Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schuifdeur slot

vragen over de T5
Plaats reactie
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

schuifdeur slot

Bericht door Rogier663 »

Hallo,

Het slot van mijn schuifdeur gaat niet altijd open met de rest van de deuren. Ik zie wel het knopje van het slot een beetje bewegen maar komt niet omhoog. Wanneer ik wat aan de buitenkant aan de handgreep rommel doet ie het meestal wel. Soms doet ie wel gewoon mee maar meerendeels dus niet.

Op slot gaat ie altijd.

Ik heb dus niet het idee dat het aan de schuifdeur contacten ligt aangezien ik het knopje van het slot wel iets zie bewegen.

Heeft iemand misschien een tip??? Ik heb een DC dus om het paneel eventueel te verwijderen ook graag een tip.

Gr. Rogier
Gebruikersavatar
joeyt5
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 nov 2008, 21:32

Re: schuifdeur slot

Bericht door joeyt5 »

Bij mij was het motortje kapot(kunstof vertanding), ik heb de schuifdeur gewoon aan de voorkant van de rails afgedraait (dacht ik). Suc6
When nothing goes right, go left :toppie

T5GP DC
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: schuifdeur slot

Bericht door emil »

mijn rechter voordeur deed ongeveer hetzelfde
afgelopen winter ging ie soms niet dicht -niet zo'n groot probleem -even in de gaten houden met dicht doen met a.b.
toen deed ie het een tijdje goed
maar afgelopen tijd deed ie niets meer -alleen na veel proberen deed ie soms weer
en als een deur dicht blijft valt het tegen om het slot los te halen (wou ook niet met pinnetje omhoog los)
dus de bedrading gecontr was goed ,...toen maar gegokt op een nieuwe heb er ook aan gedacht om een gebruikte
te kopen maar aangezien hij nog 100.000 mee moet leek het mij maar verstandiger een nieuwe te kopen
de prijs was wel even schrikken
160 euro :ie
maar doet het nu dan ook wel weer perfect!!!!
p.s. symptomen waren met bedienen a.b. het pinnetje wel zien bewegen (1 mm) maar niet los of dicht gaan
sucses
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: schuifdeur slot

Bericht door Mickel Moen »

Ik had hetzelfde probleem deze winter, als het erg koud was. In de zomer nergens last en in de winterperiode veel gedoe. Een kwestie van doe ie het of doet ie het niet. De combinatie kou vocht kon wel eens de reden zijn.Het rare was ook, dat ik het idee had, dat als de bus warm was het probleem zich veel minder voordeed. Ik heb het paneel van de deur gehaald en alles wat maar leek met het slot te maken te hebben met WD 40 ingespoten. Van boven, door gaatjes om bochtjes enz.


En? Het slot doet het weer geweldig. Geen probleem meer. Je kunt het altijd eerst eens proberen, voordat je het slot vervangt.

Zie ook: viewtopic.php?f=3&t=30203#p198715" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: schuifdeur slot

Bericht door Rogier663 »

Oke bedankt!!!

Voor alle duidelijkheid, het zit hem dus hoogst waarschijnlijk in het slot en niet in het cv motortje?? Dan ga ik eerst maar eens met WD40 aan de gang, hopenlijk hebben we nog een droog momentje vandaag!

Rogier
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: schuifdeur slot

Bericht door Mickel Moen »

Rogier663 schreef: Ik heb een DC dus om het paneel eventueel te verwijderen ook graag een tip.

Gr. Rogier
Rogier,

Nog over het paneel.

Ik neem aan dat dat vastzit met deze plugjes (grijs). Ik draai er altijd een schroef in en dan kun je ze er makkelijk uit trekken. Heb daarvoor ook een smal houtje met een schroef erdoor. Werkt nog makkelijker. (geen foto)

Afbeelding
Succes.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: schuifdeur slot

Bericht door emil »

wd 40 heb ik ook geprobeert
leek ook even te helpen maar zie de foto's
bij de rechter voor deur is het een geheel , het zal achter wel iets anders zijn maar meen me te herrinneren dat
het er wel een beetje op lijkt (heb het lang geleden ook al eens losgehad ,weet niet meer precies)
P1010049.JPG
Bijlagen
P1010050.JPG
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: schuifdeur slot

Bericht door Rogier663 »

Vandaag deurpaneel van de schuifdeur gedemonteerd en slot en stangen (voor zover je er bij komt) ingespoten met wd40, het lijkt idd te werken.

Bedankt voor de tips.

Rogier
Plaats reactie