Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afmetingen binnenzijde Multivan / Multivanner omg. Steenwijk

vragen over de T4
Plaats reactie
Harro
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 apr 2007, 17:31

Afmetingen binnenzijde Multivan / Multivanner omg. Steenwijk

Bericht door Harro »

Hallo Weetjewellers,

Ik overweeg aanschaf van een Multivan ('92-'97), maar wil graag wat meer weten over de afmetingen van de binnenruimte. Ik moet nl. regelmatig met een piano op stap, afmetingen 1.48 breed, 48-52 diep (onderaan resp. bovenaan) en 1.24 hoog (incl. extra apparaatje er bovenop, en incl. verrijdbare plank er onder.

Nu vraag ik mij af, of het zou lukken om deze overdwars in een Multivan te vervoeren, dus in de breedte, tussen de bank en de back-to-back stoelen (opgeklapt). Is dat opklapbare van die b-t-b stoelen overigens standaard, of vanaf een bepaald bouwjaar? En hoe makkelijk zijn bank en stoelen uitneembaar, voor 't geval dit niet mogelijk zou zijn?

Ook wil ik graag weten wat de afmetingen zijn van de ruimte in de 'achterbak', oftewel bij de achterklep, achter de bank.

Wie kan mij hier bij helpen? En is er ook iemand met een Multivan in de omgeving van Steenwijk, Meppel, Heerenveen, waar ik eens een kijkje kan nemen voor ik naar Duitsland afreis om iets te bemachtigen?

Groet,
Harro
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ik zou dan zoeken naar een multivan 2,

daaar pak je de midden stoelen zo uit.

groeten Berrie
Harro
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 apr 2007, 17:31

Bericht door Harro »

Hoi Berrie,

Het staat me bij dat de Multivan type 2 vanaf '99 geleverd is. Klopt dat, of is dat toch eerder? Weet jij daar ook nog een maand bij? Ik ben bang dat deze jongere Multivan's boven mijn budget zitten, maar 't is altijd handig om te weten.

En kan jij me misschien aan de gevraagde afmetingen helpen? M.n. die van overdwars.

Harro
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

achterbank van een multivan is een slaapbank , vrij zwaar om ff uit te nemen
bank is breed 150-152
in uitgeklapte versie is ie ong 46 hoog dus nog ongeveer 90 cm om op de bank te zetten
je kan ook de bank naar voren schuiven en de rugleuning naar voren doen het achterplankje er uit dan heb je ongeveer een meter ruimte achter de bank(bij een kwb-dus bij een lwb 40 cm meer
bij een personen uit voering(caravelle ) is de achterbank makkekijker uit te nemen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Multivan is alleen maar in de korte uitvoering gemaakt, caravelle is wel in de lange uitvoering gemaakt

René
Harro
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 apr 2007, 17:31

Bericht door Harro »

Hallo Matje,

Bedankt voor je info. Ik zou denken dat ik die piano er dan in zou moeten kunnen krijgen (en hopelijk er ook weer uit..... :knipoog )

Kan je me ook vertellen wat standaard de diepte is van de ruimte achter de bank is, oftwel van 'het plankje'?


Groet,
Harro
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Hoi,


Mischien een Tip voor je.

Wattman of maartenT5 ( zijn zoon ) hier van het forum heeft nog een invalide oprijplaat liggen.
Dit is een plaat die bij de schuifdeur onder de auto uit komt als jij dat wilt.

Dan kan iemand met een rolstoel in de bus komen.
Wellicht een hele mooie optie voor ja als je dure piano's meeneemt.

Groeten Berrie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

het plankje is 66 cm
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Harro
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 apr 2007, 17:31

Bericht door Harro »

Berrie en Rene schreef:Wattman of maartenT5 ( zijn zoon ) hier van het forum heeft nog een invalide oprijplaat liggen.
Dit is een plaat die bij de schuifdeur onder de auto uit komt als jij dat wilt.

Dan kan iemand met een rolstoel in de bus komen.
Wellicht een hele mooie optie voor ja als je dure piano's meeneemt.
Da's nog eens een 'gouden tip'! :jumpklap Momenteel maak ik gebruik van een opklapbare oprijplaat om die piano via de achterdeurtjes in m'n Peugeot Expert te krijgen, dat werkt goed. Maar deze is vast ingebouwd, en dat wil ik in mijn aanstaande Multivan liever niet, dan moet ik elke keer met die bank slepen. :ie

Maar... hoe bereik ik Wattman of MaartenT5? PB werkt blijkbaar niet bij dit forum, en een e-mail adres :mail of telefoonnummer staat helaas niet bij hun profiel vermeld...
Harro
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 apr 2007, 17:31

Bericht door Harro »

matje86 schreef:het plankje is 66 cm
Hoera, dan gaat m'n 'schatkist' met apparatuur, kleding etc. prima passen.
Ik dacht het haast al, maar ik geloof dat een Multivan écht de perfecte bus voor me is!
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

Harro Teeuw schreef:
Berrie en Rene schreef:Wattman of maartenT5 ( zijn zoon ) hier van het forum heeft nog een invalide oprijplaat liggen.
Dit is een plaat die bij de schuifdeur onder de auto uit komt als jij dat wilt.

Dan kan iemand met een rolstoel in de bus komen.
Wellicht een hele mooie optie voor ja als je dure piano's meeneemt.
Da's nog eens een 'gouden tip'! :jumpklap Momenteel maak ik gebruik van een opklapbare oprijplaat om die piano via de achterdeurtjes in m'n Peugeot Expert te krijgen, dat werkt goed. Maar deze is vast ingebouwd, en dat wil ik in mijn aanstaande Multivan liever niet, dan moet ik elke keer met die bank slepen. :ie

Maar... hoe bereik ik Wattman of MaartenT5? PB werkt blijkbaar niet bij dit forum, en een e-mail adres :mail of telefoonnummer staat helaas niet bij hun profiel vermeld...
Je kan m'n vader (die ouwe :lach) emailen op pmeert@gmail.com, maar het is een soort van mechanisme waar een trapje onderuitkomt, bedoelt (oorspronkelijk) als tussentrede voor mensen die slecht te been zijn om het instappen te vergemakkelijken. (misschien dachten ze die bus zo lang te houden tot ze het zelf nodig hadden? :jump ). Maar het staat in ieder geval te koop
Plaats reactie