Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

reparatie garantie

vragen over de T5
Plaats reactie
hugo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:15

reparatie garantie

Bericht door hugo »

wie weet raad

Ben in Lissabon gestrand met een kapot 2 massa vliegwiel van mijn Volkswagenbus 1900 TDI 105 PK.
Deze heb ik laten maken in Portugal bij een officiele Volswagendealer. Kosten 1.650 euro. Na +/- 300 km ging mijn waarschuwingslampje van de olie branden. Wat blijkt nu ze hebben hoogstwaarschijnlijk de nieuwe oliekering verkeerd of niet de goede kering geplaatst. Ik moest ongeveer om de 300 km olie bijvullen. Hij lekte tussen het vliegwiel en de motor.
Nu denk ik dat dit onder de reparatiegarantie van de VW valt. Maar hier kom ik niet verder mee. Hoe kom er achter wat ik nu moet doen. Want eenmaal 1.650 euro betalen vind ik genoeg.

Hugo
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: reparatie garantie

Bericht door Wim T4 935 »

Neem contact op met je rechtsbijstandsverzekeraar.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: reparatie garantie

Bericht door robertTREBOR »

vw geeft binnen europa garantie op reparatie is mijn ervaring;

mijn voorbeeld;

Ik had mijn distributieriem laten vervangen bij mijn T4 2500 tdi bij de vw dealer in Ned.
20.000 km later versprong die een of meerdere tanden en rammelde de zuigers tegen de kleppen tijdens mijn vakantie in Zuid Frankrijk, omdat e.o.a. kneus hem er zoals het eruit zag, de riem met een schroevendraaier erop had gewrikt waardoor al voor de helft gebroken !!
Heb me bus weg laten slepen en bij de vw dealer in Zuid Frankrijk laten maken, die zette er een hele andere cijl. kop op, en weer natuurlijk een nw. distributieset.
Kosten rond de 2000 euro !!
Eenmaal in Ned. terug alles ingeleverd , (de kapotte riem ed. en de Franse rekening) bij die "foute" dealer, na 2 mnd. kreeg ik keurig al mn kosten teruggestort.
En zo hoort het ook natuurlijk !

Succes
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 12 jun 2012, 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: reparatie garantie

Bericht door Donald4Motion »

Even voor de duidelijkheid.

VW geeft NIET overal garantie!

Ik heb in Portugal geen gebruik kunnen maken van de mobibliteitsgarantie of uberhaupt een garage die tijd had voor mij, in Portimao niet en in Lissabon niet
hugo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:15

Re: reparatie garantie

Bericht door hugo »

reparatie garantie opgelost.
(Pon) moest het maar in lisabon melden. (is niet mee te praten)
vw garage in Hengelo is ook niet mee te praten (auto is daar niet in onderhoud )
ben toen naar de vw garage in Enschede gegaan probleem uitgelegd.(ook hier is de bus niet in onderhoud)
meneer geen probleem breng de bus maar dan zullen we de naar kijken.
twee dagen later reed ik weer met de bus alles weer vernieuwt vliegwiel koppeling enz (alles garantie )
super VW enschede bedankt.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: reparatie garantie

Bericht door Roel »

Ik wil niet heel vervelend doen (ga het toch doen :knipoog )

Als een monteur een fout maakt, zal je toch altijd je gelijk moeten halen bij het bedrijf waar de reparatie is uitgevoerd. hier kan Pon of een andere volkswagendealer natuurlijk weinig aan doen, het betreft immers geen product fout.
Als bijvoorbeeld een c.v monteur bij mij een nieuwe ketel monteert en hij sluit hem verkeerd aan, hoef ik ook niet aan te kloppen bij Remeha of Bosch.

Ik ben ook zelfstandig ondernemer, maar ik zou mij ook niet geroepen voelen om fouten van een ander op eigen kosten te repareren, je kan als bedrijf natuurlijk altijd proberen om contact op te nemen met het betreffende andere bedrijf en met hun onderling regelen zodat de klant hier geen hinder van ondervind (heb ik in het verleden ook gedaan, factuur naar de andere collega en opgelost. hun blij, klant blij :yingyang )

In het geval van Robert gaat hij terug naar de garage waar in de eerste instantie de fout gemaakt is dit zal dus in de meeste gevallen wel werken.
Ik denk als jij na die 300km was omgedraaid en terug had gegaan, het ook wel netjes was opgelost (buiten het feit of je hier de mogelijkheid toe had qua vrije dagen etc.)

Dat de dealer in Enschede het wel heeft gedaan is buitengewoon goede service van hun.(en wie weet regelen hun het ook wel met de dealer in Portugal) hiermee kan je tegenwoordig als dealer onderscheid maken en klanten winnen.

Maar eind goed al goed :yes
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
hugo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:15

Re: reparatie garantie

Bericht door hugo »

als jullie als ondernemers garantie geven in heel europa dan moeten ze dat ook nakomen en niet doen alsof ze er niets van weten. ze zullen er wel niet zo veel aan verdienen.als je maar nieuw koopt dan krijg je een wereld van garantie.tot je aan de poort staat.Ben een prive persoon moet alles uit eigen zak betalen voor ons is garantie wel heel belangrijk
zoals jij dat omschrijft is het natuurlijk anders en dat begrijp ik ook wel.
Plaats reactie