internet verkoop vis ebay, dus heb adres en betaal via pay pal voor de zekerheid dat de goederen die ik betaal wel aankomen anders krijg ik via pay pal mijn geld terug.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door Pascal-141 »

emil schreef:ben voor dit soort "veiligheids onderdelen" niet zo gek op ebay delen
ik ga zelf gewoon naar de plaatselijke onderdelen boer en plaats ze zelf
als je gewoon rijd zijn deze delen goed genoeg
en als er wat mee mocht zijn (schijf geeft het op o.i.d.)dan heb je tenminste een
adres waar je heen kunt ,van ebay heb je alleen een mail adres
stel:
je krijgt een ongeval
politie onderzoekt jou auto
auto komt niet aan de vertraging
verder onderzoek wijst uit dat materiaal van de blokken (of schijven) niet voldoet

waar kun jij het dan naar doorschuiven???
in mijn geval kan ik ze verwijzen naar mijn plaatselijke onderdelen zaak
met mijn verwijt: ik heb blokken en schijven besteld voor een t5 en dat zij dan slechte spullen leveren,
dat kan ik niet zien aan de buitenkant!!
maar het enige wat jij dan zult hebben is een email adres die misschien allang niet meer gebruikt word

ik weet ook wel dat mijn verhaal ver gezocht is maar voor een paar tientjes meer haal ik ze liever bij
een "echte" zaak
sucses
Da's wel een heel kort door de bocht beoordeling van Ebay ...
Heb je wel al eens gecontroleerd WAT er allemaal word aangeboden op Ebay en door WIE ?
Het is niet allemaal "made in China" spul hoor , héééél veel van die spullen zijn gewoon topkwaliteitsonderdelen , net zoals je ze bij de dealer of autoonderdelenshop zou kopen.
Om een voorbeeld te geven : Ik heb een paar maand geleden een complete set remmen (dus 4 schijven en remblokken) gekocht voor mijn T5 op Ebay , een set Zimmermann's . Topkwaliteit ,maar voor een supergoede prijs. Geleverd door een (duitse)auto onderdelenshop, net zoals waar jij jouw spullen gaat halen in Nederland.
Ander voorbeeld : een tijd geleden heb ik wat andere onderdelen gekocht ,toen het werd geleverd , bleek dat het rechtstreeks van een officiele VW dealer kwam in Duitsland , compleet met factuur van VW en alles .

Enneuh ..."een paar tientjes goedkoper" ? Voor mijn complete remmenset betaalde ik via Ebay toch nog en dikke 150eur ! minder dan in de onderdelenshop (waar ik ook nog mooie korting heb)

Dus , op Ebay kopen ? Ja zeker , waarom niet ? Let er gewoon op dat je merk-spul koopt , en dat de verkoper een uitstekende reputatie heeft.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door ktmkrik »

Idd een beetje kort door de bocht Emil, als je ff zoekt vind je originele VW schijven en blokken voor een nette prijs waar de plaatselijke onderdelenboer moeite mee zal hebben om het ook voor deze prijs te leveren.
Waar ik het weg heb is ook nog eens een officiele VW dealer in Duitsland.
Doe mij dan maar origineel en desnoods iets duurder mag dan ook nog wel.
princenhage
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2012, 21:20

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door princenhage »

Je kan ook eens kijken op "www.winparts.nl" levert verschillende merken.


Jaap
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door Dimitri-Turbo »

online kopen is best mogelijk... wat er al gezegd is goed kijken 'wat' je koopt.
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door ktmkrik »

Weet niet hoe het verder in het land bekend is maar de duitse VW dealers leveren al langere tijd onderdelen ver onder de prijs van de Nederlandse dealers.
Zal hun door Pon wel opgeleged worden om van die absurde prijzen te vragen.
Voor mij dus Ebay.de....ff zoeken en heb alles voor een zacht prijsje aan huis gebracht :yes
Misschien een punt van aandacht is als je het snel in huis wil hebben, zoek dan een verkoper die verstuurt met DPD die zijn doorgaans een paar dagen sneller dan DHL

@ Princenhage...Winparts is ook wel behoorlijk aan de prijs maar ze hebben wel een super service!
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door emil »

als je goed weet wat je wilt en weet welk merk en als je zeker weet dat er geen andere uitvoeringen zijn
dan kun je zeker prima via ebay
maar voor mijzelf blijf ik er bij dat ik liever bij een automaterialen zaak haal die ik vertrouw en voor mij uitzoekt
of ik het goede heb
en bij mij gaat het meestal zo dat ik bij een beurtje zie dat de blokken dun zijn ,dan de schijven bekijk en als ik dan beslis
dat die er af moeten even naar de automat zaak en 20 minuten later kan ik alles weer monteren
maar zo ieder zijn ding !!!
:zwaai
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door vaniac »

http://www.atu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.atu.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door robertTREBOR »

emil schreef:ben voor dit soort "veiligheids onderdelen" niet zo gek op ebay delen
ik ga zelf gewoon naar de plaatselijke onderdelen boer en plaats ze zelf
als je gewoon rijd zijn deze delen goed genoeg
en als er wat mee mocht zijn (schijf geeft het op o.i.d.)dan heb je tenminste een
adres waar je heen kunt ,van ebay heb je alleen een mail adres
stel:
je krijgt een ongeval
politie onderzoekt jou auto
auto komt niet aan de vertraging
verder onderzoek wijst uit dat materiaal van de blokken (of schijven) niet voldoet

waar kun jij het dan naar doorschuiven???
in mijn geval kan ik ze verwijzen naar mijn plaatselijke onderdelen zaak
met mijn verwijt: ik heb blokken en schijven besteld voor een t5 en dat zij dan slechte spullen leveren,
dat kan ik niet zien aan de buitenkant!!
maar het enige wat jij dan zult hebben is een email adres die misschien allang niet meer gebruikt word

ik weet ook wel dat mijn verhaal ver gezocht is maar voor een paar tientjes meer haal ik ze liever bij
een "echte" zaak
sucses
Hier zit een hele gezonde heldere gedachtte achter !
Idd. stel je krijgt via e-bay goedkope chineese troep en 6 mnd. later breken die schijven in
stukken i.c.m. een enrnstig ongeval ,en er volgt een onderzoek ben je gewoon flink de LUL !!
Zeker als de E-bay verkoper weet dat die troep verkoopt zal die echt wel spoorloos zijn.

:wjw
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door Pascal-141 »

robertTREBOR schreef:
emil schreef:ben voor dit soort "veiligheids onderdelen" niet zo gek op ebay delen
ik ga zelf gewoon naar de plaatselijke onderdelen boer en plaats ze zelf
als je gewoon rijd zijn deze delen goed genoeg
en als er wat mee mocht zijn (schijf geeft het op o.i.d.)dan heb je tenminste een
adres waar je heen kunt ,van ebay heb je alleen een mail adres
stel:
je krijgt een ongeval
politie onderzoekt jou auto
auto komt niet aan de vertraging
verder onderzoek wijst uit dat materiaal van de blokken (of schijven) niet voldoet

waar kun jij het dan naar doorschuiven???
in mijn geval kan ik ze verwijzen naar mijn plaatselijke onderdelen zaak
met mijn verwijt: ik heb blokken en schijven besteld voor een t5 en dat zij dan slechte spullen leveren,
dat kan ik niet zien aan de buitenkant!!
maar het enige wat jij dan zult hebben is een email adres die misschien allang niet meer gebruikt word

ik weet ook wel dat mijn verhaal ver gezocht is maar voor een paar tientjes meer haal ik ze liever bij
een "echte" zaak
sucses
Hier zit een hele gezonde heldere gedachtte achter !
Idd. stel je krijgt via e-bay goedkope chineese troep en 6 mnd. later breken die schijven in
stukken i.c.m. een enrnstig ongeval ,en er volgt een onderzoek ben je gewoon flink de LUL !!
Zeker als de E-bay verkoper weet dat die troep verkoopt zal die echt wel spoorloos zijn.

:wjw
Inderdaad ...
Maar je moet toch ook niet die goedkope chinese troep willen ! Koop gewoon GOEDE kwaliteitsonderdelen , zoals Zimmermann enz .
Je beslist nog altijd zelf WAT je koopt , dus ogen openhouden bij het kopen .
:zwaai
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Matthijs hoek
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
Locatie: Utrecht

Re: nieuwe remschijven t5 2009

Bericht door Matthijs hoek »

autopartsonline.nl goede ervaring mee en goedkoop
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek. :T6NOLESS
Plaats reactie