Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stickers California

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

stickers California

Bericht door Pascal-141 »

Ik was op zoek naar de originele stickers van een "California -Generation" , maar blijkt nu dat ze bij VW niet meer leverbaar zijn ...
Ik heb er nodig voor de achterklep , en voor de motorkap .
Op E-bay heb ik ook (no) niks gevonden .

Iemand een idee waar ik ze nog zou kunnen verkrijgen ?
Of zit er hier op WJW een stickerboer die ze kan leveren/maken ? (ze moeten wel identiek zijn aan de originele , dus zelfde lettertype, afmetingen , en kleuren) .

Zoiets :
Afbeelding
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: stickers California

Bericht door sgsdebruijn »

Ik kocht 3 jaar terug mijn westfalia sticker een stuk goedkoper in DE

Was hier maar das ook nog best prijzig, weet niet wat ze beidde aan verzenden rekenen.
http://www.vwbusshop.de/" onclick="window.open(this.href);return false; - westfalia t4 - dekor folien
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: stickers California

Bericht door odorf »

Pascal-141 schreef:Of zit er hier op WJW een stickerboer die ze kan leveren/maken ? (ze moeten wel identiek zijn aan de originele , dus zelfde lettertype, afmetingen , en kleuren) .
@Pascal,
Ik heb het ooit eens aan de stickerboer op mijn werk gevraagd. Maar de originele stickers zijn gezeefdrukt. Per kleur dus een drukgang en een goede inkt. Imitatie zal gemaakt worden op een 4kleuren printer. Optisch de eerste tijd best aardig, maar al snel teruglopend in kleur en niet de kwaliteit van origineel op de lange duur.
Edit:
Ook trouwens een kolossaal prijsverschil in productie ... zeefdruk enkele honderden euro's het maakt dan eigenlijk bijna (alleen materiaalkosten stickermateriaal) niet uit of je er 1 of zeg 100 besteld en (imitatie-printwerk) een paar tientjes. Dit alles uitgaande van aanlevering van artwork, alleen het drukwerk dus.

Groetjes,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: stickers California

Bericht door pluuke »

Is nog niet zo makkelijk om ze te vinden denk-ik....kan ze in ieder geval ook niet vinden op internet.
Behalve die voor de achterklep dan, de kleine voor op de motorkap is moeilijker.
Denk dat poptop ze gewoon bij Günzl inkoopt.

Omdat de originele inderdaad gezeefdrukt zijn heb je alle kleuren onder de transparante laag zitten.
Het nadeel van zelf een sticker snijden is dat die kwetsbaarder is, de letters liggen er dan op.
Bovendien moet je hem dan opbouwen uit meerdere kleuren, en wellicht daar een transparante laag overheen.
Is alleen mooi als de onderliggende kleuren van hele dunne folie zijn.
Nogal arbeidsintensief wordt het dan, bovendien moet je inderdaad je snijfile dan al kunnen aanleveren.

Heb zo ook zelf het woord EQUINOX opgetekend met het GENERATION-font, en dat laten snijden van dunne antraciet-metallic folie.
Bijlagen
Image12.jpg
Image11.jpg
Laatst gewijzigd door pluuke op 20 jun 2012, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: stickers California

Bericht door odorf »

@ Pluuke,
Bij de originele stickers van mijn California ligt het zeefdrukwerk wel óp de sticker. Dat is ook helemaal gebarsten

Snijfolie had ik op deze manier nog niet aan gedacht ... goed idee dat houdt de kosten ook een beetje binnen de perken. :toppie
En redelijk kleurecht, wel op zoek naar de juiste kleuren.
En inderdaad een dunne folie is ook vereist.
Plus dat de zwarte outline nog een kleine uitdaging is qua positioneren. (Eerst zwarte tekst, dan de metallic grijze tekst erop?)

Ik denk dat daar weer een folie op ter bescherming niet echt mooier wordt? Ook met dunne folies blijf je dan een luchtrandje zien ...
Denk ik ... Of zie jij dat anders?

En natuurlijk eerst een goed vectorbestand ...

Even iets anders ...
Is VW classic parts niet het adres om, evt met behulp van het serienummer de originele stickers boven water te krijgen??

Groeten
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: stickers California

Bericht door pluuke »

Ik denk dat als de je letters uit snijfolie maakt, je daar wel een transparante overheen moet plakken.
Bij mij heb ik dat niet, maar daar moet je dus niet met een poetsdoek overheen gaan rossen, heb je meteen alle hoekjes omhoog staan. En vóór op de motorkap is toch een "slijtplek".
Als de folie dun genoeg is valt het zichtbare luchtrandje wel mee denk-ik, indien goed aangewreven.

Is het woord Generation op een grijze bus niet alleen een zwarte outline ?
Als je het onderstaande plaatje ziet, is het bij een andere lakkleur ook een andere kleur sticker ?'

Ik dacht dat Günzl eenmalig de oude voorraad van Westfalia heeft opgekocht, dus bij WF nog iets bijbestellen is er denk-ik niet meer bij...
Bijlagen
200px-Aufbau_Karosserie_Schriftzug_Generation_vorne.jpg
200px-Aufbau_Karosserie_Schriftzug_Generation_vorne.jpg (14.09 KiB) 2969 keer bekeken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: stickers California

Bericht door odorf »

pluuke schreef:Ik denk dat als de je letters uit snijfolie maakt, je daar wel een transparante overheen moet plakken.
Bij mij heb ik dat niet, maar daar moet je dus niet met een poetsdoek overheen gaan rossen, heb je meteen alle hoekjes omhoog staan. En vóór op de motorkap is toch een "slijtplek".
Als de folie dun genoeg is valt het zichtbare luchtrandje wel mee denk-ik, indien goed aangewreven.
Ok ... heb zelf niet zoveel ervaring ... vroeger wel eens teksten geplakt, maar die waren altijd éénkleurig.
Ik weet niet of het mogelijk is om folies af te lakken met bijv 2k lak?
pluuke schreef:Is het woord Generation op een grijze bus niet alleen een zwarte outline ?
Ja misschien wel ... Pascal weet daar het antwoord op? :jump
pluuke schreef:Als je het onderstaande plaatje ziet, is het bij een andere lakkleur ook een andere kleur sticker ?'
Dat denk ik wel ... dat was ook zo bij mijn '94 Westy.
De stickers CaliforniaCoach voor de rode en witte carrosseriekleur hadden ze nog bij Poptop liggen.
Ik heb hem toen in mijn handen gehad ... maar Daarbij zijn de letters Bordeauxrood en groen.
Bij mijn karibikgroene Cali zijn de letters Paars en lichter groen.

Maar ik zoek ook nog steeds naar een goede oplossing voor het stickerverhaal. Vandaar dat ik zo fanantiek mee probeer te denken.
Zou graag mijn Motorkap overspuiten maar dan ben ik mijn sticker kwijt.
En van de surfzeiltjes op de zijkant begint langzaam de zeefdrukinkt af te bladderen.
Ik zit er wel over te denken om daarvan in ieder geval een goede vectortekening te maken.
pluuke schreef:Ik dacht dat Günzl eenmalig de oude voorraad van Westfalia heeft opgekocht, dus bij WF nog iets bijbestellen is er denk-ik niet meer bij...
Ah jammer ... :bonk
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: stickers California

Bericht door limburger »

ik weet niet of jullie hier al aan gedacht hebben:

misschien is airbrushen een oplossing... kan in ieder geval met alle mogelijke kleuren. als die klaar is blanke lak er over dan gaat het net zo lang mee als je auto, verkleurd niet scheurd niet en geen problemen met poetsen. het is alleen niet origineel...

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: stickers California

Bericht door pluuke »

Ik denk dat een beletteraar het wel kan, wat het allemaal kost....??
"Generation" heb ik al eens opgetekend, toen ik me zat te beraden op een leuke naam... :toppie
Bijlagen
Generation.jpg
Donnerwetter.jpg
(7.04 KiB) 1590 keer gedownload
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: stickers California

Bericht door Pascal-141 »

odorf schreef:
pluuke schreef:Is het woord Generation op een grijze bus niet alleen een zwarte outline ?
Ja misschien wel ... Pascal weet daar het antwoord op? :jump



:bonk
Ik heb zelf een witte California generation, geen grijze :knipoog
De foto die ik geplaatst had , was alleen maar ter voorbeeld .

Maar bij mijn witte is de tekst "california" ook gewoon hetzelfde groen als op de foto , en "generation" in het grijs

Airbrush is voor mij geen optie, ik vermoed dat de lijnen dan niet zuiver genoeg zullen zijn , in vergelijking met een sticker.

Ik zit ga de komende weken vaak naar meetings , ik zal de stickerboeren eens lastig vallen :knipoog , vooral in Engeland vallen de prijzen beter mee dan hier. Ik zal komend weekend in Duitsland ook al eens rondkijken of ik er wat vind. Als ik er vind , dan koop ik er zoveel mogelijk , als ze bij VW niet meer te krijgen zijn, zal er zo wel vraag genog achter zijn , en kan ik er mss iemand happy mee maken.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: stickers California

Bericht door odorf »

@Pascal,
Mocht je originele paars groene CaliforniaCoach tegenkomen ... :yes :wjw

@Limburger,
Airbrush, maar dan met autolak, heb ik ook al aan zitten denken.
Maar dan met een voorgesneden masker van de stickerboer.
En ook óp een Sticker. Dan zou het denk ik wel strak kunnen worden. En (bijna) gelijk aan origineel.
Nadeel is dat het maskeren van dunne lijnen een crime blijft.
Weet alleen niet hoe dat zit met hechting op transparant stickermateriaal.
Alhoewel er tegenwoordig goede polyuretaan lakken zijn die dat misschien wel aankunnen,
Ik airbrush zelf en ga deze mogelijkheid nog onderzoeken ...

Maar ook dat is veel werk per sticker. :bonk

Groetjes,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: stickers California

Bericht door heartbeat »

zal toch eens bij poptop vragen die hadden er heel veel op voorraad

suc6 :yes
Rob & Lize
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: stickers California

Bericht door odorf »

Heb je iets in gedachten Jan? Ik kan wel wat proberen te maken hoor ... een witte bus is een leuk canvas.
Alleen ben ik qua tekenen van mensfiguren niet altijd even briljant ...

:nuts

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: stickers California

Bericht door limburger »

hoi Odorf,

ik maakte wel de opmerking over airbrushen, heb ook wel wat materiaal daarvoor (is van mijn broer geweest) maar ik kan het zelf niet...
mijn broer deed alles met malletjes: overheadsheets printen en die uitsnijden en dan met spuitlijm plakken (1 laag 1 zijdig dan trek je het ook zo weer los) en dan spuiten. word zo strak als dat je de moeite aan het voorwerk hebt gedaan. kost een paar druppels verf en heeeeeellll veel tijd.

ik heb ook een witte bus, en van mij mag daar wel wat moois op komen. liever geen naakte vrouwelijke schoonheden, moet me wel nog dagelijks met mijn bus kunnen vertonen zonder me te schamen. :nuts

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: stickers California

Bericht door cali_generation »

Hoi Pascal-141,
Wat grappig om hier op het forum ook precies de vraag te vinden waar ik ook mee rond loop. Ook ik zoek een vervangende sticker voor op de motorkap van een t4 california generation uit 2001. De kleur van mijn bus is zwart, maar de sticker ziet er hetzelfde uit. Helaas is die deels vervaagd, vermoedelijk door raken met een poetsapparaat ofzo. Ben je al verder gekomen in je zoektocht naar mogelijkheden? Op internet niets te vinden. De kwaliteit van de oorspronkelijke is bijzonder goed dus ik vraag mij ook af of dat te evenaren is met een reproductie?
Vriendelijke groet,
Joris
Plaats reactie