Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Subwoofer in California

vragen over de T4
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Subwoofer in California

Bericht door eindgebruiker »

Heeft iemand ervaring met een subwoofer in een California? Wat is een goeie plek?
Onder de voorstoelen zit het draaiplateau, daar is dus geen plek. Onder de achterbank zou mooi kunnen, maar dan zit je met de kabels en het feit dat de bank moet kunnen schuiven.
In een van de kastjes? Gaan de deurtjes dan niet klapperen?
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Subwoofer in California

Bericht door pluuke »

Heb zelf geen CC, maar mij lijkt tussen de keuken en de bestuurdersstoel een mooie plek...
Bijlagen
f_33654001_3.jpeg
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Subwoofer in California

Bericht door Pascal-141 »

pluuke schreef:Heb zelf geen CC, maar mij lijkt tussen de keuken en de bestuurdersstoel een mooie plek...
Is niet ideaal , je hebt daar de ventilatie waar warme lucht uitkomt wanneer de webasto aanstaat ...

Had er ook al achter gezocht , om een plekje te vinden voor een sub , zonder het interieur van de California te verkloten , maar er is eigenlijk geen plaats voor , behalve dan in de kofferruimte ( wat dan weer teveel plaats inneemt) .
Ik heb het idee van de sub maar laten varen , en heb kwalitatieve speakers gemonteerd op de originele plaatsen en de deuren geisoleerd met dempingsmateriaal , en in de keukenkast heb ik een 4 kanaalsversterker . Ondanks er geen sub inzit , speelt het geheel toch heel netjes nu :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
mptje
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 sep 2011, 13:27
Locatie: zuidlaren

Re: Subwoofer in California

Bericht door mptje »

Ik heb hetzelfde probleempje, maar zit nu te denken aan een Sinus Live Bass Pump III voor 40 euro.(conrad)
Die 13 cm is overal wel weg te moffelen.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft ?
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Subwoofer in California

Bericht door J.F.A. »

Pascal-141 schreef:
pluuke schreef:Heb zelf geen CC, maar mij lijkt tussen de keuken en de bestuurdersstoel een mooie plek...
Is niet ideaal , je hebt daar de ventilatie waar warme lucht uitkomt wanneer de webasto aanstaat ...

Had er ook al achter gezocht , om een plekje te vinden voor een sub , zonder het interieur van de California te verkloten , maar er is eigenlijk geen plaats voor , behalve dan in de kofferruimte ( wat dan weer teveel plaats inneemt) .
Ik heb het idee van de sub maar laten varen , en heb kwalitatieve speakers gemonteerd op de originele plaatsen en de deuren geisoleerd met dempingsmateriaal , en in de keukenkast heb ik een 4 kanaalsversterker . Ondanks er geen sub inzit , speelt het geheel toch heel netjes nu :lach
Hoi Pascal. Heb je al gekeken of er nog ruimte is onder de koelkast voor de sub woofer ? Misschien is daar nog iets te realiseren met ruimte ??

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Subwoofer in California

Bericht door Icebox »

Ik geloof dat er onder de koelkast geen ruimte is.

groetjes,
Sinja

Ps. watertank eruit....?! :gekte
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Subwoofer in California

Bericht door Pascal-141 »

J.F.A. schreef:
Pascal-141 schreef:
pluuke schreef:Heb zelf geen CC, maar mij lijkt tussen de keuken en de bestuurdersstoel een mooie plek...
Is niet ideaal , je hebt daar de ventilatie waar warme lucht uitkomt wanneer de webasto aanstaat ...

Had er ook al achter gezocht , om een plekje te vinden voor een sub , zonder het interieur van de California te verkloten , maar er is eigenlijk geen plaats voor , behalve dan in de kofferruimte ( wat dan weer teveel plaats inneemt) .
Ik heb het idee van de sub maar laten varen , en heb kwalitatieve speakers gemonteerd op de originele plaatsen en de deuren geisoleerd met dempingsmateriaal , en in de keukenkast heb ik een 4 kanaalsversterker . Ondanks er geen sub inzit , speelt het geheel toch heel netjes nu :lach
Hoi Pascal. Heb je al gekeken of er nog ruimte is onder de koelkast voor de sub woofer ? Misschien is daar nog iets te realiseren met ruimte ??

Fred
Onder de koelkast zit de omvormer enz , het is niet aan te raden daar een geluidsdichte kist te gaan inbouwen voor een sub , omdat dan misschien de koeling vd omvormer enz in het gedrang komt .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Subwoofer in California

Bericht door Pascal-141 »

Icebox schreef:Ik geloof dat er onder de koelkast geen ruimte is.

groetjes,
Sinja

Ps. watertank eruit....?! :gekte
Een camper zonder watertank is geen camper hé :knipoog
Trouwens , bij mij zit de watertank boven het linker achterwiel , dus in de kleerkast .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Scoop
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010, 15:08

Re: Subwoofer in California

Bericht door Scoop »

Heb zelf in de California de subwoofer hangen (met een strap aan het verwarmingskanaal)aan de voeten van de bijrijder. Daar dit een bastube betreft komt de beenruimte helemaal tot minimaal niet in mindering. Ook de aansluitingen zijn makkelijk te verwezenlijken omdat de bekabeling niet door de hele auto moet. Lukt natuurlijk niet met elke tube, maar na veel meten ben ik op deze terechtgekomen.
http://www.bazooka.com/products/mobile/ ... d-Tube-P35" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog geen moment spijt van gehad, geluid in de CC is nu gewoon meer dan adequaat. Tis natuurlijk geen boomcar, maar menig jongetje met zijn Need for Speed car en installatie kan komen luisteren.
Indien gewenst kan ik je een foto sturen van de onopvallende installatie.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Subwoofer in California

Bericht door Henk-1 »

Ik heb een oude pioneer subwoofer gekocht op marktplaats voor weinig :yes
Je kunt de luidspreker uitgang van de radio direct aansluiten op de ingang van de subwoofer.
Die helemaal uitelkaar gehaald en de inhoud opgemeten en berekend.

Toen van hout een kist gemaakt, hij ligt nu achterin mijn Citroen C1
Heb er nog 2 extra luidsprekers erbij gebouwd maar dat hoeft natuurlijk niet.
Je kunt dus een subwoofer kast passend maken voor je California
Geluid is echt :toppie :ie :yes

Bovenkamer bas luidspreker is luchtdicht (alles met kit dichtgeschroeft), bas komt alleen uit de buizen

Misschien is dit een idee
xIMG_8843.jpg
xIMG_8844.jpg
xIMG_8847.jpg
IMG_8848.jpg
xIMG_8845.jpg
IMG_8846.jpg
xIMG_8853.jpg
xIMG_8854.jpg
IMG_8862.jpg
xIMG_8912.jpg
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Californiaatje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:09

Re: Subwoofer in California

Bericht door Californiaatje »

Ik heb op de volgende wijze een pioneer subwoofer geplaatst. Het betreft een california van '91 zonder legbak onder aan dashboard. Esthetisch niet je van het (hebIk heb de boel liever uit het zicht) maar het klinkt wel als een tierelier. Eerst geprobeerd om de sub achter de bestuurdersstoel te plaatsen tegen aanrechtje maar dan kun je de stoel niet meer omdraaien. Succes ermee
Bijlagen
subt4.jpg
subt4.jpg (70.78 KiB) 2773 keer bekeken
1991 california coach paprika rood omgebouwd van aab naar acv incl. airco en stabilisator achter.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Subwoofer in California

Bericht door pluuke »

Henk-1 schreef:Die helemaal uitelkaar gehaald en de inhoud opgemeten en berekend.
Eeej lachen zeg !
Dat heb ik ook ooit gedaan, het ontwerp was wel bestaand en van Magnat.
Het is een zgn. push-pull opstelling, waarbij de 2 speakers tegenover elkaar staan.
Ze zijn net andersom gepoold aangesloten, waardoor de uitslag één kant uit is.
Één zijde van de kist is gesloten, (drukkamer-type), de andere zijde heeft ook alleen een poort (bas-reflex-type).

De inhouden van de 2 compartimenten ook omgerekend naar een afmeting kast die mij uitkwam.

En dat ding gaat laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag :yes
Op deze subwooferkist zit een mono geschakelde stereo eindversterker geschroefd.
Het hele zaakje kan ik snel aansluiten en weer losmaken.
Deze ligt vervolgens onder in een van mijn 2 kasten. Als we op vakantie gaan moet ie even plaats maken voor een klap-krat, die heeft dezelfde afmeting. :yes

Zo dacht ik dat het wellicht ook een mogelijkheid is om achter de bestuurdersstoel een passende kast te maken, die ook uitneembaar is. Als ie niet voor de keuken uitkomt, zit ie niet direct in de uitstroom van warme lucht...maar wel redelijk in de buurt daarvan, dat wel.

Plus je stoel moet ook nog ver genoeg rond kunnen draaien, dus eigenlijk was het een waardeloos idee :bifun
Ben goed bezig !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Bossie
Berichten: 200
Lid geworden op: 11 feb 2007, 12:03
Locatie: OV

Re: Subwoofer in California

Bericht door Bossie »

Ik heb deze onder de rechter voorstoel liggen.
Super geluid.
Ik weet niet wat voor draaiplateau je hebt, maar je kan 'm ook ergens op de zijkant plaatsen.
Bijlagen
Excalibur X700.1USR actieve subwoofer.jpg
Excalibur X700.1USR actieve subwoofer.jpg (5.42 KiB) 2732 keer bekeken
T4 2.5 TDI LWB camper 2002
Fox 1.2 2007
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Subwoofer in California

Bericht door heartbeat »

Ik heb een actieve subwoofer van pioneer TS WX 206A eerst een in de kofferbak maar ja neemt veel ruimte in daarna een platte lange TXW 77A die precies achter tegen de bank aan paste maar achterin veel bass en dan voorin net niet genoeg dus achterin werden ze gek en ik zelf had niet genoeg deze wee verkocht en voor een kleinere variant gegaan ook weer van pioneer die bevallen me goed nu een klein vierkante TS WX11A deze mooi tegen keuken kastje aan achter de bestuurders stoel maarja dan zit je er weer zodichtbij en hij heeft dan geen klank kast dus niet echt mooie bass balen zeg
toen maar even vrouw op stang gejaagt om te vertellen dat ik het keukenkastje ging gebruiken voor een Sub
ik heb in het kastje de pioneer sub geplaast met klitteband en zo even getest en ja dat is de oplossing nu mooi vol geluid
alleen rammelt nu het kast deurtje hier heb ik gewoon een strookje vilt geplakt onder en boven en weg rammel
de sub is zo klein dat er nog voldoende ruimte blijft voor al je spullen

ik ben er zeer tevreden mee nu

suc6 en grt rob

als er mensen zijn met andere en meer ideen blijf ik dit volgen wie weet zijn er nog meer tevrede mensen met een mooie andere oplossing en ook ik zie die graag
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Subwoofer in California

Bericht door Multivan Generation »

Rob,
kun je een kiekje plaatsen van je oplossing?

Ik heb zelf mijn subwooferkast berekend en zo gemaakt dat die kast onder de multivanbank past.
Bij kamperen halen we hem er even uit.
De aansluitpunten zijn gemaakt in het linker achterpaneel..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie