Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

glaslook panelen vervangen door glas

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door harry t5 191 »

Toevallig hebben 2 verschillende dealers het bij mij zonder morren of moeilijk doen uitgevoerd!
Ook heb ik met een andere bus bij de Douane (Vito :muur )vanwege ombouw invalidenvoertuig de bevestiging gekregen dat als er plaatmateriaal achter de glaspanelen zit het geen enkel probleem is! :zwaai

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Rogier663 »

-----------
Laatst gewijzigd door Rogier663 op 09 jul 2012, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

harry t5 191 schreef:Toevallig hebben 2 verschillende dealers het bij mij zonder morren of moeilijk doen uitgevoerd!
Ook heb ik met een andere bus bij de Douane (Vito :muur )vanwege ombouw invalidenvoertuig de bevestiging gekregen dat als er plaatmateriaal achter de glaspanelen zit het geen enkel probleem is! :zwaai

:T54LIFE :wjw :toppie
Jammer dat je wederom met enkel eigen ervaringen komt en niet met een linkje van het RDW of zo iets komt :zwaai
Maar ik vind het allemaal gescheten, mijn glaslook zit er netjes op, en ben voorlopig niet in de markt voor nieuwe panelen.

Toch blijft het raar dat er zo uiteenlopende meningen zijn :bonk
fred blue bus
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 jun 2012, 17:52

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door fred blue bus »

Ik heb het idee dat hier nog veel onduidelijk over is.
Ik ben toch van plan om er echt glas tegen aan te plakken.
Als ik hier problemen mee zou krijgen, ga ik de discussie wel aan.
En als dat gebeurd, dan laat ik dat wel weten.
Wat ik ook zou kunnen doen, eerst glas er tegen aan, dan dubbele cabine inbouwen.
Dan wordt hij weer gekeurd. En dan afwachten wat er gebeurd.

Ik zal maandag direct afspraak maken.

Mvg Fred
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Dimitri-Turbo »

Heb jaren gereden met mijn oude T5 en glaslook panelen rondom (was een enkele cabine) nog nooit problemen mee gehad....
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door dvr »

fred blue bus schreef:Ik heb het idee dat hier nog veel onduidelijk over is.
Ik ben toch van plan om er echt glas tegen aan te plakken.
Als ik hier problemen mee zou krijgen, ga ik de discussie wel aan.
En als dat gebeurd, dan laat ik dat wel weten.
Wat ik ook zou kunnen doen, eerst glas er tegen aan, dan dubbele cabine inbouwen.
Dan wordt hij weer gekeurd. En dan afwachten wat er gebeurd.

Ik zal maandag direct afspraak maken.

Mvg Fred


Er zal weinig gebeuren ik ben al eens in een grote controle doorgelicht door alle instanties
ik heb een bestel uitvoering en rij er al vanaf oktober 2007 mee.
dvr nr 285
Leon H
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 okt 2011, 18:37
Locatie: Zevenbergen

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Leon H »

Beste Wjw ers

Ziet er super uit die glas panelen

Heb ik gelijk twee vragen:
Zou het mogelijk zijn om 4 glaspanelen te plaatsen op een gesloten bestelbus lange wielbasis?
En kunnen ze het garanderen dat de glas panelen er niet af komen?

Ik zou namelijk graag 4 glaspanelen op mij bus laten monteren.

Groet Leon
Een dag niet gereden in me T5 is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door harry t5 191 »

Ja hoor,op een dichte bestelbus kun je ook ramen plakken.
En ze vallen er echt niet af hoor! :lach
Bij mij zitten ze er 6 jaar op en ben er nog nooit één verloren.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Klusman »

Als een multivan naar grijs kenteken wordt omgenbouwd, dan komt er een tussenwand in en wordt alleen het raam links achter van binnen uit degelijk dicht gemaakt met volgens mij een staal plaat, rechts achter blijft gewoon open.
Kijk maar eens naar fotos op internet
Als je een transporter wil voorzien van glaslook panelen of glaspanelen is dit geen proleem.
Het gaat erom dat de binnenzijde niet veranderd, dus dicht.
Kijk eens naar de verschilende versies.
Alleen de transporter, is dicht, multivan ,kombi enz hebben rondom glas, daar is typegoedkeuring voor.
Als je een standaard dc besteld zit er achter niets op, een comfortline heeft weer wel glaslook.
Dus als je er glas in wil, dan is dit geen probleem, wordt hetzelfde gelijmd als de ruit in een kombi, met extra kit in het midden.
Glaslook of echt glas en dus donker, wordt allebei gloeiend heet in de zon, daardoor gingen de eerste glaslook ook naar de haaien.
Met glas zal dit niet gebeuren.
ronvanzijl
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jun 2012, 14:39

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door ronvanzijl »

hmmmm, ik wordt niet vrolijk als ik dit lees.
Mijn T5 wordt 31-7 geleverd (als alles mee zit) en wordt door Snoeks voorzien van glaslook panelen.
Als ik dit hier lees dan ziet dit er niet geweldig uit.

Staat daar nergens een voorbeeldfoto van?
Op de site van Snoeks is dat wel een minpuntje dat je nergens afbeeldingen van ziet alleen van de DC

Wat is er zo minder aan de Snoeks panelen, ziet het er niet uit als glas?

Alvast bedankt,
gr. Ron
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

ronvanzijl schreef:hmmmm, ik wordt niet vrolijk als ik dit lees.
Mijn T5 wordt 31-7 geleverd (als alles mee zit) en wordt door Snoeks voorzien van glaslook panelen.
Als ik dit hier lees dan ziet dit er niet geweldig uit.

Staat daar nergens een voorbeeldfoto van?
Op de site van Snoeks is dat wel een minpuntje dat je nergens afbeeldingen van ziet alleen van de DC

Wat is er zo minder aan de Snoeks panelen, ziet het er niet uit als glas?

Alvast bedankt,
gr. Ron
Er zit een groot verschil in de "oudere" panelen van de T5 (2005-2008) en latere af fabriek panelen.
Ook is er weer verschil met de Snoeks versie.
Mijn nieuwe Snoeks panelen (de foto) zijn al veel beter, maar het is nog geen glas!
Ik ben gegaan voor de Snoeks panelen omdat de regels omtrent het glas voor mij nog steeds onduidelijk zijn.
Met name de dikte vind ik jammer en dat zal bij Glas beter zijn, de panelen zijn verder wel erg strak.

Afbeelding
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Klusman »

ronvanzijl schreef:hmmmm, ik wordt niet vrolijk als ik dit lees.
Mijn T5 wordt 31-7 geleverd (als alles mee zit) en wordt door Snoeks voorzien van glaslook panelen.
Als ik dit hier lees dan ziet dit er niet geweldig uit.

Staat daar nergens een voorbeeldfoto van?
Op de site van Snoeks is dat wel een minpuntje dat je nergens afbeeldingen van ziet alleen van de DC

Wat is er zo minder aan de Snoeks panelen, ziet het er niet uit als glas?

Alvast bedankt,
gr. Ron
Ron , als je dit bericht doorleest, lees je gewoon dat er veel mag.
Direct een comfortline dc bestellen dan heb je glaslook achter.
Je laat dit door snoeks doen, en jp heefter goede ervaringen mee, dat het niet gelijk zit ligt misschien aan meer lijm.
Even een vraagje, 31-7 levering, heb je dit al bevestigd gekregen, ik heb er een besteld op 3 november 2011, en heb vrijdag te horen gekregen dat de productieweek onbevestigd is verschoven naar week 34, Dsg ,4motion, rns 315 enz. erop.
Volgens mijn dealer krijg ik van Pon een brief met uitleg omtrent het steeds verschuiven van de productieweek.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

Klusman schreef:
ronvanzijl schreef:hmmmm, ik wordt niet vrolijk als ik dit lees.
Mijn T5 wordt 31-7 geleverd (als alles mee zit) en wordt door Snoeks voorzien van glaslook panelen.
Als ik dit hier lees dan ziet dit er niet geweldig uit.

Staat daar nergens een voorbeeldfoto van?
Op de site van Snoeks is dat wel een minpuntje dat je nergens afbeeldingen van ziet alleen van de DC

Wat is er zo minder aan de Snoeks panelen, ziet het er niet uit als glas?

Alvast bedankt,
gr. Ron
Ron , als je dit bericht doorleest, lees je gewoon dat er veel mag.
Direct een comfortline dc bestellen dan heb je glaslook achter.
Je laat dit door snoeks doen, en jp heefter goede ervaringen mee, dat het niet gelijk zit ligt misschien aan meer lijm.
Even een vraagje, 31-7 levering, heb je dit al bevestigd gekregen, ik heb er een besteld op 3 november 2011, en heb vrijdag te horen gekregen dat de productieweek onbevestigd is verschoven naar week 34, Dsg ,4motion, rns 315 enz. erop.
Volgens mijn dealer krijg ik van Pon een brief met uitleg omtrent het steeds verschuiven van de productieweek.
Ik denk dat de platen gewoon een stukje dunner zijn, als dit met lijm opgevuld moet gaan worden dan heb ik daar minder vertrouwen in. Het is vermoedelijk gewoon een keuze van materiaal geweest.
Verder inderdaad erg tevreden.

@ Ron, Gewoon eens gaan kijken bij Snoeks voordat de panelen erop gaan, kan je dan altijd beslissen of je dat laat vervallen en toch voor echt glas gaat.

Succes met de keuze.
fred blue bus
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 jun 2012, 17:52

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door fred blue bus »

Ik ben hopelijk volgende week aan de beurt.
Dan zal de dubbel cabine, leerpakket,( kosten 1000,- extra met grijze stiksel) glaslook panelen en achterbetimmering gedaan worden in Drachten.
Dit is een raiaktie van snoeks, waarbij de 3 stoelen onafhangkelijk in de cabine verschoven kunnen worden +/- 5 cm.
Ik laat toch eerst de panelen van snoeks er op plakken.
Ik kan later, als het me niet bevalt, vervangen voor echt glas.
Voor dat geld laat ik eerst een achteruitrij camera inbouwen.
De levertijd is inderdaad spannend eind oktober begin november besteld,
Eerste febr toen maart, weer verschoven, het zou dan week 21 worden.
Ondertussen was dit ook gewijzigd, en wisten ze helemaal niet wanneer de bus geleverd ging worden.
Optie was om van dsg af te stappen en 4 motion te bestellen, dit was wel duurder maar zou voor rekening van de dealer zijn.
Ik heb dat niet gedaan, onder tussen toch weer bericht gekregen dat het wel week 21 zou worden.
Waarschijnlijk heeft audi voorrang, ze gebruiken immers dezelfde bakken.
Er is mij ook verteld dat in de dsg bak een onderdeel in zit wat met kernenergie te maken heeft.
En dit onderdeel zou uit japan komen, en we weten allemaal wat daar gebeurt is.

Mvg Fred
Sexbierum
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

De officiële regels omtrent de glas panelen!
Een mailtje aan het RDW maakte mij het allemaal duidelijk.

Hier de reactie:
<<<<U vraagt in uw mail naar de regels van de ruiten in de laadruimte van een bedrijfsauto.

In de BPM regelgeving is opgenomen dat in de zijwand geen zijruiten mogen zijn aangebracht. Over de doorzichtbaarheid wordt niet iets gezegd. Ruiten zijn van glas dus als u panelen van glas heeft gemonteerd dan kan de belastingdienst dit niet accepteren. U dient panelen van een ander materiaal dan glas te monteren. Nadere informatie vindt u op de website van de belastingdienst. Ik plak de link bij:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inrichting

Heeft u nog vragen na het lezen van deze mail dan kunt u mailen of bellen. Wij helpen u graag verder. Het telefoonnummer van de RDW is 0900 07 39>>>>

De belangrijkste alinea uit de link:
<<<<Zijruiten

Heeft de bestelauto meer zijruiten dan is toegestaan? Dan moet u deze vervangen door panelen van ondoorzichtig materiaal. Dit mogen geen glazen panelen zijn, ook niet voor een deel. U moet de panelen rechtstreeks aan de carrosserie vastlassen of -lijmen, bijvoorbeeld met speciale carrosserielijm. U mag de panelen niet plaatsen in de bestaande raamrubbers of vastzetten aan de carrosserie met bijvoorbeeld popnagels, schroeven, klemmen of bouten en moeren. Voor de afwerking van de las- of lijmconstructie mag u wel een deel van het raamrubber laten zitten.>>>>>

Lijkt me duidelijk het mag dus niet! Of je er ooit problemen mee krijgt is het tweede :nuts
Maar als er bij een ongeluk een mierenne#ker is die er een probleem van maakt dan zou het je duur kunnen komen te staan.
Of bij een keuring een overijverige keurmeester dan moet het er weer af.
Of een controle waarbij een overijverige diender het even aan de belastingdienst doorgeeft, dan kan je de BPM afrekenen :bonk
Al met al zijn de regels duidelijk, en een ieder doet ermee wat hij wil :yes :wjw
Plaats reactie