Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Endebendebus reloaded...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door jorritK »

Heerlijk om te lezen. Wat een prachtig en doordacht resultaat. Ook ik krijg zin om weer een bus om te bouwen terwijl ik net "klaar" ben :nuts Ben erg benieuwd naar het vervolg. Waarom ga je het dak nu pas inbouwen trouwens?
Gebruikersavatar
it.hoogendorp
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 sep 2008, 17:28

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door it.hoogendorp »

heel mooi bussie alles bij elkaar zo hoor, hoop dat je er veel kampeerplezier mee gaat beleven.
Mooi, het eerste bed, denk bij ons allemaal in het begin bijna hetzelfde.
Dan krijg je de smaak te pakken en hou je nooit meer op :gekte :gekte :gekte
groeten,

Theo
na regen komt echt altijd zonneschijn, al duurt het soms wel erg lang.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

jorritK schreef:Heerlijk om te lezen. Wat een prachtig en doordacht resultaat. Ook ik krijg zin om weer een bus om te bouwen terwijl ik net "klaar" ben :nuts Ben erg benieuwd naar het vervolg. Waarom ga je het dak nu pas inbouwen trouwens?
Tja...ik had geen geld voor een dak en er ook geen gevonden, dus dachten we dan beginnen we gewoon. :lach Komt het vanzelf, anders komt het er nooit van he...Toen ik lekker bezig was kwam het dak vanzelf op ons pad :zwaai
We moeten nu wel voorzichtig inbouwen. We zijn ons geestelijk en lichamelijk aan het opladen als het ware. Zojuist een fietsdrager aangeschaft voor de achterklep. :gekte
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
kolebrie

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door kolebrie »

Ook hier van deze zijde complimenten voor jullie mooie inbouw :klappen :klappen


:zwaai


Ricard
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Jongens (en meisjes) ik word nog verlegen van al die complimenten.... :sjaal :sjaal
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Lang ge-dimdamd over de plaats van de 220 V "walaansluiting". We wilden liever geen gat in de bus zagen (dat zegt degene die over een week z'n dak eraf gaat zagen :ie ) dus een andere oplossing gezocht. We hadden keus tussen: achter het blinde rechter reflector raampje of naast de trekhaak. Nadeel van het reflector gedeelte is eigenlijk dat je steeds dat ding eruit moet wippen, en dat op gegeven moment, de bumper en/of dat "blinde ding" zo lam is dat het vanzelf ergens op de autoroute blijft liggen dus gaande weg viel die optie af. Toch maar even de achterbumper verwijderd en och och, wat een roest.... :alarm Dus eerst roestvrij maken en in de rommel gezet. Ook de trekhaak een beurt gegeven, ik was er toch. Het plaatje van de trekhaakstekker was te klein voor twee, dus eraf geslepen. Nieuwe gemaakt van een restje 3mm plaat (wie bewaard heeft wat) en nu zitten beide stekkers gebroederlijk naast elkaar. De kabel is van het degelijke rubber buitentype, en de contactdoos extra afgedicht met siliconenkit. (Bij ons in de scheepvaart hangen die dingen jaren in weer en wind) Wat nog moet, is een beetje zwart maken want dat blauw vinden we niet zo. :lach Eigenlijk moet die hele bumper een opknapbeurt maar dat is van later zorg.
Ook het luikje van de "voorraadkast afgewerkt met alu- hoeklijntjes....staat toch iets strakker.
Bijlagen
samen
samen
eerste optie...
eerste optie...
afgewerkt..
afgewerkt..
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door erik988 »

Ha Thomas,
Nog geen tijd gehad om het hele verbouwverhaal te lezen, maar vanavond een vrije avond :toppie en eens gekeken waar het donordak naar toe gaat. Je bus wordt steeds mooier, slimme inbouw, praktisch, prachtig afgewerkt; klasse. Handig trouwens zo'n 2e schuifdeur! Als je straks het hefdak er op hebt, doe je de bus nooit meer weg...
:T44EVER
Ik vind de ombouw naar camper nog steeds de beste aanpassing die de bus heeft kunnen ondergaan. Zie je zaterdag.
groet,
Erik
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door erik988 »

Ha Thomas,
Het was gezellig en productief deze ochtend. Succes met het ombouwen van de dak... Bij deze enkele foto's van het betere slijpwerk! Op naar het meer delicate werk...
groet,
Erik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Multivan Generation »

Hee, dat ken ik,
nu begint 'vertrouwd' werk :gekte

Succes met zagen :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

[quote="erik988"]Ha Thomas,
Het was gezellig en productief deze ochtend. Succes met het ombouwen van de dak... Bij deze enkele foto's van het betere slijpwerk! Op naar het meer delicate werk...
groet,
Erik.

Het was inderdaad gezellig!! :zwaai een lekker bakkie koffie in de bus van Erik in de donkere kippenschuur van "ome Jan" , met een stroopwafel voordat we de donorbus van het dak zouden bevrijden. Bedankt voor je goeie adviezen Erik en de leuke dag. Het dak ligt nu op schragen in de voortuin. Het doek hebben we verwijderd, dat scheurde op gegeven moment door 20 jaar trouwe dienst, geholpen door een haak. Morgen maar gelijk beginnen met demonteren van de profielen. :knipoog
Bijlagen
Lekker bezig...
Lekker bezig...
Wat errug he...
Wat errug he...
klaar voor transport
klaar voor transport
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door pluuke »

Mooi dakkie hoor ! :toppie
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door jorritK »

Leuk om te lezen, en heeel veel succes met schoonkrabben :nuts
Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Gisteren en vandaag volop bezig geweest het donordak te bewerken. Goeie tips van de site van Peter (http://www.eldiape.com/" onclick="window.open(this.href);return false;) Wat zit die *&$@ kit vast zeg. De stukken blik komen in elk geval enig gedeukt uit het donordak. Gelukkig laat het blik zich ook gemakkelijk weer recht slaan. De sikaflex resten op het profiel van het tentdoek laten na het meeste te hebben weg geschraapt oplossen met remmenreiniger. Vandaag de schaal naar de spuiter gebracht. Los op de auto met een rest ikea matras (pjoter of hutsekluts) . Alle rubbers netjes schoongesopt en drooggemaakt, morgen nog het voorste stuk blik en de voorste blokjes uit de goten peuteren. :nuts
Nog een vraag voor de campermensen: We willen graag een nieuw doek bestellen. Maar een nieuw doek heeft een benedenomtrek die 10 cm korter is dan het profiel. Boven is het doek 14 cm korter. Heeft iemand ervaring met het bestellen van een nieuwe tent? (op basis van gegevens van "stofamstuck.de") het dak is van 91. Mogelijk kan het doek deze centimeters nog rekken???
Bijlagen
...
...
zweten op de vierkante meter
zweten op de vierkante meter
Op naar de spuiter
Op naar de spuiter
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Vandaag alle gereedschappen, onderdelen en alles wat ik nog denk te kunnen gebruiken verzameld en in de bus gestopt. Morgen is "zaagdag". Ik heb al enig afteken werk op mijn eigen bus gedaan met stift. Ook is de hemel en isolatie eruit. Van een bouwzeil heb ik een operatiekleed gemaakt. Een gat uitgesneden op het donordak zodat met ductape het simpel af te plakken is. Nu nog morgen moed verzamelen,...(En hopen dat ik geen kabelboom doorzaag :lach ) Ondertussen ook de schaal binnen neergelegd zodat het schoongemaakt en voorzien van "faltenbalg" en rubber .
Bijlagen
kaal he
kaal he
IMG_0747.jpeg
IMG_0749.jpeg
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door pluuke »

Ziet er mooi uit die nieuwe tent :toppie
Je rubber is net te kort ?
Mooiste is de deling exact in het midden te leggen, dus daar ook beginnen.
Als je te kort komt iets meer trekken aan het rubber tijdens het erop leggen.
Op die totaallengte zit best nog wat rek.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie